A piacvezető mobiltelefon gyártó finn Nokia idén ünnepli megalakulásának 140.
évfordulóját. A Business Week és az Interbrand által készült tanulmány szerint a Nokia a hatodik helyet foglalja el a legértékesebb globális márkák sorában. A már évtizedek óta vezető szerepet betöltő finn cég mögött papírgyárak, elektronikai üzemek, kábel- és gumiabroncsgyárak, energiaszolgáltatók is álltak. A céget Skandinávia-szerte a legnagyobbak között jegyezték.
A nyolcvanas években a Nokia még több ágazatra és országra terjesztette ki tevékenységét. 1988-ban a Nokia volt Európa harmadik legnagyobb televíziógyártója és az északi országok legnagyobb információtechnológiai szállítója. A vállalat a kilencvenes évek elején hozta meg azt a stratégiai döntést, hogy tevékenységi körét szűkíti, és erőforrásait a távközlésre összpontosítja. A döntés bölcsnek bizonyult, és a Nokia napjainkban mind a mobiltelefonok, mind a kommunikációs hálózatok vezető szállítója, ma már 150 országban van jelen, és globális piaci részesedése 2005 második negyedévében 33%.
A 2000-es évek elejére a Nokia az egyik legnagyobb globális márkává vált és a céget azóta is a legértékesebb és legtöbbre becsültebb márkák között tartják számon világszerte.
Kapcsolódó linkek:
Nokia Corporation