Ez nem túl hosszú, bár még így is a napjaink akciójátékainak felső határában táncol - azonban időközben ismételten átszámolgatták a dolgokat, s arra a következtetésre jutottak, hogy mintegy 25 önfeledt óránkba fog fájni a fő story kampány.
"Több, mint 25 óránkba telik, hogy befejezzük a Batman: Arkham City főbb sztori-vonalát. Ahhoz, hogy ennyi időn keresztül lekössük a játékosokat, nem csupán a karaktereknek és a történetnek kell fejlődnie, haladnia, hanem egyúttal az általuk játszott játék központi mechanikájának is változnia és alkalmazkodnia kell." - ecsetelte Sefton Hill, a játék rendezője.
Hill elmondása szerint a Batman: Arkham City ezen felül plusz 15 órányi mellékküldetést (side-quest) is tartalmaz, amelyeknek a játékosok akkor esnek neki, amikor óhajtanak.
"A mellékküldetések remek példaként szolgálnak a Batman: Arkham City-ben. Körülbelül 15 órányi sztorink van a fő vonal mellett." - mondta.
"Az elbeszélés struktúrális szempontjából, azt hiszem, a játékok inkább hasonlítanak egy epizódszerű TV-sorozatra, mintsem egy filmre. Vannak úgy 15 órányi epizódjaid, amiket meg kell tölteni, s mindegyik saját elbeszélést igényel, ugyanakkor valamennyi része egy átfogó történeti szálnak"
"Temérdek tervezést igényel az, hogy minden egyes óra biztosan következetes legyen a többihez képest is, hogy táplálja [a történetet] és vezesse azt a lenyűgöző tetőpontig, miközben maga a történet történet továbbra is hallgatólagosan nyilvánvaló marad, hogy a játékosok bármikor újra nekiállhassanak és tudják, hogy éppen mit csinálnak."
No, számoljatok csak utána. Remélem, mámor és boldogság az, amit éreztek.