Mirrors Edge teszt

2008. december 08.
75.7401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Yoyo profilja, adatai
Yoyo
A világ már nem a régi. Bármerre is járunk, utunkat térfigyelő kamerák, a rend őrei, és műholdak kísérik figyelemmel. Az internetre fellépve naprakész, nagyfelbontású képeket találhatunk saját házunkról, és az autónk lassan el sem indul beépített GPS nélkül. Ha a mobiltelefonunkat otthon felejtjük, úgy érezzük, hogy el vagyunk vágva a külvilágtól, s mindezek mellett több tucat közösségi oldalra is bejelentkezünk, ahol minden információt kiteregetünk magunkról ismerőseinknek, és ez által bárkinek, aki megfordul ezeken a honlapokon.
 



Mirrors Edge teszt - 2. kép

Az EA bábáskodása alatt dolgozó DICE ezt a témát dolgozza fel valamennyire új játékában, a Mirror?s Edge-ben. A parkour/free running stílusnak szinte ikertestvére az environmental puzzle-ként emlegetett, a pálya alapos felderítését, majd apró kiszögeléseken és peremeken való átjutást megkövetelő játékmenet. Az ME azonban a hagyományokkal szakítva mindezt belső nézetre váltva tárja elénk. Laikus szemmel nézve az egész nem tűnik többnek, mint egy hagyományos First Person Shooter, leszámítva azt, hogy itt a lövöldözés nagy részét a közelharc váltja fel, illetve a legjobb esetben az erőszaknak még ezen formája sincs jelen Faith történetében.

A közeli jövőben a fentebb vázolt helyzet olyan méreteket öltött, hogy szinte mindenkiről mindent tudnak az országok vezetői. Az emberek nagy része az állandó kontrollt elfogadta, vagy nem is érdekelte soha, így a szépségekkel teli, változatos világ lassan átalakult egy nyugodt, ám kissé rideg hellyé. Azokat, akik mégis megpróbáltak kiállni a jogaikért, börtönbe zárták, vagy kitoloncolták a peremvidékekre. Ám a hatalom keze nem tudott kiterjedni egy apró közösségre, az úgynevezett Futókra, akik mindent megkerülve juttatják el a fontos információkat a lázadóknak, olyan helyeken keresztül, ahol szinte teljesen rejtve tudnak maradni. Ennek a szervezetnek a tagja Faith is. Egy nap azt a megbízást kapja, hogy juttasson el egy csomagot valakinek, ám a helyszínre érve megdöbbentő dologgal kell szembesülnie. A célpont halott, és a helységben Faith rendőr testvére is ott tartózkodik. Minden nyom arra utal, hogy a nővére követte el a bűntényt, így főhősünk szédületes rohanásba kezd azért, hogy vérét tisztázza a vádak alól. Ez azonban kirekesztettként korántsem olyan egyszerű.

Mirrors Edge teszt - 3. kép

A belső nézet egy ilyen stílusú játéknál elsőre kissé fura, ám hamar megszokható. Faith tud ugrani, falon futni, becsúszni, valamint falról elrugaszkodni. Az akrobatikus mozdulatokkal jobb, ha hamar megbarátkozunk, hiszen az ME játékmenete végig ezekre épít. Mivel mi is a Futók táborát erősítjük, ezért a folyamatos sprintsebesség szintén alapkövetelmény. Ha lassú tempóval közelítünk meg egy olyan helyet, ahol viszonylag nagy távolságot kell ugrani a biztonságos földet éréshez, akkor valószínűleg a életünkkel fogunk fizetni. Ha két-három méteres magasságból esünk le, akkor ahhoz, hogy ne sérüljünk, a földet érés előtt egy guruló manővert kell végrehajtanunk. A továbbjutáshoz gyakran jó alaposan körbe kell nézni egy adott pályaszakaszon, ám a készítők ezt megkönnyítendő, adtak Faith-nek egy különleges képességet is. Ez a Runner Vision, amelynek következtében bizonyos elemeket a pályán piros színben fogunk látni.


Mirrors Edge teszt - 4. kép

Azért, hogy ne érezzük magunkat száz százalékig biztonságban, gyakran üldözőbe vesznek minket hatósági személyek. Ezek elől vagy elfutunk, vagy szembeszállunk velük. Itt jön képbe a pusztakezes harc, amiben főszereplőnk meglehetősen képzett. A bunyó alatt lehetőségünk van kikapni ellenfeleink kezéből a fegyvert, valamint ökölcsapásokkal és rúgásokkal is harcképtelenné tehetünk szinte bárkit. A verekedésben egészen jó kombinációk érhetőek el, ha a fentebb felsorolt cselekvéseket egybe kötjük az ütéseinkkel. Ha például falon futás közben ütünk meg valakit, akkor az megpördül egy kicsit, ezáltal a lefegyverzés gyerekjátékká válik. Ha sikerül megszereznünk egy fegyvert, akkor azzal is pusztíthatunk, de szemben a hagyományos FPS-ekkel, itt mindig csak egy tárnyi muníció van nálunk. Ezért ha lövöldözésre kerül sor, akkor a véges számú töltényt is figyelembe kell venni. Ha hibázunk, fegyverünk gyorsan kiürül, aminek következményei lehetnek, ha több fegyveres őrrel kerülünk szembe. Fontos tudni, hogy Faith csak pisztollyal képes falra felfutni, valamint egyéb akrobatikus mozdulatokat végrehajtani, a nagyobb fegyvereket így kénytelen eldobni, ha valami magaslatra akar felmászni.


