Tavaly ilyenkor ugyanis még 1,2 millió PDA fogyott, ami 39,3%-os csökkenést jelent. A telefonos funkció nélküli mobilkészülékek forgalma 2003 óta folyamatosan csökken, elsősorban a hasonló alkalmazásokat kínáló okostelefonok konkurenciája miatt. Miközben 2002-ben például még közel 11 milliót tett ki a készülékek éves forgalma, addig 2007-re mindössze 3,5 milliós számmal kalkulálnak az elemzők. Az évek során olyan cégek hagyták el a piacot, mint a Toshiba, a Sony és a Dell, de a maradók továbbra is nehézségekkel küzdenek; szemléletes példa, hogy a piacvezető Palm-nak évek óta a Treo okostelefonok a legnépszerűbb készülékei.
Furcsán hangzik mégis igaz, hogy az idei harmadik negyedévben a Palm 27,8%-os forgalomcsökkenés mellett is 44,6%-ra tudta növelni piaci részesedését. A második helyezett HP-nak már ?csak? 17,5%-os csökkenést kellett elkönyvelnie, a harmadik Mio, a negyedik a Fujitsu-Siemens, az ötödik pedig a Sharp lett. Elemzők szerint a drámai zsugorodás ellenére a PDA-piac még egy jó darabig nem fog teljesen megszűnni, hiszen a fejlett országokban még mindig van egy stabil felhasználói bázisuk a vállalati vezetők és üzletemberek körében, a fejlődő piacokon pedig az lehet vonzó, hogy a készülékek használata kevesebb költséggel jár, mint az okostelefonoké.