Homeworld Remastered Collection teszt

2015. március 12.
73.1111
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
1999-ben a Relic stúdió új alapokra helyezte a stratégiai játékokat. A Sierra gondozásában megjelent Homeworld űrstratégia volt az egyik első valódi háromdimenziós térrel és objektumokkal operáló ilyen stílusú játék. A cucc hatalmas sikert ért el, masszív rajongótábor nőtt köré. 4 évvel később, 2003-ban a Homeworld 2 emelte a tétet, bár a keményvonalas rajongók körében az egyszerűsítések apró visszatetszést okoztak, de a játék még szélesebb körben vált ismertté. És kijelenthetjük: a Homeworld Saga alapkő lett nem csak az Űr-, hanem úgy általában a Stratégiák műfajában.
 


Aztán az űrben abszolút csend lett, a Hiigara-iak szimbolikus hajója lassan az emlékekezet tejüvege mögé siklott. A Vaygr ellenség által keltett rettegést a nosztalgia izgalommá szelídítette, és a Homeworld elfoglalta helyét a portakaró alatt, mely a régi igazi nagy klasszikusokat is eléri előbb utóbb. Majd a Gearbox lerobbantotta a port a játékról, lesuvickolta, restaurálta, és feltálalta nekünk!

Egy bányászhajó legyen hatékony és szép is!

Egy bányászhajó legyen hatékony és szép is!


Egy Remaster Edition-nél mindig nagy félelmet kelt az, hogy vajon a felújítást végzők mennyire nyúlnak bele az eredeti anyagba, mit vesznek, ki mit raknak bele, hogy alkotják újra a részeket. Be kell látnunk, egy felújítást végző csapatnak - ha igényes - bitang nehéz dolga van, hisz a régi motorosokat is meg kell fogniuk (mert a legrosszabb marketing az elégedetlen veterán kárálása), és persze meg kell ragadni az új nemzedéket is. A Gearbox megígérte, hogy megcsinálja, és sikerült is nekik.

A Homeworld Remastered Collection egy teljes gyűjtemény, megtalálható benne a régi klasszikus első két rész, érintetlenül, modern Windows rendszerekre optimalizálva, és ott van a Homeworld Remastered és a Homeworld 2 Remastered is. Nézzük azt ami nem változott!


Öreg hajó nem vén hajó

Az első játék története egy Hiigara nevű anyabolygó felkutatásáról és annak népéről szól, akik a játék elején tragikus és erőszakos módon elveszítik otthonukat, egy űrállomást, és fajuk jelentős részét. A nép túlélői egy hatalmas, őskori szekerce fejére emlékeztető anyahajóval menekülnek.

Boom ReactorShoot!

Boom ReactorShoot!


A játékban 16 misszió található, mind remek kihívást jelent. A második rész az első sztori folytatása, egy új hajóval, mely kicsit jobb, kicsit mindenből több van benne, de az alapok nem változnak: jönnek a rosszfiúk, mi meg küzdünk az életben maradásért, újabb 15 misszión át.

Igazán a történet nem nagy eresztés, már az eredeti játékban sem volt az, de nem is erre épül a cucc gerince, hanem a régi vágású, old-school stratégiai elemekre. Rengeteg féle egység építhető, apró fürge vadászoktól a behemót fregattokon és félelmetes bombázókon át a különféle kiegészítő egységekig (javítóhajó, szonda stb.). A játék keményvonalas stratégia, a nyersanyaga - melyből egy féle van-, létfontosságú.

Mivel az egységek rendszere remekül kiegyensúlyozott és kemény, nagyon meg kell fontolnunk milyen hajóból mennyit építünk, hogy áll fel a flottánk. A küldetések változatosak, jó párszor nem is az ellenfél eliminálása, hanem elfogása a célunk, amiben azért van bőven kihívás, főleg hogy az ellenség inkább meghal, minthogy fogságba essen.

We Crusin

We Crusin', they hatin!


