A Storm of Zehir mögött az eredeti játékot is babusgató Obsidian Entertainment áll, így látatlanban ki merem jelenteni, hogy a minőség ismét első osztályú lesz. A friss megpróbáltatások nagyjából 15 órán keresztül fognak tartani, és természetesen csomagolnak új foglalkozásokat, varázslatokat, szörnyeket és játszható fajokat is hozzá.
Eddig egy szabvány kiegészítő elkészültének lehetünk tanúi, de nehogy elszaladjatok, a lényeg még csak most következik. Ugyanis az Obsidian célja nem más, mint a régi Baldur's Gate-es, Icewind Dale-es idők felelevenítése. Akinek volt szerencséje játszani eme műremekekkel, annak nem kell magyaráznom, hogy mit is jelent az előző mondat. Akik pedig voltak olyan dőrék, hogy kihagyták valamelyiket, nos, azonnal rohanjanak a legközelebbi boltba beszerezni. Az RPG műfaj a Baldur's Gate-tel kezdődik (no meg a Wizardry VII-tel, de ezt most hagyjuk), nem holmi KotOR-okkal meg Gothicokkal.
Mit is jelent a nagy ősök felidézése a gyakorlatban? Ismét egy teljes csapat élén menetelhetünk, amelynek az összes tagját mi hozhatjuk létre, és menedzselhetjük a legapróbb részletekig. Szabadon, mindenféle kötöttség nélkül választhatjuk meg az úti célunkat. A játék világa reagál tetteinkre, választásainkra.
Kalandjaink helyszíne ezúttal nagyrészt Sword Coast lesz (mint a BG-ben), de ellátogathatunk olyan híres vidékekre, mint a Chultan Peninsula, Neverwinter városa vagy a Crossroad Keep. Ahogyan egyre távolodunk a civilizációtól egyre keményebb banditák és szörnyek köthetnek elszánt csapatunkba. És végül ráadásként, ha belefáradtunk a kincsek hajszolásába, akár felépíthetjük saját kereskedőbirodalmunkat.
Ha a fejlesztők meg is valósítják, amiket hangoztatnak, akkor egy első osztályú szerepjátékot vehetünk majd kezünkbe hamarosan.