Bár a cím és egyéb hasonlóságok alapján volt már tippünk arra, hogy nagyjából milyen vonalat kíván követni ez az élőszereplős átdolgozás, a főszereplő, avagy Jake Gyllenhaal a mai napon egy kicsit mégis elmosta a szánkat, hiszen a játékból a filmbe adaptálás általában akkor a legjobb, ha hűen követi a videojáték által kitaposott utat.
Jake azonban érdekes nyilatkozatot tett a Moviefone munkatársainak, mikor megkérdezték tőle, hogy elsődlegesen miért vállalta el a herceg szerepét. Állítása szerint ugyanis nem a megszokott, normális videojáték adaptációról beszélhetünk a Prince Of Persia film esetében. Elmondásai alapján a sztori és az egész produktum egy klasszikus, epikus és bevált történetet mesél el, tele érzelmekkel, valamint egyéb filmes kellékekkel, csak a környezet lesz a Prince Of Persia alapján kivitelezve.
Ha jobban belemélyedünk a nyilatkozatba, akkor két nézőpontból közelíthetjük azt meg. Alapul véve a Prince Of Persia játékokat, soha nem a sztori, sokkal inkább a harc és a kaszabolás volt bennük az elsődleges szerethetőségi pont. Csak ezt filmbe varázsolni elég nehéz, azonban a játékban is minket elsősorban a hangulat, a háttér fogott meg, tehát ha ezt kivitelezik a filmben, megspékelve nem kevés akcióval és akrobatikával, hozzátéve a Jake által felvázolt erős történetet, akkor mondhatni elégedettek leszünk.
És, hogy miért nem a szokásos videojáték adaptációról van szó? Ez sajnos egyelőre homályos pont, de reméljük a legjobbakat, és azt, hogy a főhős is így gondolta nyilatkozatát, mint ahogyan mi azt értelmeztük.