Talán nem meglepő, az alant olvasható - egyelőre csak félig - hivatalos konkrétumokról a Game Informer brigádja rántotta le a leplet, akik megtudták többek között, hogy a játék tartalmazni fog kooperatív módot, és a fejlesztés főplatformja a PC volt, illetve lesz.
Kiderült még, hogy a játék a megjelenéskor biztosan nem tartalmaz majd mod-szerkesztőt, amit a DICE a Frostbite 2 grafikus motor komplexitásával magyarázott, de később természetesen bármi megtörténhet. A Battlefield 3-ban négy kaszt közül választhatunk majd magunknak, ezek feltehetően a szokásos mesterlövész, felcser, és egyéb egységek lesznek, bár ezekről a magazin még nem tudott meg konkrétumokat. Megerősítést nyert mindemellett az a korábbi pletyka, miszerint a játék helyszínei között lesz Teherán, Párizs, New York, Sulaymaniyah, és Irak is.
A programot meghajtó Frostbite 2 motort képességeiről hallhattunk már korábban is, ismét kiemelték a totális pusztítás lehetőségét, de kiderült, hogy a karakteranimáció is erőssége lesz a játéknak, amit az EA Sports által készített ANT nevű program segítségével fejlesztenek tökélyre. Természetesen nem csak a küllemmel, a hangokkal is igyekszik a DICE, ugyanis minden egyes járműzajt és egyéb hangeffektet a valóságban vettek fel, tehát a tankok nem 120-as Skodaként, hanem valódi páncélosként fognak dübörögni.
Akárcsak a káromkodások, hiszen a GameInformer szerint abból is lesz dögivel a játékban, de a többjátékos módra is odafigyelnek majd a fejlesztők, PC-n ugyanis az ígéretek szerint nem kevesebb, mint 64 játékos zúzhatja le egymást a szervereken, míg ez a szám konzolokon 24-re degradálódik. Egyre kíváncsibban várjuk a hivatalos bejelentést.