Olyan téren csalóka egy kicsit a fenti mondat, hogy nem hivatalos bejelentésről beszélhetünk most, csupán napvilágra került, hogy a júniusi GameInformer magazin hasábjain felfedik a zsákemberkék legújabb kalandját, ezt pedig még a legfanatikusabb gamer is kizárólag egy igazi leleplezésnek tekintheti.
Így tehát egy újabb alkotás, amely nem az E3 kiállításon lep majd meg minket, pláne, mert az első információk és képek is kiszivárogtak róla, a mi legnagyobb örömünkre. Természetesen homályos foltok még így is akadnak jócskán, de azért megtudtuk, hogy a Media Molecule csapata a folytatásban leginkább a játékosok által kreált tartalmakra szeretné a legnagyobb hangsúlyt fektetni. Információink szerint ugyanis az illetékesek olyan mindenre kiterjedt pályaszerkesztőt adnak majd a késztermék mellé, amely rendkívül sokszínű lesz, és olyan játékot formálhatunk segítségével a LittleBigPlanet 2-ből, amilyent csak szeretnénk.
Lövöldözős, versenyzős vagy éppen puzzle alkotást, de még szerepjátékot, vagy Command & Conquer-féle stratégiát is kihozhatunk a kicsikéből, amilyen kedvünk éppen van. Egy Direct Control Seats nevezetű új opció segítségével lehetőségünk lesz teljesen személyre szabni mindent, átírni a teljes játékmechanizmust, az irányítás sémáját, de még a járművek működésébe is belepiszkálhatunk. Hogy még mindig a LittleBigPlanet 2-ről beszélünk-e? Természetesen igen, de tovább is van, mondjam még? Fejlődött például a mesterséges intelligencia, így a Sackbotok immáron elképesztő dolgokra is képesek lesznek. A játékban ugyanakkor lehetőségünk lesz saját hangokat felvenni, és azokat az általunk generált tartalmak alá tenni.
A hangsúly tehát nagyon komolyan a magunk által generálható tartalmakon lesz, a kérdés csak az, hogy vajon egy valódi játékot kapunk a KisNagyPlanéta folytatásában, vagy csak egy eszméletlenül részletes pályaszerkesztőt? A konkrét válaszra egyelőre még várnunk kell, azonban az első kiváló minőségű képekre már nem. Íme, most következnek: