Bár a játék túlnőtt az említett játékon, a stílusjegyek lemoshatatlanul hozzápasszírozták a jelzőt. Az alkotás sikerei megkérdőjelezhetetlenek, a német srácok pedig meg is hálálják a rajongók támogatását, ugyanis márciusban érkezni fog egy frissítés a Sacred második részéhez, ami a fizika törvényeit kívánja beleszőni a játékba, azaz PhysX támogatást kap a kicsike.
A dolog egyetlen hátulütője annyi, hogy csak Nvidia kártyások fogják élvezni a PhysX támogatást, ugyanis ATI kártyákkal nem lesz kompatibilis a tapasz, sőt, még régebbi Nvidia lapokkal sem. Természetesen a sztorihoz hozzátartozik az is, hogy amelyik kártyával elfutott a játék, az minden bizonnyal nem fog nemet mondani a fizikai gyorsításnak sem.
Aki tehát hiányolta a fizikát a játékból, és szeretné kiszámolni, hogy "E = hányszor c a négyzeten", de megelégszik legalább azzal, hogy szebbek lesznek a varázslatok, valamint a törések/robbanások, márciusban meressze a szemét, mivel akkor fog érkezni a tapasz, sokak nagy örömére.