Morin szerint a Watch Dogs-ban megjelenített Chicago valóban élőnek fog hatni. Hála a következő generációs konzolok megnövekedett teljesítményének, a fejlesztők jelentősen kitolták a korábbi határokat. Ezzel egy olyan realisztikus, élő környezetet kapunk, ahol életünkben először azt fogjuk érezni, hogy minden egyes cselekedetünk következményekkel fog járni.
Morin szerint az olyan új techológiák, mint a PlayStation 4 és az Xbox One nagyban segítik a Ubisoft és a hozzá hasonló fejlesztők munkáját abban, hogy még összetettebb, és még jobb játékokat készíthessenek. A Ubisoft csapata a maximális beleélés érdekében nagy hangsúlyt fektetett az NPC-k megalkotására:
A fejlesztők korábbi nyilatkozataikban kifejtették, hogy a jelenlegi generációs konzolokon leegyszerűsített NPC szimulációra számíthatunk, ettől eltekintve viszont nem sok különbség lesz az egyes verziók közöttük. A Watch Dogs november 22-én jelenik meg Xbox 360, PS3, Wii U, valamint PC platformokra, valamivel később 2014-ben pedig következő generációs konzolokra.