Ezek közül mi is teszteltük az elsőt, ami a hangzatos Curse of Osiris címet kapta. Garga kolléga korrektül leírta mind a pozitív, mind pedig a negatív részét, bár én (sokkal) szigorúbb lettem volna, mivel megint nem azt hozta, amire a rajongók vártak. Nade sebaj, gondolhattuk, mivel már fejlesztés alatt volt a második friss szekvencia, a Warmind. Jöttek jó kis videók, rá is gyógyult a nép tisztességgel, ez lesz majd a Guardian-ok Mekkája. Most, hogy nagyjából a végére értem, simán ki merem jelenteni, hogy a kedvező előjelek ellenére sokkal rosszabb lett, mint az Osiris, de vegyük szépen sorban a dolgokat.
Milyen békés itt minden. Még.
Történetünk egy új planétán, a Marson játszódik. Mint kiderül, Rasputin, ez a hipermodern mesterséges intelligenciát magába foglaló védelmi rendszer itt van elásva, pontosabban a központi egysége. Megismerkedünk a bájos Anastasia Bray-el, aki arról informálja Zavalát, hogy a Hive (meg a Red Legion maradéka) előtört és valami nagyon mocskos dolgot terveznek szerencsétlen Rasputinnal.
Nyilván ezt nem hagyjuk annyiban, ezért odarepülünk, aztán megkezdjük a bolygó szisztematikus felperzselését, már ami az ellenlábasokat illeti. Jóval izgalmasabb tehát az alapszitu, mint a CoO esetében, de ami ijesztő, hogy hamarabb ki is fullad. Külcsín tekintetében rendben vagyunk, meglehetősen pofásan fest a Mars fagyott felszíne.
Lövöldözünk majd alagutakban, a Hellas Basin nevű komplexum területén, sőt, a Rasputint irányító vezérlőkbe is eljuthatunk. Bugokkal nem találkoztam, mindössze egyszer fagyott le a játék egy strike küldetés közben. Sajnos az egyjátékos tartalom meglepően hamar véget ér, mindösszesen öt küldetést tartalmaz, ami olyan két-három órányi szórakozást biztosít. Fejlesztőink is érezhették hogy ez édeskevés lesz, ezért meglehetősen sok extra küldetéssel próbálták feldobni az egészet, valamint kapunk új public eventet, meg az egyik igazi újdonságot, az Escalation Protocolt, ami egy horda módnak felel meg, de erről később még lesz szó.
Flexelj Jocó!
Ott kezdődnek a problémák, hogy 310 az ajánlott power szint a Warmind elkezdéséhez, de ez később 340-re kúszik fel, főleg az uccsó két misszió esetében. Persze ez önmagában nem baj, ha folyamatosan fejlesztetted hősöd. Amennyiben azonban hozzám hasonlóan pár hónapra leraktad a játékot, korrektül meg fogunk izzadni a karakter felhúzásán, mert elcseszett mértékben lelassították a fejlődést drága fejlesztőink.
Ez főleg akkor lesz nagyon látványos, ha a max értéket szeretnénk elérni, ami azt hiszem 385. Ennél azonban jóval olcsóbb húzás, hogy az új Strike küldetések egészen konkrétan a single részből kerültek bevágásra, minimális módosítással. Szóval, ha fejlődés miatt letolsz pár kört a már emlegetett módban, akkor jó eséllyel meg fogod kapni a kampány pályáit.
Továbbra sincs lista, hogy esetleg ne válaszd ki ezeket, szóval köszönjük Bungie. Visszatérve a Protocol-ra: a kezdeményezés teljesen okés, de ezt is sikerült elrontaniuk a nagyon igazságtalan loot rendszerrel, valamint a nehézséggel. Az ajánlott power level 380, ez alatt nem is érdemes belevágni, mert csak esni-kelni fogunk.
Komolyan azt hitted hogy egyedül fogsz itt pózolni?
Nincs külön lobby hozzá, szóval random módon lehet összeszedni játékosokat, de az igazi mélyütés a jutalmazás. Eleve csak a hetedik szint teljesítése után kapunk fix lootot, ami a legjobb esetben is csak legendary szintű dolog (én legalábbis mást nem kaptam). Mivel hihetetlenül kemény csapatmunkát igényel ennek teljesítése, ráadásul esetenként bőven alulfejlesztett karikkal, nagyon nem volt korrekt húzás ez. Persze idővel változtathatnak ezen, de jelen pillanatban szinte nem is éri meg az erőfeszítést, jobban járunk az új heroic questekkel.
A szokásos dolog, mint az új fegyverek, shaderek, páncélok, sparrow-k és társai szintén megérkeztek, de azért ez alap elvárás volt szerintem. Van még egy necces pont, amiről szót kell ejteni. Ez nem más, mint az ár. Ugye a legtöbb játékos az Expansion Pass-t vette meg, ami az Osirist és jelen tesztünk alanyát tartalmazza, meglehetősen borsos áron. Nyilván fejlesztés alatt van már a következő DLC (nincs fix infó erről, de ne legyenek kétségeink róla), amihez újból be kell ruházni majd valamilyen extra dologba, szóval szépen kitalálták azért ezt.
Íme a csodafegyver: fénydárda!
Nagyon vártuk, de a Warmind sem váltja meg a világot, sőt, egy kicsit még mélyebbre taszítja szerencsétlen Destiny 2-t. A Mars szuper, jók a nehezített küldetések, de a lelassított fejlesztés, a szemtelenül másolt Strike körök, illetve az Escalation Protocol viszontagságai miatt nem nagyon tudom ajánlani senkinek ebben a formában. Meglehetősen dühös vagyok amúgy, mert a játék világa nagyon jól össze van rakva és igazán megérdemelne végre valami komoly, egyöntetűen pozitív visszhangú kiegészítőt. Bungie! Szedjétek már össze magatokat végre.
Destiny 2: Warmind / Tesztplatform: PlayStation 4
egynek jó...- Stílus: Akció
- Megjelenés: 2018. május 10.
- Ár: 5.990 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Pofás új bolygó
- Jó Heroic Quest-ek
- Lelassított fejlődési rendszer
- Rossz jutalmazási rendszer
- Rövid kampány
- Újrahasznosított Strike küldetések