Magicka teszt

2011. február 01.
80.4971
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Nem kell globális felmérést végeznünk ahhoz, hogy lássuk, hogy a játékosok körében a háború mellett a legnépszerűbb játéktéma a fantasy. A "felturbózott középkorból" már megszámlálhatatlanul sok alkotást üdvözölhettünk, s ugyan sok közöttük az olyan, amelyek ideig-óráig kötik csak le az embert, szinte minden évben akad egy-egy igazán nagy durranás, melyet évek múltán is szívesen veszünk elő, hogy pár napig belemerüljünk a világba, ahol nem feltétlen a kard az úr, ahol a nem csak az emberek hordanak páncélt, és ahol mindig mi vagyunk a hősök. Hogy jelen cikkünk alanya a két csoportból melyikbe tartozik, az alant kiderül. Magicka teszt következik.

/>
Magicka teszt - 2. kép

Ha két-három évvel ezelőtt kellett volna jellemeznem a Magickát, akkor valószínűleg azzal kezdtem volna az irományt, hogy kifejtem, mennyire sablonosak a kor játékai, s a kreativitásnak nyomát sem lehet látni. Két évvel ezelőtt a független fejlesztők száma töredéke volt a mainak, ebből adódóan sokkal ritkábban bukkant fel egy-egy egyedi játék a virtuális piacon. Mint azt már bárki kitalálhatta a fenti sorokból, a Magickát jegyző Arrowhead Games Studios is egyike az utóbbi év azon feltörekvő stúdióinak, amelyek távlati célja ugyan megegyeznek a nagyobb cégekével, tehát pénz csinálni az alkotásukból, viszont jellemzően ezt kreatívan teszik, nem a vásárlók lehúzásával. Lássuk hát, hogy mit sikerült letenni a svéd csapatnak arra a bizonyos asztalra!

Sztoriját tekintve a Magicka nem egy elragadó alkotás, ami azt illeti, épphogy van neki egy kis sovány kerettörténete. A játék kezdetekor egy fiatal mágus felett kapjuk meg az irányítást, akinek azt a feladatot adják, hogy eredjen Hávindr városának a segítségére. Hősünk persze nem ellenkezik a paranccsal, bólogatós kutya módjára egyetért azzal, hogy csak Ő hozhatja el a megváltást az ostrom alatt lévő városnak. Így tehát útnak indul, hogy megmutassa a környék összes szörnye számára, hogy a mágusokkal nem bölcs dolog ujjat húzni.


Magicka teszt - 3. kép

A Magicka legkülönlegesebb, egyben az utóbbi idők játékainak egyik legkreatívabb eleme nem más, mint a mágiarendszer, mely az Arrowhead Games alkotásában helyet kapott. A legtöbb - mondhatni összes - fantasy játékban, amennyiben varázsolni szeretnénk, mindösszesen annyi a dolgunk, hogy rátenyerelünk az előre beállított, esetleg általunk megadott gombra, és élvezzük a látványt, amint az ellenségeink rögvest lángba borulnak, vagy éppen elporladnak a szemünk előtt. Nos, a Magickában használt rendszer is hasonló alapokon nyugszik, annyi különbséggel, hogy a játék kezdetén mindösszesen nyolc varázslatot kapunk, melyekkel gazdálkodva kell még erősebb csapásokat létrehoznunk. Nincs lehetőségünk külön gombokhoz rendelni (hotkey-ezni) a varázskönyvek által feloldott mágiákat, hanem az alap varázslatokból kell "kikevernünk", azaz a megfelelő mennyiséget és sorrendet alkalmazva előhívni őket.


Magicka teszt - 4. kép

A játék ezen része, tehát a varázslatok kezelése meglehetősen dinamikusra sikeredett, nem egyszer vigyorodtam el örömömben, amikor egy-egy olyan dolgot fedeztem fel, amely ugyan a józan ész szabályai szerint lehetséges, mégsem láthattuk még egyetlen egyszer sem. Ha például le van szakadva a híd, nem kell kilométereket gyalogolnunk, elég, ha csak egy kis jeget fújunk a vízre, és nyomban megfagy, így járhatóvá válik. Ha az ellenségeink nagyon szívósak, érdemes lelocsolni őket vízzel, mert így többet sebzünk a villámmal.

Érdemes megemlítenem, hogy a játék nem kivételez velünk. Ez azt jelenti, hogyha vizesek vagyunk, akkor bizony minket is át fog járni a boogie-láz, ha villámokat próbálunk szórni, mint ahogyan, ha véletlenül rossz irányba küldjük a halálos sugarunkat, akkor állhat az útjában a legrettegettebb bestia, vagy a legjobb barátunk, mindenképpen csúnya vége lesz a dolognak.

