Azzal már eddig is tisztában voltunk, hogy a srácok egy MMO-t is építenek a megteremtett alapokra, de a teljes értékű második rész érkezése kellemes meglepetésként hatott. A bejelentéssel egy időben sok apró részletet csicseregtek el a fejlesztők (ezeket megtalálhatjátok a kereső segítségével), néhány szó azonban a hétvégére is jutott, mégpedig egyenesen Max Schaefer ügyvezető igazgatótól.
"Az emberek kissé klausztrofóbiásnak érezték magukat a szerkezettől, hiszen a Torchlight csak egy várost és néhány alatta elterülő kazamatát tartalmazott. Erre a nyilvánvaló ellenszer, hogy egy nagy világot és különböző városokat készítünk, tehát ezt tesszük." Schaefer szolgált némi magyarázattal a második rész és az MMO között kialakult kurta-furcsa helyzetre is, amely kellően megalapozott és érthető indoknak tűnik első pillantásra. "Sokat gondolkodtunk azon, hogy megadhatnánk az embereknek, amit kérnek, adhatnánk nekik egy kellemes, kooperatív Torchlight-élményt sokkal gyorsabban, mint hogy el tudnánk készíteni egy MMO-t. Úgy érződött, egy vákuum keletkezett itt. Eldöntöttük, megcsináljuk, mivel ez egyrészt hosszú távon segíti az MMO jobbá tételét, hiszen egy kicsivel több tapasztalatunk lesz, hogyan is készítsünk multiplayer Torchlightot, másrészt közben megadjuk az embereknek, amit akarnak. Úgy is nézhetjük, hogy kifutottunk az ötletekből, miért ne csináljuk meg."
(A kép az első részből van kiragadva.)