A helyi lemezkiadók felkérték a Japán kormányt, hogy külön adónemet hozzon létre, mely kifejezetten az mp3 lejátszók értékesítéséhez kötődne, a plusz költséget beépítenék a végfelhasználói árba. Az összes készülékre, így köztük a legsikeresebbre, az iPod-ra is kivetendő adó a kiskereskedelmi vételár 2-5 százaléka lenne.
A lemezkiadókon keresztül elvben a dalszerzők és előadók kompenzálására is fordítanák a másolás miatt kiesett bevételek helyett. A helyi politikai életben igen erős befolyással rendelkező japán kiadók jelentős belső forgalmat szolgálnak ki, így a most bizottságok által tárgyalt felvetés elfogadását már korábbra várták, -írja a The New York Times. A japán média által csupán "iPod adónak" nevezett új adónem azonban jelentős ellenállásra talált Japánban a fogyasztóvédelmi szervezetek részéről, szerintük ez egy újabb tipikus példája annak, amikor egy bejáratott iparág nem képes a digitális társadalom kihívásait kezelni, és ahelyett, hogy önmaga változna meg, régies módszerekkel próbálja a felhasználókra hárítani változások költségeit.