Az üzlet az eddigi legnagyobb összegű felvásárlás az EA történetében, és egyben egyértelmű terjeszkedő lépés az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor irányában. Az ügylet a lehető legjobbkor jön a cég számára, amelynek hagyományos konzolos és PC-alapú videojátékokból származó bevételei egyre lassabban növekednek az utóbbi időben.
Larry Probst vezérigazgató egy sajtóval folytatott konferenciabeszélgetésen kiábrándító eladásokról számolt be decemberre vonatkozóan. Mindeközben a mobiltelefonos piac látványos sikerekkel kecsegtet: a jelenlegi mintegy másfél-milliárd készülék 40%-a rendelkezik a játékokhoz szükséges színes kijelzővel. A forgalom itt egyelőre még kisebb, mint a hagyományos termékek esetében - tavaly az Egyesült Államokban mintegy 500 millió dollár értékben töltöttek le játékokat mobiltelefonra - azonban látványosan növekszik. Az M:Metrics piackutató adatai szerint októberben 5,3 millió, főként 18 és 24 év közötti fiatal szerzett be mobiljátékokat Amerikában. A legtöbb elemző a hagyományos videojátékok területén stagnálást jósol, míg a mobiltelefonos szegmens minden valószínűség szerint drámaian növekedni fog.
Az EA már kiadott korábban néhány mobiltelefonokra szabott játékot, ám ennek a piacnak szintén megvannak a maga sajátos körülményei: jelen esetben a problémát az okozza, hogy a különféle készülékek, platformok és szolgáltatók igen sokféle különböző verziót igényelnek egy adott játékból. A Jamdatnak állítólag fontos tapasztalatai vannak ezen a téren. A cég 40 országban 90 szolgáltatónál mintegy 100 mobiljátékot kínál a felhasználóknak.
Kapcsolódó linkek:
Electronic Arts