PC-n ugyan más a helyzet, hiszen jóval erősebb a hardware, de a személyi számítógéppel rendelkező egyéneknek sincs okuk panaszkodni, ha a Mass Effect grafikájáról van szó. Ez azért is érdekes, mert az első két rész a meglehetősen koros Unreal 3 motort használja, és az Epicnél dolgozó Mark Rein azt is elárulta, hogy a trilógia harmadik része is erre az engine-re fog épülni. A Mass Effect grafikus motorjával kapcsolatban ő is, és az EA egyik embere, David DeMartini is elárulta gondolatait.
"A BioWare azért választotta az Unreal 3 motort, mert egy különleges harmadik személyű lövöldözős játékot akartak létrehozni, amely egy látványos sci-fi világban játszódik"- osztotta meg véleményét Rein. "Erre pedig ez az engine még mindig tökéletesen megfelel." DeMartini egy másik interjúban fejtette ki, miért is választotta a BioWare csapata az Unreal 3 motort. "Fejlesztés szempontjából kiváló kapcsolatot ápolunk az Epic-el, és nagyon meg vagyunk elégedve azzal, hogy a játékmotorjukat folyamatosan fejlesztik, így ez az engine még mindig versenyképes. Többek között ez a hozzáállás is segít abban, hogy kiváló játékokat hozzunk létre, olyanokat, amik megfelelnek az EA rajongók elvárásainak."