A játék gerince nyilvánvalóan a stratégiai rész, olyan megoldásokat látunk, amik akkoriban úttörők voltak és ma sem mindenütt jellemzők, például minden küldetés végén a maradék hajóink visszatérnek a kötelékbe, kisebb hajók esetén az anyahajó dokkjába és jönnek velünk a következő misszióra. Sőt a játék kihívásfaktorára jellemző, hogy egy hibás döntésünk miatt akár két-három küldetést is újra kell játszanunk, hogy egy későbbiben labdába tudjunk rúgni.

Az első részben minden egység szinten volt, a második részben, nyilván a technika fitogtatása és a még látványosabb harc érdekében már osztagokkal dolgozunk, és anyahajónkon továbbá az összes hajón megjelennek a modulok. Gyártómodul, javítómodul, pajzsmodul, lángossütő modul (nem). Ezek aztán külön hajón belül is támadhatók, célozhatók lettek.

Így a Homeworld 2-ben már kevesebb egység volt, a kommandírozásuk egyszerűbb lett, de a kihívást és a szavatosságot ez nem befolyásolta jelentősen.

A Hajó új ruhája

Apád 15 percig volt űrtargonca pilóta és 110 ezer életet mentett meg... Ezt múld felül, ha tudod!

Apád 15 percig volt űrtargonca pilóta és 110 ezer életet mentett meg... Ezt múld felül, ha tudod!


Az előzőekben láthattuk, hogy a Homeworld széria már akkoriban is egy remek játék volt, és a Gearbox remek döntéssel az alapokhoz CSAKNEM EGYÁLTALÁN NEM nyúlt. A játékmechanizmus ugyanaz, apró, de a rajongók szemében (feleslegesen felnagyítatott) szálka néhány elem kivétele, úgymint némely flottaformáció vagy viselkedésmód. Be kell látnunk azonban, napjaink játékmoráljában nem volt rájuk szükség, és kicsit fel is pörgették a játékmenetet.

A multiplayer is visszatér, itt a két rész egységeit egybemosták, ez nem volt jeles megoldás, mert kiegyensúlyozatlan lett a rendszer, de bízzunk benne, hogy javítják majd a balanszot.


Mégis akkor miért Remastered?

U come bad neighbor-space system mo...

U come bad neighbor-space system mo...


A Gearbox újratextúrázott mindent, friss effektekre cserélte a régieket, minden HD felbontásban tündököl, és eközben a alapjátékok grafikai stílusa is megmaradt. A játék támogatja a HD, FULLHD, 2K és 4K megjelenítést is.

Amit a Gearbox a grafikai ráncfelvarrás alatt véghezvitt azt OKTATNI KELLENE. Minden tű éles, a hajók remekül festenek, a robbanások a hajtóműnyomvonalak remekbe szabottak, mégis giccsnek, túlrajzolásnak nyoma sincs. Mindenütt betonkemény minőség. Amikor a Homeworld 2 második missziójában a kiégett bolygó feltűnt az anyahajó mellett csak néztem percekig, forgattam a kamerát, hogy MI!?

Tudjátok, mikor a kisgyerek talál egy fényes kristályt, és nem hiszi el, csak forgatja-nézegeti, és közben vigyorog, mint a tejbetök. És ez az első részre is igaz, kijelenhetjük és vállalom a felháborodást, de a Homeworld Remastered grafikája néhol még a Elite: Dangerous-nek is odateszi, nem is kicsit. Bizony.

A geometria sosem volt békés, itt például piros háromszögek harcolnak a zöld háromszögek és négyszögek ellen!

A geometria sosem volt békés, itt például piros háromszögek harcolnak a zöld háromszögek és négyszögek ellen!


Mint láthatjátok a grafikai tuning remekbe szabott lett, ám sajnos meg kell említenünk néhány bugot, amik lehet nem annyira tragikusak, de nem mehetünk el mellettük szó nélkül: lecsúszik a textúra a hajókról: ritka, de igen lehangoló látvány, időnként előfordul textúra hegyesedés, amikor egy pixel a végtelenbe (és tovább) szalad.

