PES háborúig. A következő hetekben bizonyára fórumok százain lángolnak fel a verbális harcok, amelyekben a két focis játék hívei akarják meggyőzni egymást (természetesen sikertelenül) kedvencük felsőbbrendűségéről. A viták egyik alapja lehet a multiplayer, amelyben a 2009-es rajtszámú PES igyekszik felnőni riválisához. Erről beszélt Shingo 'Seabass' Takatsuka, a PES sorozat mögött álló kreatív elme.
"Bevallom, hogy az elmúlt évben akkora hangsúlyt fektettünk az irányítás kidolgozására, hogy az online részt fel kellett áldoznunk. Példának okáért, ha valaki nem rendelkezett gyors kapcsolattal, az erősen befolyásolta a játékélményt, és ez valóban elég idegesítővé válhatott."
"Ebben az évben az online-t tekintettük elsődleges prioritásúnak, és a világ számos pontján teszteltük, hiszen még azoknak az embereknek is, akiknek nincs gyors net kapcsolata, játszhatóvá akartuk tenni a játékot. Találtunk megoldást."
Seabass azt is elárulta, hogy ezúttal már 4 játékos is játszhat egy meccset, és hogy nem ülnek a babérjaikon, hanem folyamatosan fejleszteni fogják a multiplayert. "Nem fogunk megállni, amíg teljesen elégedettek nem leszünk a PES 2009 online részével, addig tovább fogjuk csiszolni."