A Quake, Quake II és Quake III forráskódjai már hosszú ideje felhasználhatóak, tanulmányozhatóak, most pedig - a 2010-es QuakeCon alkalmával - a Return to Castle Wolfenstein és a Wolfenstein: Enemy Territory alapjait tették nyilvánossá. Mindkettő az id Tech 3-ra épül, amelyet ismertebb nevén Quake III-motornak hívnak, tehát aki már otthonosan mozog miden idők egyik legjobb multiplayeres lövöldéjének kódsorai között, minden bizonnyal itt is ki fogja magát ismerni.
John Carmack egyébként már a 2009-es QuakeCon után megígérte, hogy nemsokára szabadon letölthetővé teszik a forráskódokat, ám csak most jutottak el odáig, hogy ezt meg tudták tenni. Carmack magyarázata szerint egyáltalán nem olyan egyszerű ez a folyamat, mint amilyennek tűnik, hiszen figyelni kell arra, hogy ne forduljon elő, hogy esetleg olyan kódrészlet marad a kiadott forrásban, amely nem a saját szellemi termékük. Ráadásul a Bethesdának is rá kellett bólintania a dologra. A fájlokat három részletben - RtCW single, RtCW multi és Enemy Territory - lehet leszedni az id FTP-jéről.
(A kép a Return to Castle Wolfensteinből van kiragadva.)