Ezt bőven megalapozta a Final Fantasy és Dragon Quest sorozat Sony exkluzivitása. Az idők változnak és velük a trendek, nem különben az üzleti kapcsolatok, így az érdekek is más irányba húzhatnak neves stúdiókat. A Square Enix jelenleg nem nevez meg hangsúlyozottan kedvenc hardvert.
Viszont van egy de..., az Xbox 360-ra kedvelnek fejlszeteni, bevallásunk szerint könnyű dolgozni a redmondiak masinájával. Ez bizonyára magyarázat egyben arra is, hogy miért terjesztették ki a Final Fantasy XIII-at az amerikai konzol masinára nyugaton és, hogy miért időleges exluzív a The Last Remnant, illetve miért élvez teljes Xbox 360-as kizárólagosságot az Infinite Undiscovery, Star Ocean: The Last Hope kettős.
Hiroshi Takai, a Legend Of Mana, a Romancing SaGa trilógia és a PlayStation 2-es nyitó cím a The Bouncer munkálataiban is részt vevő direktor mesélt a multiplatformosodásról, illetőleg arról, hogy nincs kifejezetten kedvenc masinájuk. A kérdésre pedig, hogy minden jövőbeli Square Enix cím multiplatform lesz-e, így válaszolt: "Ha lesz olyan játék a jövőben, amelyet egy bizonyos platform tehet csak jobbá, akkor megtartjuk azon exkluzívnak, de mivel nekünk nincs kifejezetten kedvenc masinánk, ezért ellenkező esetben - és ez a döntő többség - semmi sem állít minket meg abban, hogy több gépre is kiadjuk azt."
Vajon milyen pluszt tehetett hozzá az Infinite Undiscovery, Star Ocean: The Last Hope pároshoz az Xbox 360, hogy azok jelen állás szerint kizárólagosságot élveznek a redmondiak konzolján? Talán a Microsoft vaskos Dollárkötegei meggyőzhették őket arról, hogy a PlayStation 3 nem alkalmas az említett két játék tökéletes futtatásához? Ezt nem kompetenciánk eldöntenni helyettük. Ha egy növekvő fázisban lévő stúdió piszkos anyagiakért megtart egy-egy címet exkluzívnak, el kell fogadnunk azt, hiszen a profit mindenek előtt.
"Az Xbox 360-nal könnyű és szórakoztató dolgozni, igazán fejlesztő barát a development felülete és úgy unblokk az egész..." - nyilatkozta Hiroshi Takai. Úgy fest, hogy a Sony rendre abba a hibába esik, hogy nehezen kezelhető és méregdrága hardverekkel operál, ugyanezen kritika érte a PlayStation 2-t is a maga idejében. Jelenleg a Sony gépezete a jóval drágább és a lényegesen fejlesztő "ellenesebb", ezért a grafikai tudásának legjava egyelőre nem mutatkozott meg teljes valójában.