NBA 2K16 teszt

2015. szeptember 29.
74.3501
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Az évente kiadásra kerülő sportjátékokat leginkább a különböző operációs rendszerekhez szoktam hasonlítani: sokan hisztiznek azon, hogy minek kell ezeket évről-évre újra megjelentetni, amikor a lényeget tekintve nagy változás nincs, mert a focis játékokban labdát kergetünk, a kosárlabdában pattogtatunk, az NFL-ben pedig rommá törjük a másikat.
 


Persze van igazság ebben is (főleg azoknál, amik az EA égisze alatt jönnek ki), ugyanakkor, mint például az iOS vagy az Android esetén, olyan apró, láthatatlan, de nagyon hasznos újítások kerülnek a motorháztető alá, ami szerencsés esetben sokat dob a felhasználói élményen. Vicces lenne összehasonlítani, mondjuk az iOS 9-et a hatos verzióval, vagy a zöld robotos telefon esetében a Jelly Bean-t a nemrég debütált Lollipoppal.

Mióta botoxoznak, marha sz*rul festesz...

Mióta botoxoznak, marha sz*rul festesz...


A 2K kiadó sportjátékai sokáig csak kullogtak az EA által prezentált termékek mögött, azonban a redmondi cég nagyon nagyot tévedett, mert nem hogy beérte a PES a Fifát, vagy az NBA 2K az NBA Live-ot, hanem szó szerint köröket is vertek rá. Erre a legjobb példa, hogy kosaras cuccot évekig ki sem adtak, de a mostani versenyzőjüket nemhogy reggelire megeszi a 2K16, hanem még gúnyosan ki is neveti.

Minden sportjátéknak kell egy emblematikus figura, aki köré felhúzhatják az adott részt. A 2K15 esetében ez Kevin Durant volt, aki sajnos a tavalyi alapszakasz nagy részét sérülés miatt ki is hagyta. Mi is teszteltük a cuccot, Steve egy elég szigorú 8 ponttal jutalmazta, ugyanakkor ő is kiemelte a nagyon magas minőséget, amit ez a széria képvisel. Az idei, 16-os számmal ellátott verziónál viszont nem volt apelláta, a készítők mindent beleadtak és egy rendkívül szórakoztató, ugyanakkor összetett játékkal leptek meg minket, ami nagyon sokat finomodott az elődhöz képest is.

Nagyon jó választás volt egyébként az, hogy három különböző, már most ikonikus figurát találtak meg a borítóhoz. A tavalyi MVP és bajnok, Steph Curry mondhatni alap volt. James Harden, azaz Mr Szakáll is nagyon jó választás (bár ő most kötött egy horribilis szerződést az Adidassal, ehhez képest csak Nike cipőkben mászkál), csakúgy, mint Anthony "Szemöldök" Davis. Egyébként a jópofa rajzfilmes intro alatt meg is tekinthetjük őket, ráadásul ennek segítségével kellően rá is tudunk hangolódni a játékra.

A nézőtéren látható egyenkabátok látványa csak optikai csalódás (NEM)

A nézőtéren látható egyenkabátok látványa csak optikai csalódás (NEM)


Ahogy említettem a bevezetőben, sok apró, de fontos dolog változott, amit rögtön a menü kialakításával észre is vehetünk: eltűnt a káosz és helyette egy letisztult, egyszerű dolgot kaptunk. Rögtön ki is emelném a 2KTV-t, ami a széria saját gyártású műsora. Amellett, hogy rendkívül csinos a riporter hölgy (Rachel Demita) nagyon sok háttérinfót is kapunk a stuffról, plusz interaktívvá is vált, mert különböző kérdésekre válaszolhatunk közben, amit a program VC-vel, azaz az itt hivatalos pénznemmel honorál. Az első epizódban amúgy Curry szerepel, ráadásul néhány hasznos tippet is ad a dobások fejlesztéséhez.

Ahogy a 2K10 óta megszoktuk, a játék lelke az bizony most is a MyCareer, azaz a saját karrierünk lesz. Szerintem már a tavalyi epizódban is jól sikerült ez a szegmens, viszont most egy viszonylag új koncepciót kaptunk, aminek rendezéséhez felkérték Spike Lee-t. Hősünk, Frequency Vibrations kalandjait egészen a gimitől kezdve követjük az egyetemen át az NBA-be jutásig. Egy rendes sztorit kerekítettek köré, ami ráadásul ugrál a stílusok között.

Egyszer jelen időben mutatja be a családi feszkót, hogy aztán amolyan áldoku jelleggel megszólaltassák a körülöttünk lévőket, hogy mit éreztek ilyenkor. Ha esetleg ismeritek a More than a game című filmet, akkor nagyjából elképzelhetitek, miről is lesz szó. Noha ilyet még nem láttunk kosaras játékban, azért senki se számítson MGS szintű történetre, de mindenesetre roppant érdekessé teszi a kezdést a Livin Da Dream

A labdát tartó kéz tulajdonosát kérjük fáradjon a hangosbemondóhoz!

A labdát tartó kéz tulajdonosát kérjük fáradjon a hangosbemondóhoz!


