BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien teszt

2013. március 17.
71.2990
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
lamagra profilja, adatai
lamagra
Ritka aljas játék ez a BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien, és nem csupán azért, mert feleslegesen túlbonyolított címmel rendelkezik, melyet egyszer is sok leírni. Sőt, ez még nem is igazán nevezhető aljasságnak, hiszen úgyis mindenki BIT.TRIP Runner 2-nek (vagy esetleg csak simán Runner 2-nek) rövidíti a Gaijin Games új üdvöskéjét. Nem, a trükk sokkal inkább abban rejlik, hogy a pofonegyszerű, aranyos kis platformer felszín alatt valójában egy, sokszor edzett gamereket is megizzasztó játék lapul, melyben a nehézségi szintek állítgatása vajmi keveset segít rajtunk. És hogy miért fog mégis függőséget okozni a casual és hardcore réteg képviselőinek egyaránt, az kiderül a továbbiakból.
 


Mielőtt azonban nagyon előreszaladnánk, vessünk egy pillantást a múltra, a játék első részének fogadtatására. A BIT.TRIP univerzum kétségkívül legismertebb tagja 2010-ben jelent meg, és direkt elnagyolt pixelekből megrajzolt grafikájával és totális egyszerűségével rögtön belopta magát a retro-fanok szívébe. A játéknak lényegében nem volt története, botegyszerű menüjéből szinte azonnal az első pályán találhattuk magunkat, ahol egy pálcikalábú fekete paca mindenféle figyelmeztetés nélkül meglódult a kétdimenziós pályán, és mi pár pillanat múlva pislogva vettük tudomásul, hogy nekünk kellett volna irányítani az őrült tempót diktáló "ritmusűrlényt". A játékosok elismerő szavai mellett kritikai sikereket is elérő BIT.TRIP RUNNER tehát nemcsak kinézetében, hanem nehézségében is megidézte a sokak által hőskornak tartott időszakot, amikor még igazi elszántságra, kitartásra és nemegyszer hosszas gyakorlásra volt szükség egy-egy új cím végigjátszásához.

...belül azonban minden meseszép.

...belül azonban minden meseszép.


A BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien alapkoncepciója ugyanaz, mint az első részé volt: magától oldalra scrollozó képernyőn kell irányítanunk kipofozott küllemű főhősünket, Commander Video-t, átugorva, átcsúszva, elpattintva, vagy egyéb furfangos módon túljutva az elénk gördülő akadályokon. A siker kulcsa az időzítésben rejlik, hiszen ha nem pontosan a megfelelő pillanatban nyomjuk meg a kellő gombot (a "csak kicsivel előbb/később" itt tényleg nem igazán jöhet szóba), akkor könnyen találhatjuk magunkat az adott pálya elején. Segítségünkre első látásra - vagy inkább hallásra - szinte csak a zene van, melynek ütemét figyelve talán könnyebben juthatunk túl a változatosabbnál változatosabb akadályokon. De erről bővebben majd kicsit később... Egyelőre tehát annyi biztos, hogy a jó reflexek elengedhetetlenek, ha valaki bele akar vágni a kalandokba, de egyébiránt az egész olyan pofonegyszerűnek tűnik, nem igaz?

A kihívás adott.

A kihívás adott.


Nos, elárulom, nem az. Igaz ugyan, hogy az előző résszel ellentétben ezúttal a pályák felénél találkozhatunk egy checkpointtal, ami mindenképp könnyítésként könyvelhető el, ám az új mozdulatoknak és gyűjthető tartalmaknak köszönhetően a játékmenet így is bonyolultabb lett. Megijedni azért persze nem kell, nem eget rengető változtatásokról van szó! Csupán annyiról, hogy a korábbról ismert aranytömbök - melyek az egyszeri pittyenés mellett természetesen pontértékkel is bírnak - és piros pluszjelek - melyek még mindig egy-egy dallamsávval gazdagítják fejvesztett rohanásunkat - mellett helyet kapott egyes pályákon egy-egy láda vagy lakat is, melyekhez izzasztó munkával kulcsot szerezve újabb öltözeteket oldhatunk fel főhősünk számára, sőt, akár új irányítható karaktereket is kaphatunk értük. Új mozdulatok terén is inkább kombinációkra kell gondolni, mint például a két legsűrűbben használt mozdulat - az ugrás és a focisták által is megirigylendő becsúszás - ötvözeteként létrejött slide jump, melynek eredményeképp a hátunkon lebegve csusszanhatunk át szorosan egymás fölött elhelyezkedő ellenfeleink között.

Pont a közepébe!

Pont a közepébe!


