A játék elég kevés figyelmet kap szerte a világon, bizonyára azért, mert nem a legismertebb fejlesztőcsapat hegeszti (Discus Games & Graviteam) és, mert megint a világháború. Nem tudom mi a baj ezzel a témakörrel, nekem például ugyanúgy megtudott dobbanni a szívem ezért, mint ahogyan az új Brothers In Arms kapcsán. Ezeket a játékokat fanatikusok készítik fanatikusoknak, még akkor is, ha alig fog fogyni belőle néhány.
Mivel a megjelenés itt van a nyakunkon, megpróbáltam nektek összeszedni néhány eddig elsütött dolgot a játékkal kapcsolatban. A stílust már nagy vonalakban behatároltuk, csúnya szóval élve páncélos szimulátornak nevezném, ami egészen az 1942-es esztendő történéseibe enged bepillantást. Hogy még ennél is pontosabbra tegyük a mércét, 1942 május 12 és 28 között fogunk elhelyezkedni a kampányban, méghozzá a szovjet oldalon, hogy megpróbáljuk visszaverni a német támadásokat. Bár az időponthoz elég jó világháborús ismereteim sem rendelnek semmi nagyobb fontosságú eseményt, a fejlesztők szerint mégis valós történések alapján fog alakulni a történet, ami magasabbra emelheti előttünk a játék mivoltát.
A nem kevesebb, mint 30 kijátszható misszióban tehát a több tonnás páncélszörnyetegekkel fogunk élre törni és megverekedni a német haderőkkel, középpontban mi más, mint a T-34-es és a T-72-es páncélos állna valósághűen lemodellezve. A több, mint 40 lemodellezett monstrum közül irányítható lesz még a Matilda névre keresztelt orosz csoda is a rengeteg más között.
Játék közben választhatunk majd belső illetve külső nézetet és irányíthatunk mindenkit a legénységből, magyarán mi leszünk a parancsnokok, annyi különbséggel, hogy itt nem szóval, hanem tettekkel fogjuk irányítani páncélosunkat. Ehhez társul a fejlesztők szerint egy realisztikus fizikai és törés modell is, amivel aprólékos és hosszú órákat töltöttek el, hogy az élmény a lehető legtökéletesebb és legrealisztikusabb legyen. Ennek köszönhetően a tankok és az épületek nem egy előre legyártott törésmodell alapján fognak rombolódni, hanem ahová lövünk az úgy a legrealisztikusabb módon fog kilyukadni, vagy ledőlni. Úgy gondolom ezt egy ilyen volumenű játékban el is várjuk.
A játék egyetlen apró gyenge pontja a grafika, amiből szintén megpróbálták nekünk kihozni a legjobbat, de ez lehet sokaknak kevés lesz. Elnézegetve a screenshotokat úgy érzem ez így teljesen elég, majd egy esetleges következő részben valószínű erre fognak jobban rágyúrni. A game tartalmazni fog majd pályaszerkesztőt és mindenféle plusz editort, amivel lehetőségünk lesz további pályákat, de lényegében mindent legyártani hozzá, amiket természetesen megoszthatunk majd a többi játékossal. A multiplayer opció egyenlőre még titkos, de bízzunk benne, hogy az is lesz, mert biztosan feltenné a pontot az i-re!
Nagyjából így fog kinézni majd a játék, remélem sikerült pontos összképet adnom róla. November elején keressétek majd, hátha hozzánk is eljut pár dobozzal a kiadványból, addig is nézzétek meg a mellékelt képeket és álljon itt egy rendszerkövetelmény is méltó befejezésképpen.
Minimum rendszerkövetelmény:
Operációs rendszer: Windows XP SP2 vagy Windows Vista
Processzor: AMD Athlon 2000 Intel Pentium 2400GHz
Memória: 512 MB RAM
Grafikus kártya: ATI Radeon 9500 NVidia GeForce 6600 128 Mb (Megjegyzés: A játék nem támogatja az Nvidia GeForce FX szériát)
Ajánlott rendszerkövetelmény:
Operációs rendszer: Windows XP SP2 vagy Windows Vista
Processzor: AMD Athlon 64 X2 4200 Intel Pentium D 3GHz
Memória: 1,5 GB RAM
Grafikus kártya: ATI Radeon x1600 NVidia GeForce 7600 256Mb (Megjegyzés: A játék nem támogatja az Nvidia GeForce FX szériát)