Aztán az űrben abszolút csend lett, a Hiigara-iak szimbolikus hajója lassan az emlékekezet tejüvege mögé siklott. A Vaygr ellenség által keltett rettegést a nosztalgia izgalommá szelídítette, és a Homeworld elfoglalta helyét a portakaró alatt, mely a régi igazi nagy klasszikusokat is eléri előbb utóbb. Majd a Gearbox lerobbantotta a port a játékról, lesuvickolta, restaurálta, és feltálalta nekünk!
Egy bányászhajó legyen hatékony és szép is!
Egy Remaster Edition-nél mindig nagy félelmet kelt az, hogy vajon a felújítást végzők mennyire nyúlnak bele az eredeti anyagba, mit vesznek, ki mit raknak bele, hogy alkotják újra a részeket. Be kell látnunk, egy felújítást végző csapatnak - ha igényes - bitang nehéz dolga van, hisz a régi motorosokat is meg kell fogniuk (mert a legrosszabb marketing az elégedetlen veterán kárálása), és persze meg kell ragadni az új nemzedéket is. A Gearbox megígérte, hogy megcsinálja, és sikerült is nekik.
A Homeworld Remastered Collection egy teljes gyűjtemény, megtalálható benne a régi klasszikus első két rész, érintetlenül, modern Windows rendszerekre optimalizálva, és ott van a Homeworld Remastered és a Homeworld 2 Remastered is. Nézzük azt ami nem változott!
Öreg hajó nem vén hajó
Az első játék története egy Hiigara nevű anyabolygó felkutatásáról és annak népéről szól, akik a játék elején tragikus és erőszakos módon elveszítik otthonukat, egy űrállomást, és fajuk jelentős részét. A nép túlélői egy hatalmas, őskori szekerce fejére emlékeztető anyahajóval menekülnek.
Boom ReactorShoot!
A játékban 16 misszió található, mind remek kihívást jelent. A második rész az első sztori folytatása, egy új hajóval, mely kicsit jobb, kicsit mindenből több van benne, de az alapok nem változnak: jönnek a rosszfiúk, mi meg küzdünk az életben maradásért, újabb 15 misszión át.
Igazán a történet nem nagy eresztés, már az eredeti játékban sem volt az, de nem is erre épül a cucc gerince, hanem a régi vágású, old-school stratégiai elemekre. Rengeteg féle egység építhető, apró fürge vadászoktól a behemót fregattokon és félelmetes bombázókon át a különféle kiegészítő egységekig (javítóhajó, szonda stb.). A játék keményvonalas stratégia, a nyersanyaga - melyből egy féle van-, létfontosságú.
Mivel az egységek rendszere remekül kiegyensúlyozott és kemény, nagyon meg kell fontolnunk milyen hajóból mennyit építünk, hogy áll fel a flottánk. A küldetések változatosak, jó párszor nem is az ellenfél eliminálása, hanem elfogása a célunk, amiben azért van bőven kihívás, főleg hogy az ellenség inkább meghal, minthogy fogságba essen.
We Crusin', they hatin!
A játék gerince nyilvánvalóan a stratégiai rész, olyan megoldásokat látunk, amik akkoriban úttörők voltak és ma sem mindenütt jellemzők, például minden küldetés végén a maradék hajóink visszatérnek a kötelékbe, kisebb hajók esetén az anyahajó dokkjába és jönnek velünk a következő misszióra. Sőt a játék kihívásfaktorára jellemző, hogy egy hibás döntésünk miatt akár két-három küldetést is újra kell játszanunk, hogy egy későbbiben labdába tudjunk rúgni.
Az első részben minden egység szinten volt, a második részben, nyilván a technika fitogtatása és a még látványosabb harc érdekében már osztagokkal dolgozunk, és anyahajónkon továbbá az összes hajón megjelennek a modulok. Gyártómodul, javítómodul, pajzsmodul, lángossütő modul (nem). Ezek aztán külön hajón belül is támadhatók, célozhatók lettek.
Így a Homeworld 2-ben már kevesebb egység volt, a kommandírozásuk egyszerűbb lett, de a kihívást és a szavatosságot ez nem befolyásolta jelentősen.
A Hajó új ruhája
Apád 15 percig volt űrtargonca pilóta és 110 ezer életet mentett meg... Ezt múld felül, ha tudod!
