King Arthur: Fallen Champions teszt

2011. augusztus 30.
71.4901
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A King Arthur név kétségtelenül összefonódott a Magyarországon valaha készült legjobb videojáték jelzőjével. Kétség sem férhet ahhoz, hogy a hazai Neocore Games egy olyan alkotást tett le az asztalra, ami külföldön is képes volt óriási sikereket elérni és megdobogtatni az ottani stratégiára éhes fanatikusok szívét. Bár még mindig szálka a szemünkben, hogy magyar létükre az angol mitológiához nyúltak a srácok, a világszerte ismertebb hagyományvilág miatt döntésük mégis értelemszerű volt. A franchise az alapjáték mellett egészen pontosan két kiegészítőt kapott már a múltban, amelyekről kivétel nélkül olvashatsz egy tartalmas tesztet itt a GameChannel Online hasábjain, most pedig elérkezett az alkalom, hogy még egyszer és utoljára felidézzük magunkban az első rész történéseit, hiszen ugyan az illetékesek már javában készítik a második nagy felvonást, a sztori kuszasága miatt úgy döntöttek, hogy még egy utolsó expanziót készítenek a King Arthur-hoz, amelynek nem más a rendeltetése, minthogy összekösse az első és a második epizód cselekményét.
 

/>
King Arthur: Fallen Champions teszt - 2. kép

A Fallen Champions címre keresztelt legújabb bővítmény alaposan átírja a játékról eddig kialakított véleményünket, hiszen legyünk a szászok vagy a druidák, netán a Kerekasztal Lovagjainak az oldalán, a játékmenet, a koncepció és a történetvezetés olyan kapcsolódási pontok voltak, amelyek alapján azonnal felismerhettük, hogy egy King Arthur epizóddal van dolgunk. Szó se róla, a Fallen Champions betöltését követően is azonnal feltűnik, hogy drága magyar barátaink készítették a programot, de olyan módosulásokon esett át egy halom dolog, hogy gyakran csak kapkodtam a fejemet az ismeretlen opciók láttán. Hogy ezek a módosulások a második epizódra felkészítő újdonságok vagy teljesen függetlenül attól, csak a fejlesztők érezték szükségét ennek a kis átalakításnak, nem tudom, de már rögtön a kampány után érzékelni fogjuk, hogy valami nincs rendben. A játékban ugyanis három hős kacifántos és teljesen más, kétség sem férhet hozzá, rendkívül izgalmas történetét élhetjük majd át Britannia földjén vándorolva.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 3. kép

A három hős közül az egyik a Drest the Chosen névre hallgat, aki egy északi próféta, és furcsa látomásait követően látogat el arra a vidékre, ahol a három karakter útjai keresztezik egymást. A második választható sztori főszereplője Lady Corrigan, aki a mágus foglalkozás egyik képviselője, célja pedig, hogy megtalálja az elveszett városba, Tir na nÓgba vezető utat. A történet harmadik hőse Sir Lionel lesz, aki Artúr király egyik lovagja, ám ezúttal nem Britannia egyesítéséért vagy valamiféle szent célélt küzd, hanem eltűnt szíve választottja után kutat, akiért óriási csatákat és rendkívüli izgalmakat kell kiállnia. Utóbbi két jellemző egyébiránt a másik két protagonistára is ráhúzható, hiszen arra már most mérget vehetünk, hogy az alapjáték óta nem élhettünk át olyan érdekes történeteket, mint amiket a Fallen Champions-ban sorozatosan! Bár csak egy bővítményről van szó, így ne várjunk tőle több órányi játékmenetet, de azt már most kijelenthetjük, hogy a legtöbb újdonságot és a legjobb cselekményt a kiegészítők közül egyértelműen ez a legfrissebb, harmadik darab hozta el közénk.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 4. kép