De a legdurvább, amire nem találtam magyarázatot, hogy ha Voice Chat program megy (TS, Skype és beszélünk valakivel, a Multihoz meg KELL valami ilyen megoldás) a játék régi CRT monitorokat is pirulásra késztető vibrálásba kezd, szétesik a kép, játszhatatlan az egész, ilyekor csak a háttérben futó Chatprogram kilövése segít. Ejnye.


Hangolódjunk rá a csatákra!

Lépünk tovább, a grafika remek, nézzük a hangokat. Ha azt mondom, hogy a Gearbox csapata újra felvette az összes hanganyagot mai minőségben és ezt remekül implementálták a játékba, azt hiszem elmondtam mindent. A hangok tiszták, élesek, magas minőségűek. Minden szinkron és effekt a helyén van. Nehéz hosszasan írni valamiről, amire ennyire össze van rakva, anélkül, hogy ne legyen eltúlozva. A hangok is remekek, pont.

Nehézlovasság! TÁMADÁS! Pew-pew

Nehézlovasság! TÁMADÁS! Pew-pew


A zene a régi játékokban is hatalmas erősség volt, a Gearbox ezeket a dallamokat szintén meghagyta eredeti formában, csupán felújították, újrarögzítették, így a zenei anyag újra teljes pompájában szólal meg, és napjainkban is remek hangulati aláfestés, magában is nagyszerű eleme a játéknak, megy úgy általában, zeneileg önállóan is helyt áll.

A Homeworld Remastered Collection iskolapéldája, hogy is kell ezt a felújítós dolgot csinálni. Mind a régi motorosoknak, mind az újoncoknak remek kihívást, és élvezetes játékélményt nyújt. AAA szintű tartalom Budget áron. Kell ennél több? Irány a fedélzet!

A Game Channel fő teszthardvere nVidia GTX 780 videókártyát, 16GB Kingston HyperX Beast memóriát és ASUS Maximus VI Hero alaplapot tartalmaz, Cooler Master HAF XB házba szerelve - Windows 8.1 rendszerrel.

Homeworld Remastered Collection / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: RTS
  • Megjelenés: 2015. február 25.
  • Ár: 9.600 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Pazarul felújított grafika
  • Csodás hanganyag
  • Az alapokhoz nem nyúltak
  • Remek kihívás
  • Néhány csúnya bug
  • Hang
    10
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8.5
7 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

11 éve, 2 hónapja és 1 napja

[Tiltott felhasználó!]

Gólem

11 éve, 2 hónapja és 2 napja

Nekem ez kimarad, mert nem tetszik annyira, bármilyen jó pontot is kapott. Most már tartalékolok GTAV-re!röhögő smiley

válasz erre

bekecs

11 éve, 2 hónapja és 5 napja

Méltó megemlékezés a játékról. Valóban így kell valamit felújítani. Szép munka!

És jó teszt!mosolygó smiley

válasz erre

petrovicsz

11 éve, 2 hónapja és 6 napja

RTS nekem mostanában nem annyira pálya de ez kegyetlen jól néz ki!

válasz erre

Ronalddo

11 éve, 2 hónapja és 6 napja

Nagyszerű teszt lett ismét!

A játékkal kapcsolatban én úgy hittem nem fog érdekelni, de meghoztad a kedvem hozzá! Jó lehet, meg fogom nézni mindenképp!

válasz erre

Eltohn

11 éve, 2 hónapja és 6 napja

Ehh ez meg itt szépen csendben megjelent? mosolygó smiley Nagyon tetszik maga a játék, az első résszel játszottam nem is olyan rég újra. Öröm, hogy jól sikerült a HD verzió is!

válasz erre

zender

11 éve, 2 hónapja és 6 napja

Erre vártam hogy mikor jön a teszt róla! mosolygó smiley Ezek szerint jobban sikerült mint amire számítottam!

Sokkal jobban...mosolygó smiley

válasz erre
Homeworld Remastered Collection
9.600 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások