Dark Souls: Prepare to Die Edition teszt

2012. szeptember 07.
76.2421
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
A Japánból érkező videojátékokat lehet szeretni és lehet gyűlölni, de abban feltehetően mindenki egyetért, hogy amennyiben szeretnénk levetkőzni magunkról a nyugati fejlesztések szigorú és szoros béklyóit, és valami frissre és másra vágynánk, akkor a keleti szigetországban érdemes játékok után nézni. A Dark Souls esetében - ami akár a Demon's Souls folytatásának is tekinthető - azért beszélhetünk érdekességről, mert bár a fejlesztést egy ízig-vérig japán csapat végezte, de úgy, hogy a háttérbe szorították az anime ábrázolásmódot, a "mindenki vidám és minden színes" koncepciót, hogy egy a nyugatnak szánt külsőségekkel, de a japán értékrendeket előtérbe helyezve készítsék el alkotásukat.
 


A Dark Souls-ról ugyan tavaly októberben iPet kollégám már megemlékezett, ám akkoriban még csak konzolos változatokat köszönthettünk a piacon, de leginkább egy szerencsés véletlennek hála végre PC-re is megjelenhetett, amit nem véletlenül óriási várakozás előzött meg, különös tekintettel azért, mert a Prepare to Die Edition alcím korántsem a véletlen műve, a készítők ugyanis mintegy 10 órányi plusz játékidőt készítettek hozzá, számtalan egyéb extra mellett. Hogy ezen kívül mégis miért vártuk felfokozott izgalmakkal az alkotást?

Konzervek háborúja.

Konzervek háborúja.


A válasz rendkívül egyszerű, szimplán azért, mert bár PC-n számtalan kiváló szerepjátéknak örvendhetünk, a kritikák zömében kiemelt magas szintű nehézség, az utánozhatatlan dark fantasy hangulat, valamint az egész koncepció azért kiáltott, hogy számítógépekre is elkészülhessen a projekt, ezen a platformon ugyanis korábban ilyen még nem volt. Hasonló címek akadtak ugyan, de a PC-t jellemzően mindig elkerülték olyan nevek, mint például a Monster Hunter vagy a Demon's Souls, és bár harcolhattunk hatalmas fenevadak ellen a Lost Planetben, azt mindenki tudja, hogy annak az alkotásnak egyik epizódját sem lehetne összevetni - nem túlzás, semmilyen téren sem - a Dark Soulsszal. Jómagam kis híján kiugrottam a bőrömből, amikor megtudtam, hogy a From Software beadta a derekát és engedve a közösség nyomásának, valóban elkészíti a szívemnek legkedvesebb játékplatformra is a címet, így majdnem megbolondultam, amikor a megjelenés előtt már a birtokomban volt a tesztpéldány, hiszen amióta csak értesültem a számítógépes átiratról, ezt az alkalmat vártam, annak ellenére is, hogy volt bennem egy egészséges félelem, aminek köszönhetően előbb meg akartam várni, hogy a gyakorlatban miként teljesít a végeredmény.

Állj meg te kard, itt ugyan nem jössz át!

Állj meg te kard, itt ugyan nem jössz át!


Most már tudom, hogy a sokadik érzékem ismét nem csapott be, hiszen a Dark Souls: Prepare to Die Edition - így nyersen és minden felvezetés nélkül - borzalmasra sikeredett. Mielőtt bárki félreértene, nem az alkotással van a probléma, olyannyira nem, hogy már a indítást követően beleszerettem a bevezető videóba, azonnal ráhangolódtam és megbabonázva bámultam az elém táruló fantáziavilágot, sőt, mivel rendkívül kitartó vagyok, ez a rajongásom a későbbiekben sem múlt el, de rendkívül nagy keserűséget okozott, hogy a készítők elbaltázták - kedvem lett volna ide szalonképtelenebb szót alkalmazni - a PC-s átiratot, méghozzá olyannyira, hogy az már blaszfémia. Aki emlékszik rá, annak idején iPet kollégám közel 90 százalékra értékelte a konzolos változatot, ami mellett én is maximálisan kiállok, hiszen valóban megérdemelt annyit, de a PC-s verzió ahhoz képest - a játékmenetet és a hangulatot kivéve - szinte minden téren rosszabb lett. Hogy emögött érdektelenség vagy szimpla hozzá nemértés áll-e a From Software részéről, azt sajnos nem tudjuk, de valamit igencsak elbaltáztak, mert a legtöbb rajongó nem ezt várta a számítógépes átiratoktól.

