Gotham City Impostors teszt

2012. február 19.
73.8521
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
Mit szólnátok egy olyan Batmanekkel és Jokerekkel teli játékhoz, amely valójában még csak nyomokban sem tartalmaz Batmant és Jokert? "Na mész te az anyádba!" - mondaná a nyuszika a lódarázsnak, csakhogy ez nem egy múlt századból ránk maradt elcsépelt vicc: a Monolith bizony fapofával ecsetelte annak idején a fentebbi, látszólag paradox koncepciót a DC és a Warner Bros. illetékeseinek - akik őszinte meglepetésükre bólintottak a dologra.
 

És lám: az őrült elképzelés végül is egy rendkívül ötletes és nem utolsó sorban szórakoztató alkotásban manifesztálódott, mely ugyan egyértelműen nem az FPS-ek legújabb messiásaként ereszkedik sorainkba, azért minden erejével igyekszik meghálálni a reá fordított összeget. Na de mi is ez a DC univerzumból nyakunkba szakadt izés bizgerentyű?

Gotham City Impostors teszt - 2. kép

Hány fogad, van betmen?
A Gotham City Impostors nem más, mint egy Online Multiplayer FPS, amelyben célunk az, hogy a különböző játékmódok szabályai szerint tiporjuk sárba ellenfeleinket az aranyat érő pontokért és unlockokért - amelyeket aztán karaktereink fejlesztésére fordíthatunk (legyen szó hatékonyságról vagy külcsínről), hogy hathatósabban beretválhassuk az ellent: a kör bezárul.

Száraz alapkoncepcióját elnézve bizony arra gondolunk, az elmúlt évek során számtalan ehhez hasonló, vagy éppen jobb szösszenetbe is belebotlottunk már - miért kéne nekünk még egy? Nos ami azt illeti, a Gotham City Impostors még legelvetemültebb álmaiban sem remélte, hogy korszakalkotó alapmodelljével fogja képernyők elé szegezni a jóhiszemű közönséget, eszköze sokkal inkább a magával ragadó atmoszféra és a megannyi változójából fakadó rapszódikus játékmenet. És hogy mik ezek a változók? Egyebek mellett a játékmódok, na meg persze a sokrétű karakter-fejlesztő rendszer, amelyre most mindjárt át is siklunk...

Gotham City Impostors teszt - 3. kép

Tu dö betkév!
Mi sem szemléltethetné jobban a Gotham City Impostors bűbájos komolytalanságát, mint a játék egyik alappillérének számító ruhatár. Ámde ne igyunk előre a Batman bőrére! Aki arra számít, hogy karaktereit a Barbie Fashion Show ütemében vértezheti majd fel, az bizony nagyot fog csalódni, a játékban ugyanis számtalan irányba ágazik szerte a történet; olyannyira, hogy az elején talán jó páran az ajkatokba haraptok majd, ugyanis a rendszer mintha a kelleténél is bonyolultabb lenne - bár hozzátenném, hogy a menü valamennyi gombjával kapcsolatban segítségül hívhatjuk a végtelenül segítőkész Batman/Joker figurákat, akik az egész játék során vígan ecsetelik nekünk a különböző okosságokat, tippeket stb., mi több, olykor még szemléltetik is azokat.

Mindjárt a játék elején meg is kapjuk alapkarakterünket, és bár az egyes mérkőzések elején választhatunk az előre csomagolt figurák közül, felteszem, Ti is jobb szeretitek a saját szátok íze szerint hangolni in-game megtestesüléseteket. Tehát ölünkbe pottyan ez a hétköznapi semmirekellő fenegyerek, erősen átlagos fegyverrel, botrányos hacukákban - nekünk pedig ebből a tagból kell egy valamirevaló hőst és bűnözőt faragnunk a harcmezőn bezsebelt pontokkal. Mindenekelőtt nem ártana neki egy lőfegyvernek minősülő csúzli - de minthogy ilyen unlockot csak hozzávetőlegesen minden ötödik-hatodik szinten kapunk, egy ideig kénytelenek leszünk megtűrni közepes teljesítményű jobb kezünket, és inkább kiegészítőkkel, no meg persze gógyikkal kompenzálni hátrányos helyzetünket. Karakterünket megpakolhatjuk elsődleges (értelemszerűen) és másodlagos lőfegyverekkel, illetőleg egy segédeszközzel és valami gógyival, amivel képesek vagyunk siklani, ugrálni vagy éppen átlátni a falon.

