Népszerűbbek a játékok, mint a Blu-ray és a DVD filmek

2009. január 26.
2.2921
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
A Media Control GfK International adatai szerint tavaly először sikerült globálisan megelőznie a videojátékos piacnak a filmest.
 

A két üzletág immáron 61 milliárd Dolláros biznisz, amelyet egy masszív, 6%-os növekedés után produkáltak a médiák. A két szekciót külön-külön megvizsgálva is jól látható, hogy míg a videojáték szegmens 20%-kal nőtt 2008-ban, addig a DVD és a Blu-ray piac 6%-kal csökkent a tavalyi esztendőben, ezzel a játékpiac besorolt a filmes elé.

Köszönhető ez a hatalmas növekedés nagyrészt a Nintendo Wii-nek, amely olyan populárissá tette a videojátékokat, mint még azelőtt soha nem voltak. A játékok globálisan 32 milliárd Dolláros összesített eladásokat termeltek, a DVD-k és a Blu-ray médiák ezzel szemben "csupán" 29 milliárdot.

A világon még nem volt példa arra, hogy átvegye az interaktív szórakozást nyújtó média a vezetést a filmes előtt. Az elemzések és jóslatok szerint az idei évben tovább nőhet a videojátékok népszerűsége, elérve a 36 milliárdot, ez további 12%-os növekedést jelentene.

Ezzel szemben a filmes adathordozók visszaesnének 4%-kal, amely a 27 milliárdnál állapodna meg, ebből pedig csak a Blu-ray közel 3 milliárdot teljesítene, megduplázva a mostani értékét.

Amennyiben beteljesülnek a prognózisok, a játékok növelik tavaly megszerzett előnyüket. A jelenlegi lemezes médiák eladásainak 53%-át teszik ki a játékok, ez a szám tavaly előtt még csupán 47% volt, idén viszont elérheti akár az 57%-ot is.
1 hozzászólás

kpal

10 éve, 2 hónapja és 25 napja

DLC ráadásul rátesznek alap bevételekre.

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljatotyak profiljaBotyi profilja