Most mit produkálod magad Süsü? Én a múltkor ekkora tüzet raktam!

Most mit produkálod magad Süsü? Én a múltkor ekkora tüzet raktam!


Hogy mi a legnagyobb probléma? Első ízben leginkább a grafika, illetőleg a hozzá kapcsolódó dolgok, hiszen a küllem véleményem szerint még kis híján az Xbox 360-as változathoz képest is csúnyább lett, de valamiért egy kicsit mintha homályosabb is volna az összkép a játékgépes verziókhoz mérten. Persze most lehet dobálózni azzal, hogy van hozzá modifikáció és egyebek, de engem nem érdekelnek a modok, engem az érdekel, amit a vásárláskor egy rajongó a pénzéért cserébe kap. Ez pedig a küllemet tekintve egyáltalán nem jó, hiszen a játék hemzseg a pontatlan illeszkedésektől, az alacsony felbontású textúráktól és egyéb grafikai hibáktól, amelyek éppen PC-n elég viccesnek tekinthetők, hiszen a nyitott hardverkészlet miatt lehetőségük lett volna az illetékeseknek elereszteniük magukat és egy csodaszép küllemet varázsolni hozzá. Ez azonban nem történt meg és erős a gyanúnk, hogy inkább a nemtörődömség, mint a hozzá nem értés áll a háttérben, hiszen a port olyannyira rosszul sikeredett, hogy elegendő csak a nagyobb összecsapások vagy a nagyobb terek esetén tapasztalható akadozásokra és szaggatásokra gondolni - optimalizálatlanság - vagy betévedni a menübe és megnézni a grafikai beállításokat, amelyek tulajdonképpen nincsenek is. Persze ahhoz, hogy erről megbizonyosodjunk, előbb meg kell találnunk a menüt...

Nem mondtam neked te kard, hogy nem mehetsz át?

Nem mondtam neked te kard, hogy nem mehetsz át?


Hadd meséljek el egy történetet! Amikor lekúszott a Steamről a játék, alig vártam az indítást, minden rendben volt, az izgalom a tetőfokára hágott, majd amikor elindult a program, rögtön azzal kellett szembesülnöm, hogy a karakteremet nem tudom irányítani, de legalábbis nem úgy, ahogyan én szeretném. Az egér használata szinte lehetetlen, a billentyűzet kalibrálása pedig olyannyira rossz volt, hogy öt percig csak azon agyaltam, vajon merre találom meg a menüt, ahonnan talán végre ki tudok lépni ebből a rémálomból. Dolgomat tovább nehezítette, hogy a From Software még arra sem vette a fáradtságot, hogy az Xbox 360 kontrollerének gombjait a képernyőn lecserélje a PC-s billentyűkre, így hiába írja ki a program, hogy "Pityukám, nyomd már meg az A-t!", a billentyűzeten hiába is nyomkodjuk, ő nem arra gondolt. Valahogy nem fér a fejembe, hogy egy olyan nívós brigád, mint az 1980-as évek óta létező From Software, miként engedhetett meg magának egy ilyen kontármunkát, mert a Dark Souls esetében - az irányítást és a küllemet tekintve - egyszerűen nem lehet szebb szavakkal illetni a végeredményt.

Olyan nehéz ez a kard, hogy mindjárt levágja a károm.

Olyan nehéz ez a kard, hogy mindjárt levágja a károm.


Még szerencse, hogy a billentyűzetet lehet konfigurálni, így egy nagyjából fél órás műveletet követően azért elég jól személyre lehet szabni a vezérlést, és bár egyesek szerint Xbox 360 kontrollerrel jobb az élmény, nekem sajnos csak klaviatúrával sikerült kipróbálnom, így erről nem tudok nyilatkozni. Én rengeteget szenvedtem - és még az átlagosnál is többször meghaltam - mire sikerült egy korrektnek nevezhető beállítást elérnem, de valamiért még így sem állt kézre maradéktalanul a végeredmény. Egyetlen Dark Souls: Prepare to Die Edition játékteszt sem lehetne teljes anélkül a részben költői kérdés nélkül, miszerint: Valóban olyan nehéz a játék, mint amilyennek mondják? A válaszom egyértelműen igen, idejét sem tudom már - de talán valamelyik korai Thief epizódban volt - , hogy mikor haltam meg annyiszor, mint a Dark Souls kampányában, hiszen az ellenfelek brutálisak, egyáltalán nem kíméletesek, a rosszul kalibrált irányítás miatt pedig mindez csak nehezebb lesz, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy egy kitérést vagy visszatámadást milyen gyorsasággal tudunk kivitelezni a játékban.

