A második epizód egy jóval kiforrottabb, karakteresebb benyomást keltett az eddig látottak, halottak alapján, ehhez társul a MotionPlus kompatibilitás, amely igen-igen pontossá teszi az irányítást. Jövőre ellenben már nem kizárólag a Nintendo rendelkezik működőképes motion szenzoros technológiával, a Sony, a Wand-dal (továbbra sincs hivatalos neve), a Microsoft pedig a Project Natal-lal veszi be a játékipar ezen szegmensét, ahol az eddig egyeduralkodóként pöffeszkedő Nintendo óriási pénzeket kaszált az egyedi megoldással.
A Penny Arcade Expón a Red Steel 2 kreatív igazgatója, Jason VandenBergh nyilatkozatából leszűrhető volt, hogy az úr nagyon is preferálja a Nintendo Wii mindkét aktuális riválisát, vagy ha úgy tetszik, generációs társát, konkrétan minden konzolon szívesen látná a kardforgatós produkciót (nyilván Red Steel folytatásokra gondolt), persze a döntés a UbiSoft-on múlik, tette hozzá, Jason. A UbiSoft multiplatform-barát üzletpolitikáját ismervén abszolút nem elképzelhetetlen, hogy végül akár még erre is rábólint és bekóstolja egy esetleges Red Steel 3-mal a mozgásérzékelés területén újoncnak számító versenytársakat. Mérget azért ne vegyünk még rá, de az esélyek igen jók arra, hogy PlayStation 3-on, és/vagy Xbox 360-on (is) folytatódjon a nagy kaszabolás.