Az utóbbi idők Need For Speed epizódjai rendre gyengébben teljesítettek a vártnál.
Az első erőltetett felvonás, a Carbon után mélyrepülésbe kezdett a sorozat, a Pro Street sem vált be igazán, majd a Most Wanted után érzéseket kiváltó Undercover botlott meg a magas küszöbben. Hogy mit tehet ilyenkor a világ egyik legnagyobb játékkiadója? Vagy elássa jó mélyre a franchise-t egy időre, vagy teljes mértékben újragondolja a jövőben követni kívánt utat.
Az utóbbi látszik megvalósulni, ugyanis három, azaz három darab új epizód lát idén napvilágot, mindegyik más és más rétegeket vesz célba a piacon, ennek megfelelően a játékok mögött álló csapatok is eltérő tapasztalatokkal, valamint megközelítéssel pakolják össze a játékokat.
Az első és talán legfontosabb epizód a
Need For Speed: Shift lesz, amely a kemény magot rohanja le, masszív, szimulátoros megközelítésével. Az irányításon kívül a többi összetevő is a realitás érzését kívánja kelteni a versenyzőkben. Részletgazdag, belső, műszerfalas nézettel, G-hatás fizikai ábrázolással, ezen felül a sofőrök fejmozgása is igazodni fog a pályán történtekhez. A Shift mögött a jó nevű szimulátorgyáros SimBin egyik csapata, a Slightly Mad Studios fog állni, őket segíti a munkában az EA Black Box producer, Michael Mann, valamint az EA Games Europe nagyfejes, Patrick Soderlund. Az alkotás PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation Portable és PC platformokra érkezik, idén ősszel.
A második cím már sokkal inkább a casual réteget célozza meg, és a
Need For Speed: Nitro nevet viseli majd magán. Az alkalmi játékosok két Mekkáját, a Nintendo Wii-t és a Nintendo DS veszi célkeresztbe, könnyed, árkádos irányítással, és vibráns színösszeállításokkal. Az EA határozottan nem egy Mario Kart klónt zavar ezzel a piacra, azt már bevallásuk szerint a Nintendo tökéletesen összepakolta. Egy új NFS érzés, elsősorban a nem elhivatott gamer-ek ízlésvilágához igazítva, az EA Montreal műhelyéből, szintén az ősz folyamán.
Végül pedig néhány szóban bemutatjuk a harmadik sikervárományost, a
Need For Speed: World Online-t, amely a nevéhez hűen a netes multikra fog erősen kiéleződni. A játéknak otthont adó platform a PC lesz, és első körben csak Ázsia kap az örömökből a nyár folyamán, majd téltől globalizálva lesz, amennyiben kellő potenciál mutatkozik a játékban, tehát jönni fog. Az online play ingyenes lesz, számos liszenszelt autóval és játékmódozattal a fedélzeten. A produktumot az EA Black Box és az EA Singapore kollaborációjának köszönhetjük.

Az EA ezúttal valóban komolyan gondolja. Végre belátták azt, hogy egyetlen sémára építeni már nem biznisz a mai világban. A Need For Speed név még igen is jól cseng a piacon, és amennyiben szem előtt tartják a vásárlók egyre szélesedő skálán mozgó igényeit, újra a csúcson érezheti magát a patinás sorozat. Mindenki kap az ízlésvilágának megfelelő NFS epizódot, senki sem marad ki a szórásból, legyen valaki szimulátor, vagy vegytiszta árkád rajongó. További részletekkel később szolgálunk, a leleplezés megtörtént, most újra szép reményekkel várhatjuk az ígéretes jövőt.