Habár a Titanfall mindössze hat a hat elleni összecsapásokat kínál, a pályák mégsem kongnak az ürességtől, azokat ugyanis gépi karakterek népesítik be. A nemrég kezdődött alfa teszt mérföldkőnek számít, a csapatnak ugyanis először nyílt lehetősége arra, hogy komoly terhelés mellett is próbára tehesse a felhő alapú mesterséges intelligenciát.
Hogy ez most jó vagy rossz hír? A megoldásnak természetesen vannak előnyei és ugyanúgy hátrányai is. Előny, hogy a Respawn anélkül nyúlhat bele a kódba, anélkül egyensúlyozhatja, finomíthatja, hogy a játékosoknak javítócsomagokat kéne letölteniük, rossz hír azonban, hogy ennek következtében a sima játékélmény még inkább függ a szerverek stabilitásától. A Titanfall tehát nagy mértékben támaszkodik a Microsoft felhőjére, ettől függetlenül a megoldás nem marad Xbox-exkluzív, a PC játékosok is hasonló megvalósításra számíthatnak.