Magicka teszt - 5. kép

Ugyan első blikkre azt hihetnénk, hogy a Magicka a fantasy-k nagy részéhez hasonlóan szerepjáték, valójában egy ízig-vérig akciójátékkal van dolgunk. A pályák lineárisak, küldetéseket nem kapunk, mindössze előre kell mennünk, és körülbelül másfél-két percenként legyilkolni egy kisebb csoport ránk támadó szörnyet. A pálya végén vár ránk egy nagy harc, majd kezdődik minden előröl.

Tárgyakat nincs lehetőségünk felvenni, mindösszesen a kardunkat és a varázsbotunkat tudjuk lecserélni, ha találunk jobbat az éppen aktuálisnál. Persze a szablyának nem sok hasznát vesszük kalandozásunk során, így ha az alap pengével rohangálunk a koboldok között, akkor sincs semmi probléma.

Az előző év végén olvashattatok a Deathspankről itt, a GCO hasábjain, melynek egyik legfontosabb tulajdonsága nem más volt, mint a véget nem érő poénáradat, amit a játékosra zúdított. Noha a Magicka ilyen téren nem ér fel a Hothead Games alkotásához, mégis nyugodt szívvel ajánlom bárkinek a játékot, akinek az a vágya, hogy a vicces oldaláról ismerje meg az Arrowhead Games által megalkotott univerzumot. Külön kiemelném az achievementeket, melyeken végignézve nem egy film fanatikusnak fog mosolyra húzódni a szája.

A fentiek alapján úgy tűnhet, hogy az Arrowhead Games egy nagyon megnyerő, magával ragadó alkotást tett le az asztalra, s noha ez az állítás részben igaz, sajnos a játék több sebből is vérzik. Ugyan a játék már hivatalosan is kapható, jelen teszt írásakor naponta jönnek hozzá az újabbnál újabb javítások, melyek próbálják javítani a játszhatóságot.


Magicka teszt - 6. kép

Egyrészt a játék kezelhetősége hagy kívánnivalót maga után. Mint azt már említettem, a program nem kivételez velünk, így míg mi jókat röhögtünk más játékokban azon, hogy a földre küldött ellenségeket ugyanúgy tudtuk sebezni, amíg próbáltak feltápászkodni a talajról, ezt most visszakapjuk. Nem egyszer történt meg, hogy semmit sem tehettem a halál elkerülése érdekében, hála a koboldíjászoknak. Az egyik földre küldött, s mire pont felálltam volna, addig elért a másik szörny nyila, amitől ismét padlót fogtam. Újra megpróbáltam felkelni, de ismét csak ugyanúgy végződött minden. A varázslatokat sem mindig arra küldi névtelen kis mágusunk, amerre mi szeretnénk, így nem egyszer kellemetlen módon megfordulhat a csata állása, ha egy-egy elvétett sugár után túlságosan is közül kerül hozzánk az éppen aktuális ellenség.


Magicka teszt - 7. kép

Ugyan a játék nem túl felhasználóbarát kezeléséhez idővel hozzá lehet szokni, azt nem tudtam megbocsájtani, hogy a készítők ennyire elbaltázták a mentési lehetőséget. A programban nincs arra lehetőségünk, hogy szabadon mentsünk, mindösszesen a nagyobb boss-ok előtt található néha-néha egy-egy ellenőrzőpont. Mint azt már említettem korábban, a játékban körülbelül másfél percenként kell csatároznunk (bár ez az érték inkább egy perc), így a veterán játékosok már kisakkozhatták, hogy mi is a fő probléma: ha meghalunk, rengeteg harcot kell megismételnünk, ami roppant monotonná, egy idő után pedig idegesítővé teszi a játékot. A Magicka ugyanis nem számít könnyű alkotásnak, ezt az érzést pedig csak növeli a szabad menthetőség hiánya.

A játék egyik legerősebb pontja kétségkívül a kooperatív játékmód. Egy varázsló erős, ezt senki nem vitatja, na de mi a helyzet akkor, ha egyszerre négy köpenyes szórja a szikrákat a harctér négy különböző pontján? Bár, mindez nagyon jól hangzik, egyelőre még csak jövő időben beszélhetünk epikus csatákról, ugyanis a Magicka szinte játszhatatlan ilyen módon. Az online játékok laggolnak, rengetegszer kapcsolnak szét a szerverek is, egyszóval minden, csak nem élvezet így játszani.

A játék kinézetére nem szeretnék túl sok karaktert áldozni. Néhány éve még szépnek számított volna a látvány, ma már kissé kopott a grafika, de ez ne jelentsen senkinek se akadályt!

A hangok terén vegyesen tudok nyilatkozni. Egyrészt az effektek rendben vannak, és a játék muzsikája is egész kellemes. A szinkronnal elméletben nem lenne semmi baj, gyakorlatilag azonban számomra eléggé zavaró lett. A játékban nem létezőt nyelven beszélnek, akár a The Sims szériában, csak éppen egy kis északi beütéssel. Lehet, hogy csak nekem szúrta a szemem - pontosabban a fülem -, de roppant zavarónak találtam, hogy teljesen mást hallok, mint amit olvasok, így nem egyszer elvesztettem egy-egy hosszabb monológ során a fonalat, mert önkéntelenül is a hallott szövegre figyeltem, nem pedig arra, ami éppen a szemem előtt volt. Szerencsére azonban, mivel a játékban az egyetlen feladatunk az, hogy előre haladva küldjünk át boldog-boldogtalant a másvilágra, nagyon nem okozott problémát az, ha egy-egy sor fölött átsiklott a szemem anélkül, hogy megértettem volna a jelentését.


Magicka teszt - 8. kép

A fenti sorok fényében úgy tűnhet, hogy a játék nem sikerült valami jól. Nos, ez részben igaz, de nagyon fontos megemlítenem, hogy a cikkben foglaltak a jelenlegi állapotokat tükrözik. A programot folyamatosan foltozzák a készítők, így mire ez a teszt megjelenik, valószínűleg már sokkal kevésbé lesznek jelen a zavaró dolgok. Amennyiben a svéd csapatnak sikerül rendbe tenni a Magicka online részét, s netán egy kissé felhasználóbarátabbá tenni a játékot - például gyakoribb ellenőrzési pontok beiktatásával -, akkor egy egész kellemes alkotással lesz gazdagabb a fantasy játékok hatalmas birodalma.

Magicka / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2011. január 25.
  • Ár: 2.700 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Ötletes mágiarendszer
  • Humor
  • Akadozó multiplayer
  • Kezelhetőségi gondok
  • Nincs angol szinkron
  • Hang
    6
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    6
  • Hangulat
    6
6
Magicka teszt következik. '>
Magicka teszt következik. '>
14 hozzászólás

sasikaa

14 éve, 2 hónapja és 13 napja

Na megszerzem ezt a gammát. Ki kell próbálni.

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 9 napja

Érdekes hogy sok cikkben a grafikát húzzák le. Pont olyan mint amilyennek lennie kell "aranyos". Az utóbbi időben minden játéknál divat hogy ha lövünk egyet akkor az villan robban csillog fénylik ha ütünk az szivárványszerű fénycsóvákban tündököl... Csak épp azt nem látom ami a képen van. Itt ez végre kimaradt.
A varázslatok jól néznek ki a kombinációk száma olyan magas hogy nem az xp gyűjtés számít szintlépésnek hanem az amikor rájössz valami új trükkre. Ha beleunsz egy játékstílusba akkor váltás és valami totálisan más taktikát alkalmazol. Egyetlen hátránya van, hogy 3-4 végigjátszás után már borzasztó egyszerű. (de ez is megoldható ha nem használod a legdurvább kombinációkat.)

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 9 napja

Egy gépen tolva coop-ban 2-3 gamepaddal azt kell mondjam hosszú évek óta ez a legjobb játék amivel találkoztam. Az a legjobb mikor célozgatod a tömeget lősz és úgy elrepül a lövedék 5-6 goblin között hogy csak a 2 haverodat nyírtad ki. Aztán rohangászhatsz körbe körbe amíg feltámasztod őket. kis szerencsével vizes vagy és kiütöd magad a villámmal közben röhögő smiley

Pc-re amúgy se divat sajnos 1 gépen coop-ban játszható játékot kiadni úgyhogy ez a része 10/10

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 18 napja

annyit dicsérték hogy gondoltam utána olvasok.
erre ez a cikkmosolygó smiley
pár gameplay után magam sem értem mit esznek ezen...
nem nagy szám, a tesztek is tökéletesen megmutatták számomra, hogy kár rá időt fordítani.

válasz erre

Lac

15 éve, 2 hónapja és 24 napja

"azonban számomra eléggé zavaró", "Lehet, hogy csak nekem szúrta". Mint azt említettem, ez szubjektív dolog, engem baromira zavart. Lehet, hogy igazad van és lassú a felfogásom, mindenesetre úgy érzem, hogy az angolommal minden rendben van.