Az expanzió betöltését követően például teljes egészében elfelejthetjük a stratégiai képernyőt, de még az egységtoborzást és hadseregeink szabad mozgását is! Ez elsőre abszurdul hangzik, de mivel teljes egészében a történetre koncentrál a kiegészítés, ezért hamar rájövünk majd, hogy ez egy rendkívül jó megoldás volt a fejlesztők részéről, személy szerint nem bánnám, ha a második teljes epizód is ezzel a megoldással lenne ellátva, ezáltal kiküszöbölhetők lennének olyan nehezítő, ám véleményem szerint inkább frusztráló tényezők, mint például a járványok kitörése vagy a lázadókból verbuválódott hadsereg felbukkanása, akik természetesen mindig a lehető legrosszabbkor érkeznek. A Fallen Champions-ban ilyen nincs, tulajdonképpen egy előre kijelölt, helyszíntől-helyszínig tartó útvonalon haladunk előre, szorosan követve a sztori alakulását és vonalát. Az egyes helyszíneken számtalan döntést kell majd meghoznunk, méghozzá a játék jellegzetességének számító szöveges kaland- vagy szerepjáték-elemeknek köszönhetően.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 5. kép

Az egyes helyszínekre érvén lesz lehetőségünk hőseinket tuningolni, illetve az imént említett döntésekre épülő szöveges kalandok során tudunk majd újabb egységeket vagy szörnyeket keríteni seregünkbe. A játékban tehát lényegesen, sőt már-már extrémen kevesebb lehetőségünk lesz, mint azt megszokhattuk az első részből, illetve annak kiegészítőiből. Ezt azonban mégsem nevezném teljesen negatívumnak, hiszen ezáltal kevesebb dologra kell odafigyelnünk, nem kell például még az évszakokra és a birodalommenedzsmentre sem energiát áldoznunk - teljesen eltűnt a körökre osztott rész is - ami ezáltal lehetővé teszi, hogy teljes egészében átadjuk magunkat a kiváló történetnek. Bár én személy szerint kicsit kiszolgáltatottnak éreztem magamat a csaták előtt, hiszen korlátozott mennyiségű csapatok álltak rendelkezésemre és esélyem sem volt néhány évszakot átpörgetve egy erőteljes hadsereget toborozni magamnak, de hibának ez sem minősíthető, mivel a nehézségi fokozat kiválóan skálázott, ezáltal pedig a csaták sem nevezhetők túl nehéznek.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 6. kép

Ha már a csatáknál tartunk, érdemes kiemelni, hogy mennyire megváltoztak azok is. Már alapból a harcok kezdetekor esélyünk sincs területet választani, de az automatizálás mellett sem dönthetünk, itt muszáj lesz a csatamezőre lépni, de aggódni egy másodpercig sem kell, hiszen az összecsapások - még egyszer hangsúlyoznám - változatosabbak lettek. Akár el is felejthetjük a szokásos, leginkább a Total War-sorozattal rokonítható küzdelmeket, itt ugyanis csak nagy ritkán lesz olyan, hogy egy nyílt terepen farkasszemet néz egymással két óriási sereg. A Fallen Champions-ban nagy nyílt terepek sem nagyon lesznek, a pályák többsége ugyanis óriási hegyekkel övezett darab, amelyek tele vannak szokatlan elemekkel, például óriási hidakkal vagy olyan magaslatokon elhelyezett erődítményekkel, ahová csak kacskaringós, ellenséges egységektől roskadozó utakon juthatunk el. Ilyenre emlékeim szerint sem az alapjátékban, sem a kiegészítőkben nem volt példa, ezúttal azonban szinte kizárólag efféle pályák várnak majd ránk.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 7. kép

A fentiek mellett ugyanakkor megváltoztak az alkotás egyes pontjainak kezelőfelületei, így például a döntésekre koncentráló kalandok közben teljesen más felület vár ránk, de szinte teljesen változatlan maradt a karakterfejlődés képernyője, illetve a csaták alatt látható HUD-hoz sem nyúltak az illetékesek. Ha már itt tartunk, fontos kiemelni, hogy nem történt változás a küllem tekintetében, én legalábbis nem tapasztaltam semmi pluszt a korábbi epizódokhoz képest, bár bevallom, nem is telepítettem fel őket újra, hogy megnézzem, de ha emlékeim nem csalnak, akkor ez a rész változatlan maradt, akárcsak az extra hosszúságú töltési idők sem kerültek lefaragásra. Szintén ismerősek lesznek a King Arthur rajongóinak a hanghatások és a zenék, ezerszer hallott és a koncepcióhoz rendkívül passzoló dallamok és szinkronok fognak előkerülni ezúttal is, amit igazán nagy vétek lett volna lecserélniük a fejlesztőknek.

King Arthur: Fallen Champions teszt - 8. kép

Akármennyire is töröm a fejem, a néhány óra alatt kijátszható Fallen Champions kampányában nem nagyon találkoztam olyan momentummal, amit negatívumként fel tudnék hozni. Egyeseknek talán szokatlan lesz, hogy rengeteg lehetőséget kihagytak az illetékesek, így tulajdonképpen egy totálisan egyszerű, a King Arthur további vonzerejétől mentes kiegészítőt kapnak, helyenként túl könnyű csatákkal, de úgy gondolom, hogy a Neocore Games tipikusan a valamit-valamiért elvet alkalmazta. Nincs birodalommenedzselés, sem egyéb apróság, ami miatt szerettük az alapjátékot és első két kiegészítőjét, de cserébe kaptunk három kiváló történetet és néhány órányi újabb kalandot. Mivel a bővítmény arra hivatott, hogy összekösse a King Arthur első és második felvonását, ezért úgyis a cselekményen van a hangsúly, az pedig kiválóra vizsgázott. Ha már kimondhatatlanul várod a játék második epizódját, és szeretnéd addig valamivel elütni az időt, a Fallen Champions tökéletes választás lehet. Merész vállalkozás volt ezt így ebben a formában kiadni az illetékesektől, biztosan megkapják majd érte a magukét, de szerintem így is sikerült megalkotniuk a King Arthur legjobb kiegészítőjét.

King Arthur: Fallen Champions / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2011. szeptember 09.
  • Ár: Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • kiváló történet
  • merész újdonságok
  • egyszerűsödött játékmenet
  • a töltési időkbe bele lehet őszülni
  • Hang
    9
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9
9 hozzászólás

Cpt_Nihil

14 éve, 11 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Hatalmas rakás fos. Gyakorlatilag kábé 1 hét munkával készülhetett, a recenzió szerzőjének meg azt ajánlom, hogy szedjen gyógyszert az idiotizmusára, ebből a játékból minden ki lett herélve, amiért az eredetit imádtam.meglepődött smiley
Az Ön véleménye sokat jelent számunkra. Most pedig kérem, haladjon tovább feltűnés nélkül.

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Hatalmas rakás fos. Gyakorlatilag kábé 1 hét munkával készülhetett, a recenzió szerzőjének meg azt ajánlom, hogy szedjen gyógyszert az idiotizmusára, ebből a játékból minden ki lett herélve, amiért az eredetit imádtam.meglepődött smiley
Te mekkora egy kulturálatlan barom vagy öreg.

válasz erre

Maniac

14 éve, 11 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Hatalmas rakás fos. Gyakorlatilag kábé 1 hét munkával készülhetett, a recenzió szerzőjének meg azt ajánlom, hogy szedjen gyógyszert az idiotizmusára, ebből a játékból minden ki lett herélve, amiért az eredetit imádtam.meglepődött smiley
Az idiotizmusról beszélhetnénk... Pláne a kulturáltságról. Ha végigolvastad volna a cikket, akkor nem született volna meg ez a hozzászólás, mert ez a kiegészítő nem "fos", hogy téged idézzelek, csupán más. Ki lett herélve, így igaz, de helyette ott egy rakás kontra tulajdonság. Nem mellesleg nem hagyományos expanzió lett, ezt már a megjelenés előtt tudni lehetett. Részemről PONT.

válasz erre

Vendég

14 éve, 11 hónapja és 10 napja

Hatalmas rakás fos. Gyakorlatilag kábé 1 hét munkával készülhetett, a recenzió szerzőjének meg azt ajánlom, hogy szedjen gyógyszert az idiotizmusára, ebből a játékból minden ki lett herélve, amiért az eredetit imádtam.meglepődött smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 1 napja

jó játék!

válasz erre

Vendég

15 éve, 1 napja

nem jön be

válasz erre

Vendég

15 éve, 1 napja

Úúúú az a denagy, a hetes kép. Durván jól néz ki!

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 napja

Szuper teszt, szuper dlc-hez. Bejon.

válasz erre

Vendég

15 éve, 2 napja

Igen szeretem a stilust, az egesz sorozat megvan

válasz erre
King Arthur: Fallen Champions
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljarDAVE profiljaManiac profilja