A lépésre röviddel azt követően kerül sor, hogy a Yahoo az eredeti Gmail ajánlattal megegyező, 1 GB ingyenes tárhelyet kínált föl e-mail ügyfeleinek. Karen Mahon, a Yahoo szóvivője elmondta, hogy az ingyenes szolgáltatást használóknak csak töredéke lehet érdekelt a tárolókapacitás további növelésében.
A Google 2 GB-os ajánlata ezért a jelen helyzetben inkább reklámlépésnek tekinthető, annál is inkább, mivel George Harik, a cég Gmail termékmenedzsere szerint is csak a felhasználók néhány százaléka találta kevésnek az eddigi 1 GB-ot. Harik ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy a belátható jövőben még tovább szándékoznak növelni a Gmail keretében kínált ingyenesen felhasználható tárhelyet.
Az online alkalmazások, és ezen belül az e-mail alkalmazások területén meglehetősen éles verseny alakult ki a vezető szolgáltatók, így a Google, a Yahoo és a Microsoft MSN között. Mindhárman felismerték ugyanakkor azt a tendenciát, hogy a felhasználók egyre inkább előszeretettel tárolnak egyes tartalmakat számítógépük merevlemeze helyett az internetes levelezőszolgáltatások által kínált tárhelyeken. Ezzel párhuzamosan fokozatosan csökkentették a pénzért kínált tárolókapacitás árait is: jelenleg a Yahoo Mail és az MSN Hotmail keretében is évi 20 dolláros előfizetésért vehető igénybe 2 GB tárhely. Az ingyenes plafon az MSN esetében 250 MB, a Yahoo-nál pedig fokozatosan az 1 GB-ra térnek át. Az egy éve bemutatott Google Gmail egyébként még mindig csak angol nyelvű tesztverzióban, meghívásos alapon bővített felhasználói kör számára hozzáférhető.
Kapcsolódó linkek:
Gmail