A karrierünket a rookie, azaz újonc szezonunk után vehetjük a kezünkbe (eddig tart a sztori). Itt is elég sok változás történet, szerencsére ezek is a jó átláthatóság jegyében fogantak. Maga a váz maradt, azaz emberünk elég alacsony értékekkel kezd, amiket a helyi pénz, a VC segítségével tornázhatjuk feljebb, saját szánk íze szerint alakítván hősünket. Egy alap összeget minden egyes meccsért kapunk (ez lesz benne a szerződésünkben), de a játék közbeni jó teljesítménnyel ezt akár meg is duplázhatjuk. Persze először csereként számítanak ránk, olyan 8-10 percre, de ez a teljesítményünktől függően folyamatosan nőni fog, míg egyszer csak a kezdőben találjuk magunkat.

Ha ránézünk a meccsnaptárra, láthatjuk a szabadnapjainkat. Természetesen itt is egy csomó dolgot csinálhatunk: eleget tehetünk szponzorációs kötelezettségünknek, ezzel is pénzt keresvén. Bratyizhatunk a csapattársainkkal, a kémia növelése érdekében, ami ugye abban jelentkezik meg, hogy bízni fognak bennünk a pályán. Haverkodhatunk más NBA sztárokkal, ilyenkor extra animációk, jelvények, MyTeam kártyák és rajongók lesznek a jutalmunk. A legérdekesebb azonban a gyakorlás lehetősége.

Ekkor a csapattal együtt tréningezhetünk a saját termünkben. Nagyon sok opció lesz, amikben ha jól teljesítünk, a következő meccsre érvényes bónuszokat, esetleg tartós értéknövelést szerezhetünk. A tornatermet érdemes amúgy bejárni, mert az edzésen kívül megcsinálhatunk még néhány reflexjavító feladatot, amik bizony alaposan meg fognak izzasztani minket. Itt lesz lehetőségünk egyébként amolyan free roam módban gyakorolni is. Bár nagyon sok lehetőségünk van a szabadnapon, jól gondoljuk meg, mit csinálunk, mert például a szponzori dolgok időhöz vannak kötve, aztán ha túl sokat vállalunk, lemaradunk egy csomó pénzről. Érdemes tehát jól megszervezni és beosztani az időnket.

A főmenüben szintén megtalálhatjuk a jól ismert MyGM módot is. Ilyenkor mi leszünk a general managerek és tulajdonképp az egész franchise-ért leszünk a felelősek. Bár a tavalyi sem volt egyszerű, de idén durva mélységet ért el ez a rész is. Ha kiadnák csak ezt a szegmenst, mint mondjuk NBA Manager-t, hónapokat szöszölhetnénk vele. Amikor azt mondom, hogy a teljes rendszer felett uralkodunk, akkor azt úgy is értsétek: a játékosok edzésétől kezdve a meccsek stratégiáin át a fizetési sapkán keresztül mindent nekünk kell összefogni. Embertelen.

Ne kérdezzétek, mit néznek bal oldalon a nézők, én sem tudom

Ne kérdezzétek, mit néznek bal oldalon a nézők, én sem tudom


Természetesen az online része is nagyon erős lett az anyagnak. Az új Pro-Am tulajdonképp a régi Crew továbbfejlesztett változata. Ilyenkor 5 vs 5 meccseket bonyolítunk le a neten. Megtervezhetjük a saját logónkat, ruházatunkat, animációinkat, szóval nagyjából mindent. A MyPark alatt három eltérő város égisze alatt szállhatunk harcba, ráadásul attól függően változnak értékeink, hogy melyik területet választottuk. Van, aki a külső dobásokban erős, míg egy másik terület képviselői a látványos passzokra és zsákolásokra fekszenek rá.

Persze van sima, mezei online küzdelem is, ilyenkor a győzelmekért pontokat kapunk, amivel egyre feljebb lépkedünk a virtuális ranglétrán. Nagyon érdekes még a Play with modern Legends is, ahol az elmúlt 15 év brutálisan erős csapataival eshetünk egymásnak, mint például a 95-96-os Bulls, a 2007-2008-as Celtics, vagy az 1999-2000-es Raptors.

Ezek voltak eddig a száraz adatok, nézzük, hogy maga a játékmenet miben is változott. A rendszer továbbra is a ProStick szisztémára épül. Ez a konzolos portoknál úgy néz ki, hogy a bal karral mozgatjuk emberünket, a jobb kar viszont a trükközésre és a rendkívül pontos dobásokra való. Kicsit egyszerűsödött a passzolás, sokkal könnyebb előhozni a látványos dolgokat, mint volt. A védekezésnél nagyon hasznos lesz a kis mérce játékosunk lába alatt, így láthatjuk, hogy jó helyen vagyunk-e. Persze az ikonikus alakok mozgása konkrétan olyan, mint amit a tvben is szoktunk látni, így például James ha átzsákol valakit, pont úgy áll bele parasztba a kamerák elé, ahogy szokott.