Gotham City Impostors teszt - 4. kép

Merem állítani, akadnak páran, akik úgy látnak hozzá első mérkőzéseiknek, mintha csak egy mezei FPS-ről lenne szó, és bár nyugaton "Villámegerű Johnnak" vagy "Old Clickerhandnek" hívják őket, csakhamar rá kell jönniük, hogy a Gotham City Impostors egy merőben más stílusú shooter. A jól megválasztott gógyik és fegyverek/fegyverkiegészítők itt valóban nagy jelentőséggel bírnak, arról nem is beszélve, hogy különleges zamatot kölcsönöznek a játéknak - ám tény, hogy ezek inkább ellenetek, semmint értetek dolgoznak majd az első néhány kör során.

A fizikai hadviselés azonban nem minden. Idővel feloldhatunk úgynevezett Fun Fact-eket, amelyek amolyan boostként funkcionálnak; a választott Fun Facttól függően ellenállóbbak lehetünk az ólommal szemben, fokozhatjuk fegyverünk sebzését és így tovább, ráadásul rögtön KÉT Fun Factet is karakterünk mellényére tűzhetünk. Hasonló előnyöket biztosít nekünk az idővel feloldható Rampage, azaz dühöngés is, bár ez szituáció-függő, és mindössze néhány másodperc erejéig tart.

Ez eddig tökéletesen áttekinthető, azonban a helyzet az, hogy 5 más-más alapvető vonásokkal rendelkező karakter áll rendelkezésünkre, akik ebből eredően más-más fegyvereket, gógyikat és Fun Facteket követelnek meg a leghatékonyabb beretválás érdekében. A kis vézna ipse ugyan fürge, de hajlamos sérvet kapni a géppuskától és hamar elfárad az ólomzáporban - neki rögvest odahajítanék egy mellvértet és egy tűzerőt növelő Fun Factet -, ellenben hegyomlásunknak nem okoz problémát a nehézfegyverzet és több ólmot képes befogadni pórusain keresztül, de semmiképp sem nevezhető gyorsnak és roppant könnyű célpont - őt a helyetekben valami sebességnövelő boosttal látnám el és azért az ő nyakába is aggatnék valami dísztárcsát...

Gotham City Impostors teszt - 5. kép

Talán még ez sem jelentene olyan nagy problémát, a gond csak az, hogy két mérkőzés között aligha akad több, mint 35-40 másodpercünk arra, hogy átfussuk az előző körben betakarított unlockokat, eldöntsük, mire süssük el őket, átalakítsuk fegyverünket és azért ruhatárunkat is bővítsük... no, ez a Batman-logó gyanánt használt WC-deszka éppen... de "sajnos" már tölti is a következő mapet. Az egészben a legrosszabb, hogy ugyan a mérkőzés során választhatunk az egyes személyre szabott (és előre csomagolt) karakterek között, de felszerelésüket és kosztümjeiket nem módosíthatjuk...

Apropó: kosztüm. Minthogy a Gotham City Impostorsban nem mi döntjük el, melyik szervhez csatlakozunk - tehát olykor Batman-, máskor Jokernövendékek vagyunk -, gardróbunk is magától értetődően két részre bomlik: Jokeres gúnyákra és Batmanes gúnyákra, és sajnálatos módon minden egyes bezsebelt unlockunkat csakis az egyik szekrényhez használhatjuk fel (azon belül is csupán az egyik karakterünkhöz). Az ember azt hinné, betyárnak lenni kifizetődő vállalkozás. C'est la vie.

Játékmódok
Fegyverarzenál, gógyikavalkád, karakterválaszték és boostok - megannyi paraméter, amelyek a változatos játékélmény egy-egy újabb fokozatát biztosítják, hiszen a Gotham City Impostors mindahány játékosa sajátos harcmodort képvisel a maga sajátos karakterével és gógyijaival, a boostokról nem is beszélve. Ebből eredően mindig ébernek kell lennünk. Valahányszor elhalálozunk, egy kijózanító saller erejével ér minket a felismerés, hogy valahová már megint nem figyeltünk: hiszen a csapás nem csupán szemből, de az égből, vagy akár a semmiből is érkezhet (értve ez alatt a láthatatlanná váló ellenfeleket). Ezeket a tanácsokat érdemes a játék mindhárom online módjában megfogadni, melyek név szerint a következők:

Team Deathmatch
Psych Warfare
Fumigation

Gotham City Impostors teszt - 6. kép

Az elsőn talán nincs is mit tárgyalni. A két utolsó azonban - noha "csupán" a klasszikus módok új köntösbe csavart átiratai - annál érdekesebb: a Psych Warfare *köhm-köhm-capture-the-flag-köhm* főszereplői egy akkumulátor, egy demoralizáló gépezet, valamint a két csapat, akiknek az a dolguk, hogy megkaparintsák az aksit, saját gépükhöz vigyék és megvédjék, amíg az feltöltődik. Amint a folyamat befejeződik, a gép működésbe lép, minekután az ellenséges csapat fegyver- és fejvesztve rohangálni kezd, mi pedig kapunk egy pontot. De azért csak óvatosan: az ellenfél még fegyver nélkül is ránk mérhet egy elegáns b*tchslap-et.

