A kiadó szerepében tetszelgő Electronic Arts producere azonban bölcsen leinti az elégedetlen tömeget, s azt üzeni nekik: előbb próbálják ki, aztán nyilatkozzanak.
Bevallom, magam sem erre számítottam. Egy percig sem fordult meg a fejemben, hogy a 93-as Syndicate betűi egyszer egy first-person-shooter felett rendeződnek sorba, mindazonáltal úgy vélem, még korai lenne "csalódásról" beszélnünk. Egy "real-time tactical shooting" játék, mint FPS? Szerintem kifejezetten érdekesen hangzik, bár bizonyára köztetek is nagy számban akadnak olyanok, akik nem ily elnézőek a fejlesztő Starbreeze-zel szemben.
"Nos, én úgy gondolom, 'csak várd ki a végét'. Próbáld ki" - mondja Jeff Gamon, a kiadó executive producere. - "Mi itt az EA-nél és a Starbreeze-nél éppúgy szeretjük a címet, mindt bárki más, és egy olyan játék formájában szerettük volna ismét életre kelteni, amely valóban hordozója lehet a Syndicate névnek"
Kétségtelenül rendhagyó ötlet. De mégis miért váltottak stílust ily merészen?
"Szerintem ez elég természetesnek tűnt" - felelte. - "Az eredeti Syndicate a saját idejének terméke volt és az akkori technológia csúcsán állt. Az a perspektíva, meg a négy ügynökkel való rohangálás."
"A technológiánk tovább fejlődött. A sztori előadásának és a karakterek készítésének módjai is fejlődtek, mi pedig most közvetlen egy ilyen ügynök bőrébe bújtatunk."
A vegyes érzelmeket kiváltó Syndicate jövő februárjában örvendeztet meg bennünket.