Góliát, ez vicc volt, csak egy kicsit büdös lábad!

Góliát, ez vicc volt, csak egy kicsit büdös lábad!


Összességében tehát kijelenthető, hogy a Dark Souls: Prepare to Die Edition előtt nagy jövő állt PC-n, minden esélye megvolt arra, hogy legenda születhessen, egy minden téren emlékezetes alkotás, de a From Software elbaltázta a végeredményt, amin ugyan lehet segíteni modokkal és egyebekkel, sőt, reményeim szerint a vezérléssel is kezdenek valamit a jövőben, de a pontszámok természetesen nem egy rajongók által megtoldozott-megfoltozott változatot prezentálnak, hanem egy a boltokba került darabot. A Dark Souls egy óriási kihagyott ziccernek tekinthető az illetékesek részéről és bizonyára nem én vagyok az egyetlen rajongó, aki hatalmasat csalódott bennük emiatt. Én azért adok még egy esélyt a játéknak, mert ez a sötét fantáziavilág egyszerűen csodálatos és magával ragadó is egyben, de akinek nincs türelme hozzá, az minden bizonnyal átkokat fog szórni a készítőkre...

Dark Souls: Prepare to Die Edition / Tesztplatform: PC

egynek jó...
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2012. augusztus 24.
  • Ár: 8.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • kiváló dark fantasy világ
  • eredeti ötletek
  • borzasztó PC-s port
  • kritikán aluli irányítás
  • a küllem, a küllem...
  • Hang
    7
  • Grafika
    6
  • Játszhatóság
    1
  • Hangulat
    10
6
24 hozzászólás

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 20 napja

Nem értem hogy kerülhetett ez boltba...

válasz erre

jezzahun

13 éve, 10 hónapja és 20 napja

a játszhatóság elég gáz... bár a játék is magában is azmosolygó smiley szóval 6 pontot megérte... vagy nem?mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 20 napja

nekem tetszett (xbox)...

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 22 napja

Boxon nem gáz. Nekem bejövős.

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 22 napja

Konzolon annyira nem durva am. El lehet vele lenni, persze nem év játéka...mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 22 napja

Nem is értem hogy lehetett ezt a bugos ****t így kiadni.szomorú smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 22 napja

Fu az a durva game

válasz erre

Shade

13 éve, 10 hónapja és 23 napja

Vendég írta:
Graf 6 teljesen reális de azért a játszhatóságot szerintem kicsit alulpontoztad...kacsintó smiley
Egyáltalán nem, ha lenne olyan én -1re pontoztam volna. röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 10 hónapja és 23 napja

Vendég írta:
Biztos nem volt nyilvános bétateszt. Akkor csak kiderült volna...
Nyilt béta teszt? Ez nem egy mmo...ilyeneknél nincs nyilt béta. Valószínűleg pár ember leül aztán teszteli.
De annak aki ezt végig viszi mindenféle idegeskedés nélkül annak le a kalappal.

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 23 napja

Graf 6 teljesen reális de azért a játszhatóságot szerintem kicsit alulpontoztad...kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 10 hónapja és 23 napja

Shade írta:
Nem vicc, halál komoly az 1, én próbáltam, borzasztóan rossz egy játék, el sem hiszem, hogy képesek voltak így kiadni. Az első pályán a fejemet vertem a falba és azon agyaltam, hogy ennek a tesztelői végig be voltak b.szva?!
Biztos nem volt nyilvános bétateszt. Akkor csak kiderült volna...

válasz erre

Shade

13 éve, 10 hónapja és 23 napja

Nem vicc, halál komoly az 1, én próbáltam, borzasztóan rossz egy játék, el sem hiszem, hogy képesek voltak így kiadni. Az első pályán a fejemet vertem a falba és azon agyaltam, hogy ennek a tesztelői végig be voltak b.szva?!

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Dark Souls: Prepare to Die Edition
8.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Nainanana profilja