Az ígéretesnek tűnő katonai TPS-túlélő horror hibridet egyes szervezetek felháborodására kikukázta a Konami, magára hagyva az Atomic Games csapatát a pácban. A srácok szerencsére nem törtek össze, és nem vetették el a projekt megvalósítását, ám ehhez először pénzt kell szerezniük, amihez - terveik szerint - remek alapot fog nyújtani a pár hónapja bejelentett Breach. A produktum egy kizárólag digitális letöltés útján terjesztett multiplayer-orientált FPS lesz, amely elsősorban a pályák rombolhatóságával kíván kiemelkedni vetélytársai közül.
Az alkotást márciusban még nyárra ígérték a srácok, ami már akkor is kissé korainak tűnt, és az élet úgy is hozta, hogy a csapat nem volt képes tartani a kitűzött határidőt. Mivel a maguk urainak számítanak, ezért komolyabb bonyodalmak nélkül hozhatták meg a döntést, hogy januárra csúsztatják a megjelenési dátumot. A plusz hónapokat természetesen zajos munkával, a kódsorok csiszolgatásával és egy új játékmód, a Hardcore mód beépítésével fogják eltölteni. Bár a bejelentésekor még PC-re és konzolokra tervezték elkészíteni a programot, a PS3-as verzió időközben úgy tűnik, elsikkadt, ugyanis most már csak PC-s és Xbox 360-as változatokról beszélnek. Azaz január során erre a két platformra mindenképpen megérkezik a Breach, PS3-ra pedig erősen kérdésessé vált a léte.