Lehetne persze még tovább sorolni az apróbb újításokat, mint például a perfectre teljesített pályák végén elhelyezkedő ágyút, melybe főhősünk beleugrik, hogy aztán egy óriási céltáblába (annak is lehetőleg a közepébe) lövesse ki magát (az ős-retro hangulatú bónuszpályákra ezúttal máshogy juthatunk el), de ezek helyett inkább ejtsünk néhány szót a két legszembetűnőbb változásról: a hangról és a képről. Utóbbit nem firtatnám sokáig, hiszen szemmel látható: a háromdimenziósra mélyített látványvilág, a meseszerűre, olykor szándékosan viccesre faragott, már-már tökéletesre sikerült grafika remekül elhiteti a laikus közönséggel, hogy tömény cukisággal van dolguk - a rajongókat azonban nem igazán lehet meghülyíteni a pasztellszínekkel és néhány idióta karakterrel. Hang terén is óriási előrelépés történt az előző epizódhoz képest. A néhány bites gépzenét többszólamú dallamok váltották fel, melyek ráadásul pályánként változnak, így monotóniáról egyáltalán nem beszélhetünk.

Íme a checkpoint!

Íme a checkpoint!


Vannak persze olyanok, akik szerint eleve monoton a zenealkotást platformer stílusban imitáló, ugrabugrálással egybekötött rohanás, de azok vagy nem játszottak még a BIT.TRIP RUNNER egyik epizódjával sem, vagy csak ritmusérzékük vetekszik egy döglött csigáéval. A BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien ugyanis ez, egy ritmusjáték, mely nem elégszik meg a Guitar Hero és klónjai által nyújtott bogyóinvázióval, hanem egy meglévő stílus, ha úgy tetszik, egy igazi játék bőrébe bújtatja szándékait. Hogy mennyire volt jó húzás a készítők részéről a sokak által kedvelt, pixeles retrovilág után egy ilyen csilivili küllem megalkotása, arról persze lehetne vitatkozni - csak épp nem érdemes. A Napnál is világosabb ugyanis, hogy a Gaijin Games emberei úgy gondolták, megpróbálják kiugrasztani a szériát a rétegjátékok köréből, és ezáltal igyekeznek egy tágabb vásárlórétegnek bebizonyítani, hogy munkálkodásukra érdemes odafigyelni.

Bocsánat, ez a Rozsdás Rákolló?

Bocsánat, ez a Rozsdás Rákolló?


Nagyon piszkálta a fantáziámat ez a ritmusjáték dolog, ezért a teszt megírása után - de még direkt annak publikálása előtt - olyat tettem, amit egyébként csak félve merek: barátnőm kezébe adtam a kontrollert, röviden elmagyaráztam neki a játék lényegét, majd teljes egészében átadtam neki a terepet, és szótlanul figyeltem az eredményt. A kísérlet lényege az volt, hogy kedvesem - aki kórusénekesként több nemzetközi fellépésen is túl van, emellett pedig több hangszeren is játszik - egyértelműen jobb ritmusérzékkel rendelkezik nálam, játszani viszont csak szörnyen ritkán, és általában akkor is csak erős külső ráhatás miatt szokott. Úgy gondoltam tehát, hogy máson nem is lehetne jobban letesztelni azt, ami elvileg egy ilyen úgynevezett ritmusjáték lényege, mint egy ilyen emberen. És most jön a meglepetés! Barátnőm mintegy félóra játszadozás után (ami 2-3 pálya teljesítésére volt elég neki, de ezen csak az röhögjön, aki rögtön első próbálkozásra végigtolta a pályákat!) közölte velem, hogy ennek az egésznek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy neki jobb a ritmusérzéke, mert ez egyáltalán nem segített neki a játék során, viszont iszonyatosan élvezte az elmúlt bő harminc percet, és bár nehéznek, de felettébb szórakoztatónak tartja a játékot. Ekkor én pislogva - hogy ez meg hogy lehet -, ugyanakkor határozott mozdulattal kivettem a kezéből a kontrollert és kiléptem a játékból, mielőtt olyan elvetemült kockát faragnék belőle, amilyen én magam is vagyok...


Hátulról támadsz, mi?!

Hátulról támadsz, mi?!


Hogy sikerrel jár-e a kiadó-fejlesztő stúdió népszerűségre törekvő próbálkozása, vagyis anyagi szempontból is jövedelmező lesz-e a BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien, egyelőre kérdéses; a kritikák mindenesetre - érthető módon - szinte kivétel nélkül elismeréssel zengedeznek a játékról. És miért ne tennék? A készítők minden olyan dolgot megtartottak, ami az első részben már bevált, és minden olyat javítottak, ami kevésbé. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy sokkal több (egyéni arculatú!) pálya került a második részbe, visszamenőleg is gyártottak sztorit a szériához, melyben olyan epikus figurák is feltűnnek, mint pl. Super Meat Boy, és egyéb ehhez hasonló "apróságok", akkor valószínűleg meg sem fordul a fejünkben alaptalan ömlengéssel vádaskodni. Egyébként is, le merném fogadni, hogy nem volt még részetek olyan boss-harcban, ahol kizárólag meneküléssel kellett volna kiiktatni a főellenséget! Na, ugye!