A Fumigationben a csapatok célja az, hogy birtokába vegye a pályán kihelyezett három stratégiai pontot, ahol is egy-egy mérges gázokat eregető masina áll. Amelyik csapat a legtöbb ilyen pontot bitorolja, nos az nyer, az ellenségeknek pedig kiadós mérges gáz vagy éppen denevérfelhő zúdul a nyakába - attól függően, melyik csapatban játszunk.

Amit még érdemes tudni, hogy mihelyst elérünk egy bizonyos szintet, rögvest invitálni kezdenek minket az ilyen-olyan bandák, akikhez csatlakozhatunk (egyszerre csak egyhez). Ez nem különösebben látványos, tekintve hogy minden ugyanúgy fog zajlani ezután is - épp csak az ő zászlajuk alatt tevékenykedünk és mészárlásainkkal egyre nagyobb "hírnévre" tehetünk szert náluk, amit később mindenféle földi jóval jutalmaznak majd.

Az online mókákat magunk mögött hagyva lehetőségünk van különböző Challenge-eken próbára tennünk magunkat, bár a játék itt roppant mód fukarkodik kiérdemelt pontjainkkal, amelyekre szerény véleményem szerint érdemesebb élesben, a harc hevében szert tennünk. Mindazonáltal erősen ajánlom mindazoknak, akik könnyen felkapják a vizet az online fegyverropogtatás során és szeretnének egy jó nagyot ordítani a párnájukba.

Gotham City Impostors teszt - 7. kép

Bugok
Fájdalom, hogy külön alcímet kell szenteljek neki, de sajnos tény, hogy a játék (még) bővelkedik a gliccsekben - legyen szó stat-törlődésről, lekapcsolódó szerverekről vagy mértéktelen laggolásról: egyszerűen minden második körre jut valami, amitől még én, a nihilista kapitány is gyakran morcossá váltam.

A matchmaking várótermében már számtalan esetben tapasztaltam, hogy egyszerűen nem történik semmi. Van, hogy 5-10 perc is eltelik, mire talál valakit a rendszer, hogy aztán szó nélkül kipenderítse onnan... Ugyanakkor, ha kilépek a főmenübe, majd vissza, gyakran mintha mi sem történt volna: a játékosok rajtnál, már indul is a játszma. Ezt már többen is jelezték.

Ugyancsak különös jelenség a laggolás, ami - mint megfigyeltem - akkor jelentkezik, ha egy vagy több játékos időközben kijelentkezik. Néhány perc után a szerver túlteszi magát a szakításon és a meccs folytatódik. Ez nem is jelentene akkora problémát, ha nem folyamatos lenne a laggolás, de legalábbis nem olyan mértékű, hogy minden egyes eldördülő lövéssel gyarapodnak az ősz hajszálaink is.

Batman-Batman, csalódtunk benned?
Semmiképp sem. Mint már korábban is hangsúlyoztam, a Gotham City Impostors nem műfaj-reformerként hivatott jegyeztetni magát a videojátékok vaskos történelemkönyvében; őt mindössze az a szerény cél vezérelte, hogy változatos játékélménnyel, egyszersmind egy magával ragadó atmoszférával kedveskedjen mindazoknak, akik értékelik az ötletes koncepciókat és persze előszeretettel vetik bele magukat egy arra méltó online FPS-ek izgalmaiba. Én úgy vélem, feladatának eleget tett, és bár a pontozás során nem tudtam szemet hunyni a bugok felett, mégis óhatatlanul szívembe zártam a Gotham City Impostorst, amely alighanem az egyetlen Batmanes játék, amiben nincs Batman... és bevált.

Gotham City Impostors teszt - 8. kép

Gotham City Impostors / Tesztplatform: XBOX360

jó lesz ez!
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2012. február 07.
  • Ár: 3.000 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • bűbájos atmoszféra
  • sokrétű karakter-fejlesztés
  • ötletes gógyik
  • döcögős matchmaking felület
  • bug-hegyek
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
7.8
27 hozzászólás