Jól megfér egymás mellett MC Hammer, RunDMC és Varg Vikernes

Jól megfér egymás mellett MC Hammer, RunDMC és Varg Vikernes


Ami viszont szavakkal majdnem kifejezhetetlen, az a meccsek hangulata. A felvezető adástól kezdve a félidei riportokon át a záró beszélgetésig olyan szinten profin van kivitelezve minden, hogy amikor megnéztem a Heat szezonnyitó videóját, konkrétan libabőrös lettem. A nézők őrjöngnek, a játékosok dumálnak egymáshoz, az edzők utasításokat ordibálnak kintről - zseniális. Persze ez az egész fabatkát sem érne, ha a grafikai prezentáció rossz lenne. Nézzétek meg a mellékelt képeket: döbbenetesen élethű az egész! Az utolsó tetoválásig olyan szinten van kidolgozva mindenki, hogy azt néhány esetben nem is hittem el. Ezt nem is ragozom túl, földöntúli az élmény.

Bár nem szeretnék, de a hibákra is ki kell térnem, mert azért van a programban néhány zavaró tényező. Az első ilyen a töltési idő, ami már az előző epizódok egyik rákfenéje is volt. Sokszor majdnem egy perc is eltelik, amire mondjuk, egy meccs elkezdődik, ráadásul a félidőben is sokat szöszöl a cucc, hogy aztán a legvégén megint majdnem egy percet töltsön. Ezt egy PS3 esetében még meg lehet bocsájtani, a nextgen konzolok esetében viszont komoly hiba.

A másik ilyen a program nehézsége. A 2K15 esetében (de még a 2K14-nél) is jelen volt ez, de nem ilyen pofátlan módon. Főleg a saját karrierünk alatt fogunk vért izzadni a dobásainkkal. Értem, hogy egy védővel a nyakunkon nem fog bemenni semmi, ez rendben is van. De olyat, hogy egy leindításnál egy zsákolást vagy sima ziccert úgy hagyjunk ki rendre, hogy a félpályán van mindenki, az nevetséges.

Észak és dél megvívja harcát...

Észak és dél megvívja harcát...


Továbbá egészen szemtelen módon csal a gép, ami főleg akkor figyelhető meg, ha mondjuk, sok ponttal vezetünk. Hirtelen elkezdenek beesni a hármasok, míg mi üres ziccereket hibázunk el. Hiába védekezünk kőkeményen, szó nélkül beesnek a 2+1 akciók, míg nálunk a 85% feletti büntetőzők hagynak ki egymás után két dobást. Ez bizony iszonyú idegesítő, hogy egész meccs alatt nagyon jól játszunk, aztán ha olyanja van a programnak, úgy ver el minket, mint szódás a lovát. Néhány esetben a mozgások animációja is kifejezetten vicces, meg azért apróbb grafikai bugok is befigyelnek, mint mondjuk a szereplők hajának eltűnése.

Ezektől eltekintve viszont bátran ki merem jelenteni, hogy minden téren előre lépett az NBA 2K16 az elődhöz képest. A grafika brutális, a játék hangulata szinte az egekben van. A karrier nagyon érdekes lett, az online szekció gyakorlatilag kimeríthetetlen, a MyGM akár egy önálló játékként is megállná a helyét. A zenei rész is hozza a szokásos erős szintet, így egészen biztos vagyok abban, hogy jelenleg az NBA 2K16 a kosaras játékok királya.

NBA 2K16 / Tesztplatform: PlayStation 4

a polcon a helye
  • Stílus: Sport
  • Megjelenés: 2015. szeptember 29.
  • Ár: 10.999 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Borzasztóan élethű
  • Iszonyatos tartalom
  • Finomhangolt játékmenet
  • Zseniális hangulat
  • Aljas módon csal a gép sokszor
  • Apróbb bugok
  • Nagyon hosszú töltési idők
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
8.8
6 hozzászólás

Brutal Terror

10 éve, 6 hónapja és 24 napja

Sportjátékok abszolút messze állnak tőlem, de azért kosarazni jó lehet még virtuálisan is! mosolygó smiley

válasz erre

Imperator

10 éve, 6 hónapja és 24 napja

Tetszenek az ilyen játékok, csak kicsit béna vagyok bennük.

válasz erre

Ronalddo

10 éve, 6 hónapja és 24 napja

Nekem ez nagyon tetszik, már a képek alapján is! Azt nem tudtam a sorozatról hogy egy életpálya is végigjátszható benne, ez rohadt jó! meglepett smiley

válasz erre

kpal

10 éve, 6 hónapja és 24 napja

Mostanra azt mondom ,érdemes beruházni sport játékba elérték a számomra azt a szintet ami vonzóvá teszi. Bár a mozgásokon lehet javítani még ahhoz bőven kell pár év még igazán termesztetés legyen.

válasz erre

petrovicsz

10 éve, 6 hónapja és 24 napja

Nagyon király lehet! mosolygó smiley Én nem játszottam még NBA-vel de erre rárombolok!

válasz erre

bekecs

10 éve, 6 hónapja és 25 napja

Sportjátékok alapból nekem nem annyira jönnek be, de az NBA és az NHL kivétel. Ennek is neki fogok esni, ha már ilyen jól sikerült!

válasz erre
NBA 2K16
10.999 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások