Az önfeledt vérengzésre hajlamos játékosok egy emberként vetették rá magukat az anyagra, hogy negyed órával később kábult állapotban a következő kérdést ismételgessék folyamatosan: "Mégis mi a fene ez?". Ebből is látszik, hogy a Feltámadásból kapott kóstoló nem ízlett a gamerek többségének. Elsősorban a Painkillerhez képest szinte változatlan látványvilágot, az unalmas pályát és az újító szándékú ötletek teljes hiányát hozták fel negatívumként.
A kritikák természetesen eljutottak a kiadó JoWoodhoz, illetve amerikai leányvállalatához, a Dreamcatcher Gameshez is, akik rendesen megrémültek, hogy így senki sem fog beruházni a termékükre. Nem volt más választásuk, mint a fejlesztőcsapat tagjait visszarendelni a homokos tengerpartról, ahol éppen a megterhelő munkát igyekeztek kipihenni, és tűzzel-vassal kényszeríteni őket, hogy dobjanak össze még egy demót. Lehetőleg olyat, amelytől leesik az összes szőrösszívű játékos álla, és a betöltésének pillanatától a Painkiller Resurrection felsőbbrendűségét fogják hirdetni internet-szerte.
A kiadó hivatalos közleményében természetesen nem ez a történet szerepelt, hanem először is elismerték, hogy olyan terméket dobtak össze, amely nem felel meg az ő igényeiknek sem, ennek a magyarázata pedig az, hogy "véletlenül egy régebbi demó verziót adtunk ki. Rettenetesen sajnáljuk". Ígéretet tettek, hogy a következő héten érkező új variáns már mindenképpen olyan lesz, amelyet ők is büszkén fel mernek vállalni. Nem is árt, ha igyekeznek, hiszen a teljes verzió október 27-én jelenik meg, és semmi sem hiányzik neki jobban, mint a vele kapcsolatban jelenleg uralkodó negatív hangok.