Csupán egyetlen egy apró negatívum van a fenti állítás mellet: hogy egy szava sem igaz. Sőt, el kell hogy keserítsek mindenkit, mert pontosan az ellenkezője történik, ha beruházunk a WW-re. Nem tisztem pálcát törni egyetlen kiadó vagy fejlesztő felett sem (bár sajnos talán túl sokszor mégis megteszem), de az, amit a Bethesda művel, a pofátlanság netovábbja.
Azt még valahol elfogadom, hogy az alapjáték esetében is inkább a horrorisztikus tartalomra mennek rá, mintsem az elfogadható 2016-os külcsínre, hiszen ez még mindig egy szerepjáték valahol. Oké, a programozók fele is szabadságon volt a játék készítésekor, és így tulajdonképp a vásárlók lettek az alfa tesztelők, akik szembesültek - szembesülnek a fincsi bugok legtöbbjével. A Fallout 4 a rajongóknak készült, mondjátok ti ott a kényelmes bőrfotelekben, Monkey Shoulder whiskey-t szürcsölgetvén.
Nem, a páncél nem jár a kiegészítőhöz
Viszont arra a magyarázatra nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit kezdtek majd azokkal az anyázó levelekkel, akik követelik vissza a Season Pass árát? De lássuk a matekot. Alapból 30 dollár volt ennek az ára, majd az első kiegészítő előtt felnyomtátok 50-re, azt az érzetet keltvén, hogy bizony itt csuda dolgok jönnek. Érkezik az Automatron, kicsit karcsú, de egynek elmegy.
És most jön a lényeg, amiért ezt az egészet leírtam: a Wasteland Workshop nem kínál mást, mint egy csomó felesleges design elemet a városka építéséhez, illetve néhány csapdát, amivel lényeket foghatunk be. Slussz. Az, hogy hirtelen miért kezdünk bele ebbe a tevékenységbe? Hahaha, kit érdekel, minek a magyarázat. Esetleg valami apróbb, pár küldetésből álló sztori, ami kihasználja ezt? Felejtsd el, azzal melózni kellett volna.
A városépítés amúgy is a legneccesebb pontja a kvázi kezelhetetlenség miatt az egész játéknak, erre tovább bővítik, hogy még átláthatatlanabb legyen. Fuckyeah. Annyi történik, hogy az építési menüben kapunk egy ketrecek opciót, ami minden lénynél más és más. Lerakjuk, várunk pár napot aztán hirtelen benne is lesz a kiválasztott dög, amit aztán vagy jól ki tudunk nyírni, vagy pedig meg tudjuk szelídíteni, hogy holdkórosként kóvályogjon kicsiny településünk utcáin.
Nyilván ezeket nem lehet társként magunk mellé tenni, mert azzal is melózni kellett volna. Oké, kicsit hazudtam, mert egy labirintusba is beküldhetjük őket, ahol trükkös csapdákkal végezhetünk velük. Ha viszont nem vigyázunk, akkor a lakosságunk is simán bele tud sétálni ezekbe, ocsmányul megrövidítvén a populációnkat. Ennek már csak azért sincs semmi értelme, mert a gép nem tart számon semmilyen eredményt, hogy mondjuk ezt vagy azt hogyan és miként likvidáltuk.
A kert sem. Dógozzá meg érte!
Ha az a perverziónk, hogy élet és halál urai legyünk, akkor a lakosokat is egymásnak ereszthetjük ilyen labirintusokban, újfent értelem nélkül, mert nincsenek nézők, nincs hatással semmire a végkimenetel, csupán szadista hajlamainkat elégíthetjük ki vele. És igen, ezért fizettünk egy csomó pénzt. Szóval, az eddig megjelent kettő darab kiegészítő közül az egyik szódával elmegy, a másik pedig totál felesleges, mert az alapjáték leggyengébb pontját bővíti ki. Továbbra se feledjük, a Season Pass 50 dollárt kóstál!
Eddig sem tartoztam a kőkemény fanok közé, de a kidolgozott világ és a mély tartalom miatt megemeltem a kalapom. Ha viszont ilyen ütemben adják ki a fantasztikus, minőségi kiegészítőket és extra dolgokat, akkor szerintem a használt piacot el fogják árasztani a Fallout 4 korongok. Amennyiben beruháztál az SP-re, nyilván húzd le, ha már a kiadó felpakolta a Store-ba. Ellenkező esetben nagyon messzire kerüld el, mert egy teljesen felesleges és érthetetlen dologért adnál ki egy mozijegy árát.