Lone Survivor teszt

2013. október 06.
71.0091
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
"Segíts magadon, és Isten is megsegít", tartja a jól ismert mondás. Jó az, ha az ember támaszkodhat másokra, ám mindig készen kell lennie arra, hogy a végén csak magára számíthat. Amikor a járvány kitört, hősünk is keresett segítséget, ám végül ráeszmélt arra, hogyha túl akarja élni a borzalmakat, akkor félelmét legyűrve egyedül kell nekiindulni a talán végzetes útnak, melynek végén talán a eljön a jól megérdemelt megváltás.
 


A Lone Survivor eredetileg 2012 tavaszán jelent meg több operációs rendszerre, azonban másfél év elteltével a készítők kiadták a két jelenlegi PlayStation platformra is. A játék egy oldalnézetes túlélő horror, amelyben a névtelen túlélőt kell terelgetnünk először egy társasházban, majd később kijutunk a városba is. Bár a készítők próbáltak némi gondolkodásra sarkalni minket, aki egy kalandjátékot is végigjátszott életében, annak egy logikai feladat sem lesz megerőltető. Ettől függetlenül a játékra nem mondanám, hogy annyira könnyű, ami annak tudható be, hogy sokszor bóklásztam cél nélkül, éppen pislákoló elemlámpával a folyosókon, mivel ötletem sem volt, hogy merre menjek.

Igazából egyik sem

Igazából egyik sem


A játékidő legnagyobb részét az teszi ki, hogy tárgyak után bóklászunk a folyosókon, ám néha egy-kis akció is akad. A Lone Survivorben többször fogunk mutánsokba futni (engem kísértetiesen emlékeztettek a Little Big Planet Hollow-jaira), akiket eleinte jobb elkerülni, később azonban, amikor egy fegyverre is szert teszünk, egyszerűbb örök időkre letudni. Nagyon tetszett, hogy a táskánkban való matatás során nem áll meg a játék, így amikor például éppen egy rothadt húst keresünk, amivel elcsalhatjuk az ellenségeket, megvan az esély arra, hogy már nem is lesz a szörnynek szüksége arra, hogy jóllakjon. Ha már a jóllakásnál tartunk, időnként nekünk is ennünk kell, így érdemes hamar megtalálni a továbbvezető utat, mielőtt kongó gyomorral esünk össze valamelyik sötét folyosón.

Raping time!

Raping time!


A játék egyébként két befejezéssel operál, így érdemes másodjára is nekifutni. Arra azonban készüljünk, hogy ha már tudjuk, hogy merre kell mennünk, alaposan lerövidül a játék (egy-két óra azért így is megvan).

Bevallom őszintén, első ránézésre nem sokat vártam a Lone Survivortől. Hogy még őszintébb legyek, egyszerűen taszított a kinézete. Tudom, hogy mostanában nagy divat a minimalista és retro kinézetű játékok gyártása, de engem kifejezetten taszítanak a kétpixeles programok. Nem azért vettem egy Vitát, hogy olyan játékokkal játsszak, amik a sütőajtón is szaggatás nélkül elfutnak, így az első percekben nem igazán tudtam komolyan venni a játékot. Egyszerűen nem találtam félelmetesnek, amiben szerepet játszott a főszereplő perverz vigyora is. Igen, jól olvassátok, a karakter trollface-re emlékeztető vigyora teljesen megölte a hangulatot, így az első percek után hagytam is a fenébe. Éjszaka azonban újra nekiálltam, és miután ráeszméltem, hogy nem fogsor ragyog a sötétben, hanem orvosi maszk, egyből sikerült beleélnem magam. Azt hiszem azonban, hogy ez sokat elmond a játékról. Egyszerűen nehéz komolyan venni, ha nem tudjuk beleélni magunkat, ha az ember végig tudatában van annak, hogy játszik.

Jól használható a térkép, de igazából nincs szükségünk rá

Jól használható a térkép, de igazából nincs szükségünk rá


Bár a grafika nem nyerte el a tetszésem, a hangokkal nem volt gondom, a zenének köszönhetően azért valamennyire bele lehet rázódni a játék világába. A háttérzenén és az effekteken kívül azonban nincs másmilyen hang a játékban, bár a grafikát elnézve ki számított másra? Az irányítás egyszerű, mindössze pár gombot használunk a játék során, így természetesen a Vita képességeit sem használták ki a készítők, bár ennek nem is igazán éreztem a hátrányát.

Hol a másik feled, Edward?

Hol a másik feled, Edward?


Mindent összevetve el kell ismernem, hogy a Lone Survivor nem egy rossz játék, azonban érezhetően indie projekt. Rövid, a kinézete sem annyira megkapó, és bár vannak benne jó ötletek, azért pár elgondolást én szívesen kikukáznék belőle. Mivel Vitára nem sok horror játék jelent meg, ezért a stílus szerelmeseinek mindenképpen ajánlom, de csak remélni merem, hogy ennél azért komolyabb alkotások is jönnek még a platformra.

Lone Survivor / Tesztplatform: PlayStation Vita

jó lesz ez!
  • Stílus: Kaland
  • Megjelenés: 2012. március 27.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Kalandjáték elemek
  • Két befejezés
  • Stílusos grafika
  • Rövid
  • Kell idő, mire belerázódik az ember
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    7
7.8
6 hozzászólás

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 15 napja

Tetszik nagyon, végre nem a mai trendeket követő mennyaztlőjjé.

válasz erre

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 16 napja

Jól néz ki ez a 8bit!röhögő smiley

válasz erre

marco

12 éve, 8 hónapja és 18 napja

Kell.mosolygó smiley

válasz erre

juhaszandor

12 éve, 8 hónapja és 18 napja

Nekem bejönnek az old school játékok, még lehet, hogy egyszer lesz szerencsém hozzá röhögő smiley

válasz erre

Krees9116

12 éve, 8 hónapja és 18 napja

Nekem már régóta megvan a cucc, kedvelem is mosolygó smiley Hangulatos kis indie projekt. És bíztam benn, hogy a 'perverz mosolyt' pontosítod. Egy rakat tesztben olvasom, hogy mosolyog a karakter, holott az átvezetőkön világosan látszik, hogy maszk van rajt. Ettől pikk-pakk felhúztam magam sok helyen.

válasz erre

csirkee

12 éve, 8 hónapja és 18 napja

látom linuxra is vagy, de nekem nem tetszik grafikailag, nagyon oldschool, és ez nekem nem jön be, szóval én ezt kihagyom mosolygó smiley de am jó kis leírás lett

válasz erre
Lone Survivor: The Director's Cut
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profilja