Mindebben az a furcsa, hogy piedesztálra emelték ezeket az egyplatformos címeket még a legkritikusabb szakírók is, de ez sem volt elég ahhoz, hogy kirobbanó eredményeket érhessenek el.
Michael Pachter elemző sem érti, hogy miért szerepelnek más produktumokhoz képest ilyen csekély eladásszámmal, legalábbis ezt nyilatkozta közel két hónapja. A felmérések és a különféle eladási adatok azonban megmutatták, a helyzet miértjét. Egy amerikai felmérésben megkérdeztek véletlenszerűen 1000 konzollal rendelkező tulajdonost arról, hogy említsenek meg három játékot a kedvencük közül. Tipikusan a nagy multiplatform címeket (Halo sorozat, Gears of War, Call of Duty, GTA) jelölték meg sokan, de számos sportjátékot is bevettek a képzeletbeli toplistájukra az emberek.
Ez akár Magyarországon is megtörténhetett volna, bár itt ilyen felmérés nem készült, de a havi és az éves játékszoftver-eladási lista sokat elárul a hazai játéktrendekről. Szinte mindenki tudja, hogy itthon a FIFA10 vitt el mindent, pár hónap után többet adtak el belőle, mint az összes többiből egy év alatt. Bár hasonlóan jól alakult anno a Sims 3 eladásai. Mi ezeknek az adatoknak a konklúziója? Az, hogy elérkeztünk ahhoz, hogy konzolon játszani is divat legyen. Egy ideje még azon imádkozott minden valamirevaló hardcore gamer, hogy találjon egy olyan barátnőt - aki ugye százszor ritkább, mint a fehér holló - aki hasonlóan szereti nyomkodni a gombokat minél többet. Most minden második lánynak az a legnagyobb dilemma az életében, hogy piros vagy rózsaszín nyakörvet vegyen virtuális kutyájának. Változik a réteg, a korosztály, s ezzel együtt az igények is.
Bár minden kiadó és disztribútor azt mondja, hogy egyes alkotásokat már magáért a címért megveszik, mégis megjelenésük előtt (és közben) hatalmas promóciós löketet kapnak. Amelyek pedig csendesen, nagyobb csinnadratta nélkül kerülnek ki a boltok polcaira, azoknak csak akkor van esélyük, ha valóban korszakalkotóak, így szájhagyomány útján marad fenn nevük a konzolos történelemben?