Akármelyik site-on bukkan fel egy EA-s hír, esetleg játékteszt, szinte biztosra lehet venni, hogy rövid időn belül érkezik egy komment, amelyben nem éppen irodalmi stílusban fejti ki a szerző a véleményét a kiadóról. (A félreértések elkerülése végett: nem csak hazánkban, világviszonylatban is megfigyelhető ez a tendencia.) A panaszáradat kereszttüzébe általában az ötletek hiánya, és a cég játékpolitikája kerül.
A Valve - akinek véleménye jelentős súllyal esik latba a játékvilágban - azonban kiáll partnere mellett. Doug Lombardit, a Valve marketing és fejlesztési alelnökét faggatták az EA-vel való kapcsolatukról.
"Az EA nagyszerűen működik együtt velünk. Egy csúnya szakításon mentünk keresztül a Vivendivel, és akkorra már létezett a Steam, a Counter-Strike, a Half-Life, és a Team Fortress is feltűnt a horizonton. Amikor elkezdtünk egyeztetni az EA-vel, már nagyon sok olyan dolgot megtanultunk magunk elvégezni, amelyekkel más fejlesztők nem foglalkoznak. Ilyen például a marketing, saját magunk finanszírozása, stb. Egyedi eset vagyunk, és már nem igényeljük a szokásos, kiadók által ajánlott üzletet."
"Ők megértették ezt, és azt javasolták, hogy találjunk ki egy módszert az együttműködésre, és majd ők kitalálják a megfelelő üzleti kereteket hozzá. Így nem volt nehéz megegyezni. Vicces, ahogy olvasod az EA-ről szóló történeteket, amelyekben egy gonosz birodalomnak, vagy valami hasonlónak állítják be őket. Mi pont az ellenkezőjét tapasztaltuk."
Úgy látszik tehát, hogy tényleg megmozdult valami a földkerekség legnagyobb videojáték kiadójánál. Nemrég a Bioware állította, hogy az "EA fantasztikus", most pedig a Valve sorakozott fel a védelmére. Olyan alkotásokkal, mint például a Mirror?s Edge, a Dead Space, a Rock Band 2 és a Left 4 Dead, talán a játékosoknak is újra tud bizonyítani az Electronic Arts.