Miközben tölti a kis masina a játékot, néhány felugró ablak formájában láthatjuk, hogy használná a beépített GPS-t illetve a Near funkciót, tehát sejteni lehet hogy mint a legtöbb ilyennél, itt is a közösségi funkció fog dominálni, de ezt még később kifejtem. Kezdésnél egy bolygó távoli képmását láthatjuk, valamint több világító pontot, de először csak a tutorial lesz elérhető, ami nem is baj, mivel az Eco stílusa Isten-szimulátor, tehát nekünk kell a kis világunkat benépesíteni illetve felügyelni hogy minden rendben menjen.
Állatok kiválasztás az Ecolibriumban
Természetesen ne a Peter Molyneux-féle dolgokra gondoljatok, azért akkora tartalom nincs a stuffban. Szóval, a gyakorlást csináljuk végig, ha lehet akkor többször is, mert elsőre igazából elég nehéz felfogni a sok kis vacak ikon meg képernyő státuszát. Nagyon dióhéjban a lényeg az, hogy teremtsünk egy kellemes klímát fák segítségével, majd ültessünk el néhány gombát amik termelik az ásványi anyagokat illetve Eco pontokat(ezekből tudunk építkezni).
Ha ezekkel megvagyunk, akkor elkezdhetjük benépesíteni a területet különféle, kivétel nélkül a fantázia szülte állatokkal. Persze nem lesz egyszerű dolgunk, mert mindegyik élőlény más-más környezetben érzi jól magát, mások a táplálkozási szokásaik, különbözőek a szaporodási ráták meg még milliónyi eltérő dolog, de ne aggódjunk, ezért rágjuk át magunkat tisztességgel a bevezetőn hogy megtanuljuk kiaknázni a lehetőségeinket. Ami fontos még, hogy lesz egy mérleg szimbólum, ez fogja jelképezni hogy az adott terület mennyire van kiegyensúlyozva.
Jaja, az ott egy dínó
Amit mindenképpen pozitívum, hogy az anyag megpróbálja kihasználni a Vita fő funkcióit. Ha valamit szeretnénk elhelyezni a képernyőn, akkor azt az első vagy a hátsó tapipad segítségével is megtehetjük. Viszont ami a legjobban tetszett, hogy egyfajta távcsőként is tudjuk használni a PSV-t, mégpedig úgy, hogyha benyomva tartjuk a két flippergombot és közben nézzük a kijelzőt. Amerre fordulunk, azt a szakaszt fogjuk látni, akár le, akár felfelé bámulunk. Olyan, mintha a kijelző a fejünk lenne és bármerre forgatjuk, mindig valami újat fogunk látni. Nagyon kúl!
Ha úgy érezzük, elég jól bánunk már a mikroklímánkkal, akkor lehetőségünk van Challange pályákat teljesíteni. Minden ilyen szakasznak van egy kitűzött célja, például 24 óra alatt hozzunk létre egy 90% fölötti értékelésű területet, vagy csak bizonyos állatokat tenyésszünk ki. Ha ezeket teljesítjük, akkor még több megnyitható növényt és enimelt kapunk. De ha nincs kedvünk ilyennel bíbelődni, akkor válasszuk ki valamelyik szűz területet és hajrá, népesítsük be!
Ez meg egy fa
A stuff egyébként ingyenes mivoltához képest meglepően pofásan néz ki. Aranyosak az állatok, nagyon szép és eltérő a környezet, néhány dögnek zabálnivaló hangja van. Nem említettem még a biznisz részt, lévén sok-sok fizetős tartalom van az Ecolibriumban: vehetünk állatokat, új kihívásokat vagy kegytárgyakat. A Near funkció is jópofa: ha felfedezünk valakit, aki a közelünkben játszik a programmal, megnézhetjük a vadonját, cserélhetünk tárgyakat és állatokat meg hasonlók.
Szóval teljesen jó kis játék ez! Nem kell mindig a gyilok meg a cicik, tessék néha kikapacsolódni és inkább teremteni mint pusztítani. Amúgy is jön a rossz idő, aztán a napfényes tájak feltölthetik virtuális kutacsainkat energiával. Meg ingyenes mint ahogy említettem, szóval egy próbát megér szerintem!
Ecolibrium / Tesztplatform: PlayStation Vita
jó lesz ez!- Stílus: Szimulátor
- Megjelenés: 2012. szeptember 12.
- Ár: Ft-tól
- Multiplayer: nincs
- Ingyenes
- Korrekt tartalom
- Pofás külcsín
- Használja a Vita funkcióit
- Túl sok fizetős tartalom
- Nagyon rétegjáték
- Lehetett volna több kihívást pakolni bele