Az alant összefoglalt részletek többségével kapcsolatban fontos kiemelnünk, hogy egy részüket - ha nem is ilyen konkrétan, de - hallottuk már, így ne lepődjünk meg, ha az abszolút újdonságok között néhány ismerős részlet is meglapul.
Az egyik Call of Duty: Ghosts rajongói oldal által a fenti forrás alapján közölt információk alapján kiderült, hogy az alkotás történetét valóban Stephen Gaghan jegyzi majd, de mindemellett elragadó karakterek is várni fognak ránk a kampány során. Megtudtuk továbbá, hogy az alkotás címét is megihletett csapat egy igazi elit alakulat lesz, akiket az egykori amerikai speciális erőkből válogattak össze. Már korábban kiderült, hogy a kutyák megjelennek a játékban, de ezúttal arra is fény derült, hogy kizárólag német juhászok lesznek elérhetők, akik mindenben segítenek majd csapatunknak, így például a robbanóanyag kiszagolásában is.
A nyilatkozatban hallhattunk mindemellett az online funkciókról is, így valóban dinamikusabb pályákra számíthatunk, amelyeket akár a csaták közben is formálhatnak majd földrengések vagy árvizek, de természetesen a játékosok csatározásai is átrendezhetik a terepet. A multiplayer módban megjelenik egyébiránt a búvárkodás és a csúszás lehetősége, de karaktereink is minden korábbinál alaposabban személyre szabhatók lesznek, így testpáncélunk, sisakunk és egyéb apró felszereléseink is színezhetők, formálhatók lesznek.
Mark Rubin szóba hozta mindemellett a Call of Duty: Ghosts új grafikus motorját is, amivel kapcsolatban az interaktív füst megjelenése mellett az új AI-rendszert emelte ki, valamint a kibővített fényeffekteket, amelyek közül különösen az árnyékok terén lesznek forradalmi változások, természetesen pozitív irányban, és külön jó pont hogy a játék egy- és többjátékos módja is masszívan 60 fps-sel fut majd.