ismét meghirdeti a korábban sikeres Kódpárbajt. Az AntMe! elnevezésű szimulációs stratégiai versenyre május 30-án 16:00 óráig lehet jelentkezni a vetélkedő hivatalos honlapján. A feladat érdekes, a fődíj pedig csábító, a győztes ugyanis egy notebookot vihet haza az eredményhirdetés után. A Microsoft Magyarország néhány év kihagyás után várja ismét a játékos kedvű szoftverfejlesztőket. A versenyzőknek ezúttal egy képzeletbeli mezőn élő hangyaboly tagjainak viselkedését úgy kell kialakítaniuk, hogy a hangyák élelemgyűjtéssel, valamint bogarak és rivális hangyabolyok tagjainak legyőzésével minél több pontot gyűjtsenek.
A játékot várhatóan több ligában bonyolítják le, amelyek legjobbjai egy "bajnokok ligája" jellegű döntőben mérhetik össze képességeiket. A verseny kiíróinak célja a szórakoztatás mellett az volt, hogy minél több jelenlegi, vagy potenciális fejlesztővel ismertessék és szerettessék meg a Visual C# 2010 programnyelvet és fejlesztési környezetet. A játékosok számára ezért a szervezők a játékot bemutató részletes tutorial mellett egy előre definiált "sablon-hangyabolyt", teljes szimulációs környezetet és C# tankönyvet is biztosítanak. Ezek segítségével már minimális programozási ismeretekkel is létrehozhatók tökéletesen működő hangya-kolóniák, így a versenyzők a szoftveres nehézségek leküzdése helyett a legjobb stratégiák, és az azokat megvalósító algoritmusok kidolgozására összpontosíthatják energiáikat.
Nevezési határidő: 2011. május 30., hétfő, 16.00 óra.
A verseny indulása: 2011. május 31., kedd, 19:00 óra.
A győztes díja egy erős - akár "hangyaboly-programozásra" is alkalmas - notebook. A konkrét feladat, a teendők, az AntMe! csomag letöltési címe, és minden további részlet elérhető a verseny hivatalos weblapján: Kódpárbaj weblap
A verseny napján az érdeklődők élő videostreamen követhetik a beküldött hangyabolyok harcát bemutató online közvetítést.