Ha máshonnan nem is, a televízióból biztosan értesültünk már erről-arról, az M2 Research csapatának friss kutatásai és felmérései alapján azonban most pontos számadatokat tudunk mondani nektek a válság, játékiparban tett kárairól.
Kezdjük ott a történetet, hogy összesen eddig majdnem 12.000 ember vesztette el munkáját, hogy egészen pontosak legyünk, 11.488 világszerte, egészen a 2008-as esztendő óta. Az elbocsájtások összesen 95 stúdiót érintettek, amelyből 52 volt amerikai. Az elképesztő számadatok annak is köszönhetőek, hogy tavaly rengeteg fejlesztőcsapat bezárta kapuit, így például a 3DRealms, az Ensemble Studios, a legnagyobb kárként elkönyvelt Pandemic, de több kisebb csapat is, amelyek sokszor százas nagyságrendben vezettek utcára embereket. Reméljük, hogy a folyamat végre megállt, hiszen hosszabb távon ezek a számadatok konkrétan a játékokra is komolyabb hatással lehetnek...