A fejlesztőcsapat megemlítette, hogy jelenleg egyetlen pálya sincs teljesen kész, de hamarosan befejeződnek a munkálatok a terepeken. Elmondásuk szerint a történetben meglepő fordulatokra számíthatunk, s a játék során a pályák olyan hatalmasak és nyíltak lesznek, hogy ha többen játszunk, a kilométerekkel arrébb harcoló társainkat is látni fogjuk.
A történetet a fejlesztők a Titanic-hoz hasonlították; bár a Halo: Reach befejezését lehet tudni az előző részek ismeretében (a Reach bolygó elbukik) mégis lesznek olyan részek, amelyek meglepőek lehetnek a legelvakultabb Halo rajongók számára is. Az ODST éjjellátója ismét szerepet kap a játékban, s mindenki kedvenc négykerekűje, a Mongoose is visszatér. A Halo motorját jelentősen átalakították, olyannyira, hogy az Xbox 360 határait feszegeti; a Bungie-t ismerve efelől semmi kétségünk sincs. A Halo: Reach idén ősszel jelenik meg.