A csúcsszintű domain lényege tulajdonképpen abban lenne, hogy a mobilfelhasználók számára automatikusan jelezze, mely címeken találhatnak speciálisan a kisméretű kijelzőikre szabott tartalmat. Az Analysys elemzője, Windsor Holden szerint azonban nem ez a megfelelő megközelítés. Szerinte inkább PR fogásnak tekinthető az új domain bevezetése, és nem teszi könnyebbé a tartalom eljutását a felhasználóhoz.
Sokkal inkább arról van szó szerinte, hogy a weboldalaknak fel kell készülniük a kisebb kijelzőkre. Ez azonban design kérdése, és nem domain kérdés. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy természetesen többféle méretű megjelenítő található a mobil eszközökön, a modern PDA-k felbontása korántsem egyezik az elsőgenerációs 3G mobilokéval. Az érdeklődés ennek ellenére oriási, jóval nagyobb, mint annak idején a .co.uk, a .com, vagy a .net bevezetésekor. A szakértők szerint azonban ez félrevezető, hiszen azóta nagyságrendekkel nőtt az internethasználat, így a felhasználók száma, és a neten töltött idő is.