A Binding of Isaac a Zelda dungeon struktúrájára épülő lövöldözős játék lesz. McMillen szerint irányításában a Smash TV-re és a Robotron-ra fog hasonlítani, és egy véletlenszerűen generált fél-RPG világban játszódik, ami tele van zsúfolva powerup-okkal és különleges képességekkel. A játék blogja szerint jelenleg 6 dungeon, számos főellenség és ellenféltípus van kész, amit 8 dungeon-re és még több rosszfiúra terveznek kibővíteni.
Több, mint 70 különleges tárgy van már most a játékban, amibe nem számítanak bele a felszedhető tárgyak (érmék, bombák, kulcsok, szívek, kártyák és tabletták). Az utóbbiakat több módon is lehet használni: különleges tárgyak megszerzésére, boltokba és titkos területekre való bejutásra, ellenfelek megölésére és más dolgokra. McMillen szerint a cím Ábrahám bibliai történetére utal, akinek Isten parancsára fel kellett volan áldoznia fiát, Izsákot. A játék néhány szállal lazán kapcsolódik a sztorihoz.
McMillen a következőképpen taglalta a történetet: "Van ez a srác, akit meg akar ölni a mamája, ezért lemenekül az alagsorba, hogy elszökjön előle, és a későbbiekben talán le is győzze őt."
A játék augusztusban érkezik meg a Steam-re, az elborultabb PC játékosok örömére.