A Canalys piackutató adatai szerint tavaly körülbelül 50 millió multimédiás mobilt értékesítettek világszerte, Anssi Vanjoki, a Nokia ilyen típusú készülékekért felelős részlegének feje azonban az idénre már 100 milliós, 2008-ra pedig több mint 250 milliós piacra számít.
A teljes 5 milliós eladási szám mellett egyébként az N-széria legsikeresebb tagjából, a Nokia N 70-esből közel 2 milliót forgalmaztak az idei év első három hónapjában, ami egymagában 10% körüli részesedést jelent az okostelefonok területén.
A keddi sajtótájékoztatón egyúttal megtartották a már korábban részben bemutatott N 72-es, N 73-as és N 93-as multimédiás telefonok hivatalos premierjét is. Az N 72-es egy zeneközpontú modell, az N 73-as 3 megapixeles Carl Zeiss digitális kamerával van felszerelve, az N 93-as csúcsmodell pedig háromszoros optikai zoom-os lencséjével és kiváló minőségű MPEG 4 mozgóképrögzítő funkciójával emelkedik ki a sok rivális termék közül. Szakértők szerint az új Nokia N-szériás készülékek még mindig egy kicsit "ormótlanabbak", mint a legtöbb más divatos multimédiás telefon, méreteik azonban már a versenyképes határon belül vannak. Vanjoki szerint az N 72-es ára kártyafüggetlenül 320, a legdrágább N 93-asé pedig 550 euró lesz.