Szerintük egy új üzletstratégia és egy kicsit más nézőpont teljesen más szintekre emelhetné a PC-s játékok eladásait, amire példát is hozott, hiszen a nevükhöz köthető Steam rendszer segítségével visszaszorították a problémát, nem is annyira kis arányban, a gond csak az, hogy egy bizonyos régióban, mégpedig Oroszországban történt...
Oroszországról illik tudni, hogy a nagy címek, amik ide általában maximum néhány hetes csúszással érkeznek, ott akár fél éves időintervallumot is átfoghatnak, ami nagyon sok. Ha valaki vérbeli játékos és nagyon vár egy alkotást, minden bizonnyal megőrül egy ilyentől, hiszen ha egy amerikai játszhat egy játékkal, akkor ő miért nem. A felháborodás teljesen jogos, az átlag orosz játékos pedig lekalózkodja a játékot és ha elér országába, talán meg is veszi...
Viszont a "talán" szócska itt kifejezetten hangsúlyos. A Valve fejes Jason Holtman szerint ez visszaszorítható, sőt a Steam-nek hála már sikerült is, hiszen mióta a rendszeren keresztül szinte ugyanazokban az időpontokban ott is megjelenik a játék, szépen visszaszorult a letöltések száma. Ez eddig szép és jó, de mi a helyzet az európai vásárlókkal?
Nálunk maximum pár hét eltéréssel jelennek meg a játékok (nagyon rossz esetben), mégis folyik az illegális letöltés, tehát reméljük a következő nyilatkozataikban erre a problémára is választ találnak a Steam üzemeltetői. Nekem lenne ötletem, például a termékek árainak csökkentése már egy nagyon jó határkő lenne a folyamat visszafordításában. Nektek milyen ötleteitek lennének? Kicsit lejjebb nyugodtan kifejthetitek...