Csillagokat látok...

Csillagokat látok...


BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2013. február 26.
  • Ár: 4.200 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • gyönyörű látvány
  • változatos dallamok
  • méltó folytatás
  • néhol már-már bosszantóan nehéz
  • pápá retro hangulat
  • Hang
    10
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    9
9.3
BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien, és nem csupán azért, mert feleslegesen túlbonyolított címmel rendelkezik, melyet egyszer is sok leírni. Sőt, ez még nem is igazán nevezhető aljasságnak, hiszen úgyis mindenki BIT.TRIP Runner 2-nek (vagy esetleg csak simán Runner 2-nek) rövidíti a Gaijin Games új üdvöskéjét. Nem, a trükk sokkal inkább abban rejlik, hogy a pofonegyszerű, aranyos kis platformer felszín alatt valójában egy, sokszor edzett gamereket is megizzasztó játék lapul, melyben a nehézségi szintek állítgatása vajmi keveset segít rajtunk. És hogy miért fog mégis függőséget okozni a casual és hardcore réteg képviselőinek egyaránt, az kiderül a továbbiakból. '>
BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien, és nem csupán azért, mert feleslegesen túlbonyolított címmel rendelkezik, melyet egyszer is sok leírni. Sőt, ez még nem is igazán nevezhető aljasságnak, hiszen úgyis mindenki BIT.TRIP Runner 2-nek (vagy esetleg csak simán Runner 2-nek) rövidíti a Gaijin Games új üdvöskéjét. Nem, a trükk sokkal inkább abban rejlik, hogy a pofonegyszerű, aranyos kis platformer felszín alatt valójában egy, sokszor edzett gamereket is megizzasztó játék lapul, melyben a nehézségi szintek állítgatása vajmi keveset segít rajtunk. És hogy miért fog mégis függőséget okozni a casual és hardcore réteg képviselőinek egyaránt, az kiderül a továbbiakból. '>
19 hozzászólás

Bartaz89

12 éve, 11 hónapja és 18 napja

Inkább raymanröhögő smiley

válasz erre

teglasdavid

12 éve, 11 hónapja és 22 napja

2D-s game !! De like ! röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja

Ez COOOOOOL!mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 2 napja

Kici occó aranyoc. röhögő smiley Nekem nagyon tetszik, egyszerű, pörgős és nagyon nagyon el lehet vele lenni hosszú órákig. Teljesen kikapcsol!

válasz erre

lamagra

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Vendég írta:
Kegyetlen nagyot változott a grafika az első részhez képest! mosolygó smiley Jövő hét végét rászánom mert megjött a kedvem hozzá, de nagyon kíváncsi vagyok hogy az előd retro stílusa után megfog-e. Az alapján amit írtál, biztos! mosolygó smiley
Ha csak a retro stílus tetszett az első részben, akkor azért vigyázz vele, de ha a teljes játék bejött, akkor biztos nem fogsz csalódni most sem. mosolygó smiley

válasz erre

lamagra

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Vendég írta:
Nekem nem tűnik valami szépnek...meglepett smiley Nem tudom hogy kaphatott ennyi pontot!meglepett smiley
Az ember mindig mindent viszonyít valamihez, és ezen szinte képtelen változtatni... Nyilván én is viszonyítottam (például a játék első részéhez, más platformjátékokhoz stb.), amikor a pontszámot adtam, így kaphatott ennyit. Meg egyébként ez már megint olyan, mint anno a Trine 2 volt: a képeken kevésbé jön át a látványvilág, de amint elindítod az első pályát, megérted... kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Végre egy NEHÉZ játék!mosolygó smiley Örülök neki hogy még csinálnak ilyet is.

válasz erre

rDAVE

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Hinnye, ez igen jól szerepelt. Egy próbát megér. mosolygó smiley

válasz erre

jezzahun

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

aki elővételben megvette,és kapott tf2 itemet,és nem kell neki.. akkor én szivesen elfogadnámmosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Hiányjáték nagyon. Nekem tetszik.

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 4 napja

Ezt ki kell próbálnom! Nagyon keményen néz ki!röhögő smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 4 hónapja és 5 napja

Kegyetlen nagyot változott a grafika az első részhez képest! mosolygó smiley Jövő hét végét rászánom mert megjött a kedvem hozzá, de nagyon kíváncsi vagyok hogy az előd retro stílusa után megfog-e. Az alapján amit írtál, biztos! mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien
4.200 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások