A 4,2 milliós eladási mutató valószínűleg jóval magasabb is lehetne, amennyiben a Sony ki tudná szolgálni a hatalmas piaci igényeket. Habár a cég raktárkészlete szűkös, a PlayStation 4 még így is bő egymilliós különbséggel veri a konkurens Xbox One eladásait, amely azonos idő alatt csupán hárommillió példányban kelt el.
A Sony szerint azonban nem kell túlbecsülni a pillanatnyi sikert, a hosszútávú célok elérése ugyanis sokkal fontosabb. És hogy mik a Sony hosszútávú céljai? A legfontosabb természetesen az, hogy a lehető legnagyobb és leghűségesebb rajongói közösséget alakítsák ki, amelyre rápillantva a fejlesztők érezzék, hogy a platformra igazán megéri fejleszteni.
Habár a PS4 sikere eddig megkérdőjelezhetetlen, a Sony nyilatkozatából az derült ki, hogy a cégnél nem igazán foglalkoznak azzal, hogy a next-gen platform népszerűsége hosszútávon túlszárnyalja-e a legendás előd, avagy a PlayStation 2 sikerét.