Mirrors Edge teszt - 5. kép

A Mirrors Edge lényege az ösztönös úttaláláson alapul. A kezdeti nyugodt tempót hamarosan felváltja az életünkért való futás. Ilyenkor nincs idő leállni gondolkodni, hogy vajon hogyan kell eljutni a hatodik emeletre úgy, hogy a lépcső el van torlaszolva, hiszen ha ezt tesszük, üldözőink habozás nélkül pumpálnak tele ólommal. A játék elején éppen ezért kínosan sokszor elhalálozunk, ám ez ne rettentsen el senkit, hiszen egy-két óra játék után már reflexből fogunk egyre előrébb jutni az ilyen szituációkban. A titok nyitja nem is olyan bonyolult, hiszen általában teljesen lineárisak a pályák, így ha valahol falnak ütközünk, ott valószínűleg a felfelé lesz a helyes irány. Mindig térben kell gondolkodni, nem síkban.

Mirrors Edge teszt - 6. kép

A történetvezetés igen magas színvonalú, a játék közben lezajló rövid párbeszédek mellett a pályák végén stílusosan megrajzolt animációk bonyolítják a sztorit. Az egésznek kicsit olyan hangulata van, mint egy Anime sorozatnak, csak a karaktereknek nincs nagy szemük. Nekem személy szerint tetszettek ezek az átvezető filmecskék, bár igaz ami igaz, Faith néha jobban hasonlít egy gorillára, mint egy emberre. A történet az, ami miatt mindenképpen érdemes végigvinni a játékot, mert sajnos a Mirrors Edge hemzseg az olyan apró, bosszantó hibáktól, ami miatt egy átlag játékos a felénél abbahagyja az egészet.


Mirrors Edge teszt - 7. kép

Pont az a két tulajdonsága teszi tönkre az egész játékélményt az ME-ben, ami az elején elvarázsol minket. Kezdésnek ott van a grafika: mikor először megláttam a várost, szinte a lélegzetem is elakadt. Borotvaéles textúrák, stílusos, realisztikus, mégis kissé minimalista ábrázolás jellemzi ezen részét a játéknak. Ám két pálya után megszokja a szemünk a látványvilágot, és akkor kezdjük el észrevenni az engine (vagy a pályadesignerek) hiányosságait. Az ismétlődő elemek, és textúrák hamar unalmassá teszik Faith történetének vizuális oldalát. Ugyanazokon a tetőkön szaladgálunk, ugyanolyan folyosókra tévedünk be, és úgy általában mindenhol ugyanazt látjuk, egy-két kivételtől eltekintve. Olyan érzésünk van, mintha a pályák között csak a megfelelő irányok felfedezésében lenne eltérés. E mellett a város teljesen kihalt: az irodákban csak pár szék meg asztal van, esetleg egy növény, semmi más. Ha lenézünk egy háztetőről, akkor csak néhány ember jár-kel az utcákon, esetleg még egy autó, és semmi több. Mindez fényes nappal. Mintha egyedül lennénk a hatalmas betondzsungelben, utunkat maximum a rend őrei fogják elállni. Jó példa erre a bevásárlóközpont, ahol a való életben nyüzsögnének az emberek, addig itt ez az épület kong az ürességtől, még a boltok kirakatai mögött is csak dobozokat meg székeket lehet csak látni.


Mirrors Edge teszt - 8. kép

A másik, kifejezetten unalomba fulladó része a Mirrors Edge-nek maga a játékmenet. Mivel az összes pálya teljesen lineáris, ezért a felfedezés öröme, valamint a változatosság is megszűnik létezni a későbbi szinteken. Igaz, a Prince of Persia sorozat is lineáris volt, de ott kárpótolva voltunk a remek harcokkal, valamint a változatos helyszínekkel. Itt nincs lehetőségünk arra, hogyha látunk egy őrt, akkor azt megkerülve jussunk tovább. Minden pálya egy utas, így a taktikát, mint olyan dolgot teljesen elfelejthetjük. A fegyverrel való célzás kifejezetten nehézkés, és azt, hogy egyetlen élet kioltása nélkül jussunk el a végkifejletig, az emberfeletti türelemmel rendelkező játékosokon kívül csak a megszállottak fogják elérni. A checkpoint rendszer néha remek, néha idegtépő: olykor két percenként ment egyet a program, máskor pedig, amikor igazán szükség lenne rá, akkor elhalálozás után egy tíz perces részt kell újra elkezdeni.

