A Crytek után a legendás id Software (Wolfenstein, Doom, Quake) is kihirdette, hogy nem készít több exkluzív játékot személyi számítógépekre. Ez hatalmas csalódás lehet a megrögzött PC fanatikusoknak (akik egyre kevesebben vannak), ugyanis az id eddig mindig PC-re fejlesztett elsősorban, és a sikertől függően portolták más platformokra is alkotásaikat. Azonban tény az is, hogy az id elhanyagolhatóan kevés számú játékán hagyta rajta a PC exkluzív titulust, egy Maces változat szinte minden esetben készült.
A cég az utóbbi időben erőteljesen éreztette, hogy a jövőben a konzolokra is legalább annyira fognak figyelni, mint a PC-re. Ebben a szellemben készült el a legfrissebb motorjuk, az id Tech 5 is, amelyet már kezdetektől fogva multiplatform engine-nek fejlesztettek.
A döntésről természetesen megkérdezték John Carmackot, az id társalapítóját, és a játékvilág egyik legismertebb arcát. A válaszában elismerte, hogy a PC a legtöbb esetben erősebb, mint a konzolok, és sokkal grandiózusabb dolgokat lehet rajta megvalósítani, viszont rettentően sok hardvert kell támogatni. Emellett felhozta a szokásos érvet is, miszerint konzolokon sokkal biztosabban térülnek vissza a fejlesztési költségek, bátrabban lehet újabb és újabb milliókat belepumpálni a játékokba.
Hozzátette, hogy egyelőre a PC-s piacon is lehet profitot termelni - példaként hozta fel a World of WarCraftot - de ez általában nem az olyan FPS-ekre jellemző, amilyeneket az id alkot.