Neurotic

14 éve, 5 hónapja és 6 napja

Braddock írta:
Van abban valami amit mondasz viszont ahoz képest hogy csak arra kellett koncentrálniuk nem lett annyira jó játék!De ez csak az én véleményem!Úgy gondolom hogy kicsit elkapkodták!
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy túl sok buggal adták ki, de ezek javítva lesznek úgyis idővel szóval nincs gond ... illetve nem lesz gond mosolygó smiley

válasz erre

Braddock

14 éve, 5 hónapja és 7 napja

Neurotic írta:
Nem értem ezt a sok szörnyülködő hozzászólót. A játék jó lett, ráadásul az ára töredéke annak amit mostanában el szoktak kérni egy új játékért.
Igaz nincs benne single player, de szerintem ez csak jó, mert így tudtak 100%-ban a multira koncentrálni. Hamarosan jön ez első ingyenes ingyenes DLC mosolygó smiley
Van abban valami amit mondasz viszont ahoz képest hogy csak arra kellett koncentrálniuk nem lett annyira jó játék!De ez csak az én véleményem!Úgy gondolom hogy kicsit elkapkodták!

válasz erre

Neurotic

14 éve, 5 hónapja és 7 napja

Nem értem ezt a sok szörnyülködő hozzászólót. A játék jó lett, ráadásul az ára töredéke annak amit mostanában el szoktak kérni egy új játékért.
Igaz nincs benne single player, de szerintem ez csak jó, mert így tudtak 100%-ban a multira koncentrálni. Hamarosan jön ez első ingyenes ingyenes DLC mosolygó smiley

válasz erre

davidka55

14 éve, 5 hónapja és 8 napja

jézus mi ez a ****

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 8 napja

Jajj de nem jön be ez a játék...

válasz erre

Neurotic

14 éve, 5 hónapja és 9 napja

Cpt_Nihil írta:
Én már 52-es szintű paladin vagyok :B A szerverekkel még mindig gáz van és a Turf War is állandóan resetel röhögő smiley Egyébként marha jól el lehet lenni vele. De ez az optimalizálatlanság az agyamra megy... wtf smiley van, hogy berakja az összes 250-es szintű yoda mestert az egyik teambe, míg a másik csapatban van összesen három 2-es meg 3-as szintű zöldfülű...
Nekem az optimalizálatlanság ezen formája nem tűnt fel az viszont igen, ha pl 3v6-ban kell játszani, mert ez is előfordul néha. Biztos úgy gondolja a játék, hogy egyeseknek nagyobb kihívásra van szüksége mosolygó smiley

válasz erre

Cpt_Nihil

14 éve, 5 hónapja és 9 napja

Neurotic írta:
Na most sikerült pár marha jó gamet végigtolni. Elég hamar megtelt az összes játék és nem egy full playerekkel ment végig. Ráadásul volt pár igazán küzdős meccs. Pingek is egész jók voltak.
Én már 52-es szintű paladin vagyok :B A szerverekkel még mindig gáz van és a Turf War is állandóan resetel röhögő smiley Egyébként marha jól el lehet lenni vele. De ez az optimalizálatlanság az agyamra megy... wtf smiley van, hogy berakja az összes 250-es szintű yoda mestert az egyik teambe, míg a másik csapatban van összesen három 2-es meg 3-as szintű zöldfülű...

válasz erre

Neurotic

14 éve, 5 hónapja és 9 napja

Na most sikerült pár marha jó gamet végigtolni. Elég hamar megtelt az összes játék és nem egy full playerekkel ment végig. Ráadásul volt pár igazán küzdős meccs. Pingek is egész jók voltak.

válasz erre

Neurotic

14 éve, 5 hónapja és 10 napja

Szerintem nincs baj a grafikájával. Jó kis játék ez. Remélem jön sok dlc hozzá sok új pályával meg játékmóddal mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 10 napja

Bejövős gamma bár grafika nekem se annyira tetszik

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 11 napja

Nagyon jó game, bár a grafikája nekem nem jön be, de nagyon élvezetes a játék maga!

válasz erre

Braddock

14 éve, 5 hónapja és 11 napja

Neurotic írta:
Hát te valamit nagyon benéztél. Vagy lehet ****kazmus akart lenni nem tudom mosolygó smiley

A játék amúgy szerintem még a bugok ellenére is nagyon jó. Az viszont nagyon idegesítő, hogy néha sokat kell várni, hogy elinduljon a meccs. A másik idegesítő dolog meg az, hogy bár idétlennek tűnik a játék valahol az is, de kell ám benne taktikázni, meg összejátszani. Néha viszont teljesen az az érzésem, hogy egyedül játszok.
Minden játékmód csapat alapú és mikor feladatokat kell csinálni akkor is szokszor össze-vissza rohangáló agyhalottakkal játszok együtt kb. Nem foglalnak pontot, nem csinálnak kb semmit.
Ha az ellen meg összedolgozik az pedig elég durva tud lenni.
Ez valószínüleg azért lehet mert mindenki a cod-ban megszokott mész és lősz dolgok alkalmazza és fogalmuk sincs mit jelent összedolgozni mert eddig nem volt rá szükség!

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Gotham City Impostors
3.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljamarco profilja