Az előzőekben láthattuk, hogy a Homeworld széria már akkoriban is egy remek játék volt, és a Gearbox remek döntéssel az alapokhoz CSAKNEM EGYÁLTALÁN NEM nyúlt. A játékmechanizmus ugyanaz, apró, de a rajongók szemében (feleslegesen felnagyítatott) szálka néhány elem kivétele, úgymint némely flottaformáció vagy viselkedésmód. Be kell látnunk azonban, napjaink játékmoráljában nem volt rájuk szükség, és kicsit fel is pörgették a játékmenetet.
A multiplayer is visszatér, itt a két rész egységeit egybemosták, ez nem volt jeles megoldás, mert kiegyensúlyozatlan lett a rendszer, de bízzunk benne, hogy javítják majd a balanszot.
Mégis akkor miért Remastered?
U come bad neighbor-space system mo...
A Gearbox újratextúrázott mindent, friss effektekre cserélte a régieket, minden HD felbontásban tündököl, és eközben a alapjátékok grafikai stílusa is megmaradt. A játék támogatja a HD, FULLHD, 2K és 4K megjelenítést is.
Amit a Gearbox a grafikai ráncfelvarrás alatt véghezvitt azt OKTATNI KELLENE. Minden tű éles, a hajók remekül festenek, a robbanások a hajtóműnyomvonalak remekbe szabottak, mégis giccsnek, túlrajzolásnak nyoma sincs. Mindenütt betonkemény minőség. Amikor a Homeworld 2 második missziójában a kiégett bolygó feltűnt az anyahajó mellett csak néztem percekig, forgattam a kamerát, hogy MI!?
Tudjátok, mikor a kisgyerek talál egy fényes kristályt, és nem hiszi el, csak forgatja-nézegeti, és közben vigyorog, mint a tejbetök. És ez az első részre is igaz, kijelenhetjük és vállalom a felháborodást, de a Homeworld Remastered grafikája néhol még a Elite: Dangerous-nek is odateszi, nem is kicsit. Bizony.
A geometria sosem volt békés, itt például piros háromszögek harcolnak a zöld háromszögek és négyszögek ellen!
Mint láthatjátok a grafikai tuning remekbe szabott lett, ám sajnos meg kell említenünk néhány bugot, amik lehet nem annyira tragikusak, de nem mehetünk el mellettük szó nélkül: lecsúszik a textúra a hajókról: ritka, de igen lehangoló látvány, időnként előfordul textúra hegyesedés, amikor egy pixel a végtelenbe (és tovább) szalad.
De a legdurvább, amire nem találtam magyarázatot, hogy ha Voice Chat program megy (TS, Skype és beszélünk valakivel, a Multihoz meg KELL valami ilyen megoldás) a játék régi CRT monitorokat is pirulásra késztető vibrálásba kezd, szétesik a kép, játszhatatlan az egész, ilyekor csak a háttérben futó Chatprogram kilövése segít. Ejnye.
Hangolódjunk rá a csatákra!
Lépünk tovább, a grafika remek, nézzük a hangokat. Ha azt mondom, hogy a Gearbox csapata újra felvette az összes hanganyagot mai minőségben és ezt remekül implementálták a játékba, azt hiszem elmondtam mindent. A hangok tiszták, élesek, magas minőségűek. Minden szinkron és effekt a helyén van. Nehéz hosszasan írni valamiről, amire ennyire össze van rakva, anélkül, hogy ne legyen eltúlozva. A hangok is remekek, pont.
Nehézlovasság! TÁMADÁS! Pew-pew
A zene a régi játékokban is hatalmas erősség volt, a Gearbox ezeket a dallamokat szintén meghagyta eredeti formában, csupán felújították, újrarögzítették, így a zenei anyag újra teljes pompájában szólal meg, és napjainkban is remek hangulati aláfestés, magában is nagyszerű eleme a játéknak, megy úgy általában, zeneileg önállóan is helyt áll.
A Homeworld Remastered Collection iskolapéldája, hogy is kell ezt a felújítós dolgot csinálni. Mind a régi motorosoknak, mind az újoncoknak remek kihívást, és élvezetes játékélményt nyújt. AAA szintű tartalom Budget áron. Kell ennél több? Irány a fedélzet!
A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.