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 hónapja és 24 napja

Az utolsó előtti bekezdés az író szempontjából sztem kicsit gáz. A "nem beszélt", vagy "kitalált" nyelv is humorforrás, sok LÉTEZŐ nyelvű szót belekevernek (több nyelvből), és inkább humoros a leírt szöveg, és a hallott szöveg összehasonlítva, mint amennyire idegesítő, bár kétségtelen, hogy ehhez gyors felfogás, vagy jó angol nyelvtudás kell.

A párbeszédek elég egyértelműek, aki nem érti az menjen el angol alapfokra. nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja

Nekem tetszik. És 3k-ért nem drága!

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 1 napja

Vendég írta:
Nem is azért írtam a 85-öt, mert tizenöt évet vettem alapul!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley Egyszerűen kb egy akkori szinten mentek még el ezek egy játéknál.

Ez egy bullshit game, és undorító, hogy pénzt kérnek egy félkész termékért, amit naponta kell javítgatni.
Viszont egyszer legalább lesz belőle játszható termék, nem úgy, mint sok más játék esetében, amikért szintén elkérik a pénzedet!

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 1 napja

Nem is azért írtam a 85-öt, mert tizenöt évet vettem alapul!röhögő smileyröhögő smileyröhögő smiley Egyszerűen kb egy akkori szinten mentek még el ezek egy játéknál.

Ez egy bullshit game, és undorító, hogy pénzt kérnek egy félkész termékért, amit naponta kell javítgatni.

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 1 napja

Ember, '85 az nem 15 éve volt, hanem 26. Csak rá világítottam, hogy mekkora picsogók a mai játékosok mosolygó smiley
Mi 4en játszunk vele, és eddig összesen 10 chapter alatt 2x crashelt, és 1x Disconnectelt, és sosem laggolt. Úgyhogy nem feltétlen a játék hibája. Viszont naponta javítják a hibákat. mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 1 napja

Jajj de védelmébe vette a Kedves Névtelen társam ezt a ****t. Nem kell ennyire elfogultnak lenni, a cikk igenis reális, ez a játék egy kalapfos. Ha én írtam volna, ennyi pontot sem kapott volna.

2011 van, nem '85 ember.röhögő smiley

válasz erre

Lac

15 éve, 3 hónapja és 1 napja

Vendég írta:
Ez nem az ilyen puhányok játéka, mint a cikkíró mosolygó smiley Ide ízig vérig játékosnak kell lennie az embernek.
Coopban totál normális és reális, hogy mindenkire hat minden, hisz több ellenfél nincs mint single playerben, akkor mégis mi értelme lenne az egész coopnak, ha csak 4x akkora DPS van, 4x gyorsabban tudd végig vinni?

Nagyon nagy fun az egész játék, rengeteg poénnal. Save hiánya pedig érdekes módon 15 évvel ezelőtt senkit sem zavart, és játszott nyugodtan mario-val, ma pedig ha 2percenként nem tud menteni csak 8 percenként van auto save akkor már le is kell húzni egy játékot. Ez nem a játékot minősíti!

A hang pedig ha utána olvasol hivatalos fórumon, akkor egy hablaty nyelv, mint Sims-ben, Német, Holland, Angol, + egy kis összevissza nyelv keveréke.

Update naponta jön.
A nyelves bakiért elnézést kérek, nem néztem normálisan utána, azonnal javítom.

A mondandód egy részével egyetértek, említettem is őket a cikkben.
Mint ahogyan kitértem rá, a kooperatív lenne az igazán jó móka, ha éppen működne normálisan, nem kapcsolni szét 2-3 perc után, vagy lenne hatalmas lagg. Eleinte arra gyanakodtam, hogy az én hálózatommal van a hiba, viszont miután felkerestem a Steam fórumát, megnyugodtam, ugyanis rengetegen panaszkodtak erre.
A mentéses dologra csak annyit tudok mondani, hogy nem 15 évvel ezelőtt járunk. Ha az ember manapság leül játszani, akkor azt azért teszi, mert szeretne kikapcsolódni. Ezt azonban szabotálja a tény, hogy egy-egy idegesítő hiba, rossz manőver miatt sokszor 4-5 csatát újra kell vívnunk.

Próbáltam a játékot a legobjektívebb módon megközelíteni, és ebben benne van az, hogy a legtöbb játékost igenis zavarni fogja a mentési rendszer. Márpedig a hc játékosok mellett Őket célozták meg a készítők. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az egyik javításban már extra ellenőrzőpontokat is pakoltak a játékba.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Magicka
2.700 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljaGargameth profiljarDAVE profiljaMitüzenarádió profilja