A keddi élő közvetítés során bemutatott rendszer nagyobb GPU-t és fejlett sugárkövetést kínál, számszerűsítve: a PS5 Pro GPU-ja 67%-kal több egységgel rendelkezik, mint a jelenlegi PS5-é. Mark Cerny vezető mérnök úgy magyarázta, hogy összességében a PS5 Pro 45%-kal gyorsabb rendereléssel rendelkezik, ami "sokkal simábbá teszi" a játékélményt.
A PS5 Pro-val jön az ún. PlayStation Spectral Super Resolution, egy mesterséges intelligencia által vezérelt felskálázást, amely a Sony szerint egy gépi tanuláson alapuló technológiát használ az élesebb kép tisztaságának biztosítása érdekében.
A további fejlesztések közé tartozik a PS5 Pro Game Boost, amely több mint 8500 visszafelé kompatibilis PS4-játékra lesz alkalmas és bizonyos PS4-játékok továbbfejlesztett képminősége is elérhető lesz. Az új konzol magassága megegyezik az eredeti PS5 magasságával, szélessége pedig az újabb, frissített PS5 modellével.