Mirrors Edge teszt - 9. kép

Két dolog van, ami miatt azonban érdemes végigjátszani az egész játékot. Az egyiket már említettem, az maga a történet, ami egészen jól sikerült, a másik pedig a kiváló zenei anyag. A lágy elektronikus dallamok olyan fülbemászóak és gyönyörűek, amik tényleg tudják fokozni a hangulatot. Azonban a zene sem feledteti el a játék hiányosságait. A kezdeti szép grafika egy idő után statikus és kissé mesterkélt lesz, és az állandó, minimális hibalehetőséget sem adó játékmenet előbb frusztrálóvá, majd ezt megszokva unalmassá válik. Kár érte, hiszen nagyon régóta vártam egy olyan játékra, ahol végre nem az a feladatunk, hogy mindenkit halálra mészároljunk, hanem a szürkeállományunkat mozgassa meg inkább. Ez a játék lehetett volna a Mirrors Edge, ha a készítők nagyobb szabadságot adtak volna nekünk, ha megadták volna a választás lehetőségét. Hogy ne csak egy irányba futhassunk, és ne ugyanazt a textúrát nézzük nyolc órán keresztül. Mert így sajnos Faith akármilyen jó ugró, a végén elhibázza, és a mélybe zuhan.

Mirrors Edge / Tesztplatform: XBOX360

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2008. november 14.
  • Ár: 15.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • gyönyörű zenék
  • érdekes történet
  • változatosság hiánya
  • minimális hibalehetőség
  • grafikailag egysíkú
  • Hang
    9
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    8
7.5
11 hozzászólás

davidka55

14 éve, 7 hónapja és 16 napja

akkor amikor először figyeltem fel a játékra azt hittem hülyeség de rájöttem NEM MERT NAGYON JÓ nekem tetszik benne a verekedés és az állandó futás a zéletünkértröhögő smileymosolygó smiley

válasz erre

BDSAeron

14 éve, 8 hónapja és 11 napja

Mikor először láttam azt hittem f*ság, de egy fél éve vittem végig, és igazából nagyot csalódtam benne. Pozitívan persze. Egyszerű sztory, de remek ügyességi játék

válasz erre

Vendég

16 éve, 10 hónapja és 4 napja

menő smileymenő smileymenő smileymenő smileykirély játésmenő smileymenő smileymenő smileymenő smileycsak az a gond hogy vindovs 7 re váltttam és nem megy

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 15 napja

nem mondaná meg valaki a regisztrécios kódját??,röhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 25 napja

UI.: Fél nap alatt vittem ki (reggel 10-töl este 8-ig kb) inkább legyen 20 giga és hosszabb és jobb és minden benne, mint hogy kapjak egy "bétát". Mellesleg a legnagyobb baj benne: No Multiplayer

válasz erre

Vendég

17 éve, 4 hónapja és 25 napja

Yoyo, szép játékleírás, kidolgozott és lényegre törő. Max annyit lehetne javítani, hogy rövidebbre írod a leírást. Nem negatív kritikaként írom, csak jó tanácsként. "Ami nem öl meg az erősít" mosolygó smiley mellesleg jó furcsa hogy nincs a játékban életcsík, így néha azt sem tudtam hány lövést kaphatok még be röhögő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 8 hónapja és 9 napja

mirroredge.co.cc

válasz erre

Vendég

17 éve, 9 hónapja és 26 napja

Hát én nem tudom de egyentalán nem osztom ezt a véleményt ami a cikkben van. meglepődött smiley

Szerintem Atom király game a zene tényleg nagyon franya a pályák változatossak kellőképpen nehezzek is stb...

Textúrák is szépek lehet kicsit túl sok az egyforma textúrázású cucc de ki a fax akar 2 DL Layer -es DVDs game-t mert kb akkor lenne minden más és más + a normalmap -es texturák amik dobnak a megákon azért ebbe érdemes belegondolni.

A fizika része a gamnak Atom király nagyon jó az Nvidia Physx menő smiley röhögő smiley

Én speciel nem tudok 1 rossz szót sem mondani a gamról.
Talán csak annyit néha kicsit ( nagyon is ) flusztrált mikor kinyirtak röhögő smiley kacsintó smiley

Nagyon jó munkát végzett az EA.
Csak azt sajnálom ,hogy kicsit rövid lett a game.

Üdv
(FCC)?DJShark

The (FCC) Programmers Team Leader menő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 10 hónapja és 13 napja

csá tesomenő smiley

válasz erre

Vendég

17 éve, 11 hónapja és 5 napja

mihez?

válasz erre

Helme

17 éve, 11 hónapja és 16 napja

Jó, cikk bár nekem nagyon bejött a játék ... röhögő smiley

válasz erre
Mirror's Edge
15.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja